Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Fx Impact M3 Settings

#1 Gebruiker is offline   Barik Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 24-oktober 15

Gepost 04 juli 2021 - 19:34

Hoi allemaal,

Afgelopen week heb ik mijn M3 binnen gekregen :cool5:
Vandaag eindelijk wat kunnen schieten en ben wat gaan afstellen om de spreiding in m/s (of ft/s) wat strakker te krijgen.
Heb nog niet het gewenste resultaat behaald en daarom dacht ik, ik start een topic om te kijken wat jullie afstellingen zijn aangezien je dit nu makkelijker kan deze met de M3.
Dus mocht je dit willen delen dan graag vertellen:
-Welk kaliber:
-Welke Pellet/slug:
-Bar 1e regulator:
-Bar 2e regulator:
-Stand macro wiel (1-16):
-Stand Micro wiel (1-5):
-Stand valve adjuster (hoeveel lijnen zijn zichtbaar):
-Hoeveel m/s (of ft/s) haal je:
-Wat is de spreiding:
-Wat is de standaard deviatie:
-Extra upgrades:

Ik zal alvast aftrappen, maar zoals ik al zei, ik ben nog bezig met afstellen en dus is dit niet mijn definitieve afstelling. Wil richting de 880 ft/s maar moest stoppen vanwege de regen.
-Welk kaliber: .22
-Welke Pellet/slug: JSB Exact Jumbo Heavy
-Bar 1e regulator: 155
-Bar 2e regulator: 80
-Stand macro wiel (1-16): 7
-Stand Micro wiel (1-5): 3,2
-Stand valve adjuster (hoeveel lijnen zijn zichtbaar): 3
-Hoeveel m/s (of ft/s) haal je: 837 ft/s
-Wat is de spreiding: 9.0
-Wat is de standaard deviatie: 2.9
-Extra upgrades: geen

Ben benieuwd naar jullie instellingen en reacties!

groeten Barik

Deze post is bewerkt door Barik: 04 juli 2021 - 20:03

Weirauch HW 30-s LB Tune
Weirauch HW 97K Blauw Gelamineerd LB Tune
FX Impact MK3

#2 Gebruiker is online   broekzwans Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 27-november 12

Gepost 04 juli 2021 - 19:39

Kan inderdaad wel een interessant topic zijn :)

Wat ook nog belangrijk is qua informatie of de slug power kit er in zit, welke transferpoort en welke klepveer er in zit.
Voor de hamerveer instelling heb je alleen de micro adjuster nodig, de macro adjuster is een snellere manier om even snel de power setting te veranderen (micro adjuster beweegt daardoor mee) maar heb je verder niet nodig om iets te zeggen over de kracht.

Zal straks eens kijken hoe mijn instellingen staan.

Deze post is bewerkt door broekzwans: 04 juli 2021 - 19:45

"You miss 100% of the shots you don’t take"

Element Optics Pro Staff Team
@longrange_airgunning op Instagram

#3 Gebruiker is offline   Barik Icoon

• schutter+
  • Pip

Gepost 04 juli 2021 - 20:04

Bekijk Post broekzwans, op 04 juli 2021 - 20:39, zei:

Kan inderdaad wel een interessant topic zijn :)

Wat ook nog belangrijk is qua informatie of de slug power kit er in zit, welke transferpoort en welke klepveer er in zit.
Voor de hamerveer instelling heb je alleen de micro adjuster nodig, de macro adjuster is een snellere manier om even snel de power setting te veranderen (micro adjuster beweegt daardoor mee) maar heb je verder niet nodig om iets te zeggen over de kracht.

Zal straks eens kijken hoe mijn instellingen staan.

Goede van de extra upgrades! Zet het er gelijk bij!

Ben wel benieuwd naar jouw instellingen :cool5:
Weirauch HW 30-s LB Tune
FX Impact MK3

#4 Gebruiker is online   broekzwans Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 04 juli 2021 - 21:38

-Welke Pellet/slug: H&N .218 25 grain slug
-druk plenum regulator: 130 bar
-druk fles regulator: 190 bar
-Stand Micro wiel (1-5): rond de 3.8
-Stand valve adjuster (hoeveel lijnen zijn zichtbaar): iets voorbij het 4e lijntje
-Hoeveel m/s (ft/s doe ik niet aan :gek: ) haal je: 295 m/s
-Wat is de spreiding: 1 m/s
-Wat is de standaard deviatie: < 1m/s
-Extra upgrades:
Superior Heavy liner
klepveer van de slug power kit (rest van de kit zit er niet in)
Dikke buis om de loop met exact passende carbon fiber buis om de liner die precies binnenin de buis past
Huma high flow transferpoort met open gefreesde holle probe
300 bar fles in 480cc

Bijgesloten Plaatje

Het groeperen begint in de buurt te komen van wat ik wil hebben maar ik ben nog op zoek naar iets minder spreiding. Zit nu nog niet constant onder de 0.3 MRAD op 100 meter (30mm), schommelt nu meer tussen de 0.4 / 0.5 MRAD (40 / 50 mm @ 100 meter) en 0.1 MRAD. Met de 70cm slug liner A (zit in een andere setup) kreeg ik met een veel hogere constante betere groepering dus ik ga nog op zoek naar een andere afstelling die constanter binnen de 0.25 MRAD op 100 meter groepeert.

Deze post is bewerkt door broekzwans: 04 juli 2021 - 22:01

#5 Gebruiker is offline   Edsan Icoon

• Groep: Members
  • Lid geworden: 29-april 21

Gepost 05 juli 2021 - 17:42

@Broekzwans: welke sleeve heb je er rond gedaan (binnen- en buitendiameter) en waar heb je ze precies gekocht? Heb je de dikke buis voor de liner met sleeve ook in carbon of in metaal, of is het nog steeds de orginele?

Bekijk Post broekzwans, op 04 juli 2021 - 22:38, zei:

-Welke Pellet/slug: H&N .218 25 grain slug
-druk plenum regulator: 130 bar
-druk fles regulator: 190 bar
-Stand Micro wiel (1-5): rond de 3.8
-Stand valve adjuster (hoeveel lijnen zijn zichtbaar): iets voorbij het 4e lijntje
-Hoeveel m/s (ft/s doe ik niet aan :gek: ) haal je: 295 m/s
-Wat is de spreiding: 1 m/s
-Wat is de standaard deviatie: < 1m/s
-Extra upgrades:
Superior Heavy liner
klepveer van de slug power kit (rest van de kit zit er niet in)
Dikke buis om de loop met exact passende carbon fiber buis om de liner die precies binnenin de buis past
Huma high flow transferpoort met open gefreesde holle probe
300 bar fles in 480cc

Bijlage 20210611_181810000_iOS.jpg

Het groeperen begint in de buurt te komen van wat ik wil hebben maar ik ben nog op zoek naar iets minder spreiding. Zit nu nog niet constant onder de 0.3 MRAD op 100 meter (30mm), schommelt nu meer tussen de 0.4 / 0.5 MRAD (40 / 50 mm @ 100 meter) en 0.1 MRAD. Met de 70cm slug liner A (zit in een andere setup) kreeg ik met een veel hogere constante betere groepering dus ik ga nog op zoek naar een andere afstelling die constanter binnen de 0.25 MRAD op 100 meter groepeert.

Wat is de binnen- en buitendiameter van je carbon sleeve, en waar heb je hem gekocht? Is de 'dikke buis' nog de orginele of heb je deze vervangen door een metalen of eentje uit carbon?

#6 Gebruiker is offline   Rdbulll Icoon

• Groep: Members
  • Lid geworden: 01-juli 21

Gepost 05 juli 2021 - 21:25

Mooi wapen!! Toevallig heb ik er vandaag een gekocht. Moet alleen helaas 1 maand wachten op een bipod van Accu-Tac FC-4 G2 jammer genoeg.

#7 Gebruiker is online   broekzwans Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 06 juli 2021 - 22:37

Bekijk Post Edsan, op 05 juli 2021 - 18:42, zei:

@Broekzwans: welke sleeve heb je er rond gedaan (binnen- en buitendiameter) en waar heb je ze precies gekocht? Heb je de dikke buis voor de liner met sleeve ook in carbon of in metaal, of is het nog steeds de orginele?

De dikkere buis is een vervanger van de geblauwde buis, er zit nu een buis om met 2mm wanddikte in plaats van 1mm. De binnendiameter van de carbon buis is gelijk aan de buitendiameter van de liner (paste er maar net om) en buitendiameter is 10mm (precies passend in de dikkere buis). De shroud is verder origineel. Die carbon buisjes heb je alleen echt iets aan als je de hele holte op sluit zoals ik nu heb gedaan.

Heb de dikkere buiten buis om meer spanning gezet en in combinatie met de 12MRAD verkanting van de kijker en rail heb ik nu 24 MRAD stelbereik over in de Element Nexus die er op zit. Zit praktisch tegen de rand van het stelbereik aan dus binnenkort de montage met 6 MRAD er in (Spuhr) maar eens vervangen door een setje gewone ringen. Heb liever wat meer marge van de randen van het stelbereik, heb dan nog 18MRAD stelbereik over wat meer dan genoeg is om tot een meter of 275 op de turrets te kunnen doen.

Deze post is bewerkt door broekzwans: 06 juli 2021 - 22:40

#8 Gebruiker is offline   Tjarko Icoon

• Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 19-mei 21

Gepost 07 juli 2021 - 07:29

Bekijk Post broekzwans, op 06 juli 2021 - 22:37, zei:

De dikkere buis is een vervanger van de geblauwde buis, er zit nu een buis om met 2mm wanddikte in plaats van 1mm. De binnendiameter van de carbon buis is gelijk aan de buitendiameter van de liner (paste er maar net om) en buitendiameter is 10mm (precies passend in de dikkere buis). De shroud is verder origineel. Die carbon buisjes heb je alleen echt iets aan als je de hele holte op sluit zoals ik nu heb gedaan.

Heb de dikkere buiten buis om meer spanning gezet en in combinatie met de 12MRAD verkanting van de kijker en rail heb ik nu 24 MRAD stelbereik over in de Element Nexus die er op zit. Zit praktisch tegen de rand van het stelbereik aan dus binnenkort de montage met 6 MRAD er in (Spuhr) maar eens vervangen door een setje gewone ringen. Heb liever wat meer marge van de randen van het stelbereik, heb dan nog 18MRAD stelbereik over wat meer dan genoeg is om tot een meter of 275 op de turrets te kunnen doen.

Als het niet erg is trek ik het topic nog even breder dan alleen de settings naar ook de onderdelen, blijft het mooi compact in een M3 topic.

Is europairguns.com een goede optie om onderdelen te kopen om zelf een barrel kit te maken? Als ik een Huma Air caliber change kit koop en een losse shroud en liner en de cap waar je moderator weer op kan met het juste draad kan ik een vaste set maken zonder iedere keer de verlijmde delen te moeten verwarmen en los halen en weer vast zetten. Iedere handeling zal hoe klein ook de passing minder nauwkeurig worden. Met losse delen kom ik volgens mij rond de 100€ onder de FX kit uit.

#9 Gebruiker is offline   Barik Icoon

• schutter+
  • Pip

Gepost 07 juli 2021 - 09:19

Bekijk Post Tjarko, op 07 juli 2021 - 08:29, zei:

Als het niet erg is trek ik het topic nog even breder dan alleen de settings naar ook de onderdelen, blijft het mooi compact in een M3 topic.

Is europairguns.com een goede optie om onderdelen te kopen om zelf een barrel kit te maken? Als ik een Huma Air caliber change kit koop en een losse shroud en liner en de cap waar je moderator weer op kan met het juste draad kan ik een vaste set maken zonder iedere keer de verlijmde delen te moeten verwarmen en los halen en weer vast zetten. Iedere handeling zal hoe klein ook de passing minder nauwkeurig worden. Met losse delen kom ik volgens mij rond de 100€ onder de FX kit uit.

Tuurlijk geen probleem! Alle upgrades hebben natuurlijk invloed op de afstellingen. Zolang het een combinatie blijft van instellingen delen icm upgrades is het prima toch!
Weirauch HW 30-s LB Tune
FX Impact MK3

#10 Gebruiker is offline   Tjarko Icoon

Gepost 07 juli 2021 - 11:27

Op het moment gebruik ik de JBS 24.5 gr als standaard pellet.
Alleen vind ik dat de King Heavy MK II van 33.95 gr beter omdat die minder last heeft van de wind op mijn baan.

Waar ligt de grens om over te gaan op de superior heavy liner voor zware pellets en slugs?
De 33.95 doet het goed in de standaard loop, alleen word het beter met de heavy.
De Zan slugs lijken mij interessant om een keer te proberen en gaan van 26.5 in stapjes van 2 gr ongeveer omhoog.

Is het verschil in twist rate vooral van voordeel bij de slugs en minder bij de zware pellets.

#11 Gebruiker is offline   Spierings Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 04-september 17

Gepost 07 juli 2021 - 20:06

Bekijk Post Tjarko, op 07 juli 2021 - 08:29, zei:

Maar met een Huma Air caliber change kit, losse shroud en liner heb je toch nog geen loop. Je hebt ook nog een buitenloop nodig..

Prijzen op europairguns zijn ook nog eens zonder belasting, die worden er in de winkelwagen pas aan toegevoegd (waardoor het goedkoop lijkt)

Maar vraag me hoe je aan dat prijsverschil komt.

Huma setje 89.95, liner 114.95, dan zit je al op €205 zonder shroud en buitenloop.
En die laatste twee zal je denk ik niet voor €30 hebben (om €100 goedkoper uit te komen) .. denk ook niet voor €130

Loopset 600mm kost namelijk €335,-

Wil je een goedkope set, dan zou ik gewoon tweedehands in de gaten houden..

Deze post is bewerkt door Spierings: 07 juli 2021 - 20:08

#12 Gebruiker is offline   PeterLGU Icoon

• Lid geworden: 30-december 18

Gepost 21 juli 2021 - 04:54

Ik kwam deze nog tgen:
Google doc om settings te delen:
doc
Grt Peter
There is no such thing as a free lunch

#13 Gebruiker is offline   DTC Icoon

• Lid geworden: 12-april 20

Gepost 21 juli 2021 - 05:41

Hi,

Wellicht is de info in deze link wel handig:

https://www.airgunna...ion/?referrer=1

#14 Gebruiker is offline   the Guv`nor Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 09-oktober 07

Gepost 21 juli 2021 - 06:48

Bekijk Post Spierings, op 07 juli 2021 - 21:06, zei:

Maar met een Huma Air caliber change kit, losse shroud en liner heb je toch nog geen loop. Je hebt ook nog een buitenloop nodig..

Prijzen op europairguns zijn ook nog eens zonder belasting, die worden er in de winkelwagen pas aan toegevoegd (waardoor het goedkoop lijkt)

Maar vraag me hoe je aan dat prijsverschil komt.

Huma setje 89.95, liner 114.95, dan zit je al op €205 zonder shroud en buitenloop.
En die laatste twee zal je denk ik niet voor €30 hebben (om €100 goedkoper uit te komen) .. denk ook niet voor €130

Loopset 600mm kost namelijk €335,-

Wil je een goedkope set, dan zou ik gewoon tweedehands in de gaten houden..

Huma caliber change: 89,95
Liner (varieert): 110,-
RVS sleeve: 95,-

Loopset betaal je 335,- en krijg je een stukje holle pijp "shroud" gratuit erbij. Plus je loopmantel is crap in verhouding tot een RVS of carbon sleeve.
Komen nog de kosten voor magazijntjes en een dempertje bij. Maar dat mag de pret niet drukken; blijft een hobby hé.

Deze post is bewerkt door the Guv`nor: 21 juli 2021 - 06:49

Alone we can do so little, but together we can create a FX Impact - Hellen Keller

#15 Gebruiker is offline   Tjarko Icoon

Gepost 21 juli 2021 - 08:59

Bekijk Post the Guv`nor, op 21 juli 2021 - 06:48, zei:

Huma caliber change: 89,95
Liner (varieert): 110,-
RVS sleeve: 95,-

Loopset betaal je 335,- en krijg je een stukje holle pijp "shroud" gratuit erbij. Plus je loopmantel is crap in verhouding tot een RVS of carbon sleeve.
Komen nog de kosten voor magazijntjes en een dempertje bij. Maar dat mag de pret niet drukken; blijft een hobby hé.

Die RVS sleeve, heb je daar een link van? en komt die ook met het juiste uiteinde om weer een demper op te monteren?

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers