Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Diana Mod 25 Uit 1953 Opknappen

#1 Gebruiker is offline   wijnz Icoon

• Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 20-april 21

Gepost 09 juni 2021 - 14:26

Vandaag heb ik een prachtig mooie diana knikloop 25 mogen bemachtigen. Ik wil er eigenlijk niet veel aan doen want hij is mooi van ouderdom. Schieten gaat ook alleen ik heb ontdekt dat de loop omhoog wijst als ik de buks horizontaal houd. Het is alsof die al is ingesteld op de 100 meter. Ik kan zo op het oog geen speling van het scharnier ontdekken en hij lijkt goed te sluiten. Als de buks gesloten is het achterstuk van de loop niet helemaal level met het achterstuk dus ik vermoed dat er toch speling zit op de bout waarop de loop draait? Ik ga het maar eens openmaken. Foto's volgen, moet eerst even uitzoeken hoe het werkt.

#2 Gebruiker is offline   old brumax Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 09 juni 2021 - 15:56

Denk dat he een kwestie van kromme loop is, hebben ze hem een keer dicht laten klappen, is simpel te verhelpen door de loop eruit te halen en het achterstuk in een bankschroef klemmen, de bekken tegen de onder en bovenkant, wel een stukje dik karton of jeer ertussen doen, daarna een buis om de loop steken , mag gerust groter zijn dan de loop en rustig naar beneden buigen, vervolgens de loop op een recht stuk hout of staal leggem en dan moet de bovenkant vh blok even met de loop lopen.

#3 Gebruiker is offline   wijnz Icoon

Gepost 09 juni 2021 - 16:12

Bekijk Post old brumax, op 09 juni 2021 - 15:56, zei:

Denk dat he een kwestie van kromme loop is, hebben ze hem een keer dicht laten klappen, is simpel te verhelpen door de loop eruit te halen en het achterstuk in een bankschroef klemmen, de bekken tegen de onder en bovenkant, wel een stukje dik karton of jeer ertussen doen, daarna een buis om de loop steken , mag gerust groter zijn dan de loop en rustig naar beneden buigen, vervolgens de loop op een recht stuk hout of staal leggem en dan moet de bovenkant vh blok even met de loop lopen.

Ik heb er moeite mee om te geloven dat een loop, wat toch een behoorlijk stuk staal is krom kan trekken doordat die met kracht dichtslaat? Hoe moet ik dat zien? als die gespannen is en je haalt dan de trekker over, zijn er mensen die zoiets doen? kan natuurlijk altijd.
Wel leuk om te proberen of ik die loop zo kan richten.
Ik ontdekte ook dat er wel speling zat op het draaipunt, de bout heeft slijtageplekken, ik heb de bout een slag vaster gedraaid de speling is er nu uit maar de loop wijst nog steeds omhoog. Ik natuurlijk die bout vervangen, maar ik denk dat ik het daar niet mee ga redden?

#4 Gebruiker is offline   old brumax Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 09 juni 2021 - 17:24

Dan kan de speling wel minder worden maar een kromme loop blijft..... juist ja krom!!Dat gebeurt iid met dicht klappen, zo sterk is dat loopje nu ook weer niet.

#5 Gebruiker is offline   wijnz Icoon

Gepost 09 juni 2021 - 18:26

Bekijk Post old brumax, op 09 juni 2021 - 17:24, zei:

Dan kan de speling wel minder worden maar een kromme loop blijft..... juist ja krom!!Dat gebeurt iid met dicht klappen, zo sterk is dat loopje nu ook weer niet.

Inderdaad, ik heb hem al recht gebogen, niet 100% maar daar is het ook de buks niet naar natuurlijk.

#6 Gebruiker is offline   wijnz Icoon

Gepost 09 juni 2021 - 18:53

Een before afbeelding.
Bijgesloten Plaatje

Komende zaterdag ga ik er eens flink mee schieten en dan zien we wel weer verder.

#7 Gebruiker is online   Sjimmel Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 19-augustus 07

Gepost 09 juni 2021 - 20:17

Hey Wijnz,

Ik zag je mailtje. Leuk zo een Diana er bij. En goed dat hij weer gebruikt wordt. Veel plezier met deze en de Webley.

#8 Gebruiker is offline   wijnz Icoon

Gepost 12 juni 2021 - 21:42

Vandaag wezen schieten in de buurt van Hoorn met de diana. Tussen al het pcp geweld wist ik op 10 meter staand toch een paar keer het zwart te raken, dus hij doet het!

#9 Gebruiker is offline   Loe Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 10-januari 21

Gepost 12 juni 2021 - 22:00

Super leuk, met oude buksen schieten

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers