Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Schiet Incident Uden.

#1 Gebruiker is offline   hrscharft Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 12-oktober 16

Gepost 16 juli 2021 - 21:57

Wij vanmiddag op kraamvisite bij mijn schoonzusje, stappen de auto uit en lopen zo met onze waffel in de camera van 112 vandaag.
Wat was er gebeurd een paar jongeren hadden een ander iemand beschoten met een luchtbuks/pistool (niet duidelijk wat het precies geweest is maar een luchtwapen iig)
In dit geval dus geen ongeluk of incident maar een bewuste beschieting met een luchtwapen.
En wat ik hier nou van vond.

Nouja daar sta je dan als sportschutter met de bek vol tanden.
Heb iig proberen duidelijk te maken dat ik het niet vind kunnen natuurlijk maar dat het ook de sport weer in een kwaad daglicht stelt en dat het Den Haag weer meer munitie geeft tot regulering.

Heb de uitzending nog niet terug kunnen vinden maar wilde het hier toch ff delen.

Mochten de mods vinden dat dit ergens anders nog beter thuis hoort ga uw gang en verplaats het naar hartelust.

#2 Gebruiker is offline   roel Icoon

• Administrator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 17-februari 05

Gepost 16 juli 2021 - 22:44

Hoi,

ik kijk normaal niet naar dat programma maar vandaag dus wel eens een keertje. Ik werd onaangenaam verrast door het bericht. Hoewel de presentatrice het steeds over een pistool had en de medepresentator het over een buks had is wel duidelijk geworden dat een jongen een pellet in zijn poot heeft gekregen.

Ik zag dat een lange slanke kerel met een kind op de arm wat vragen voor zijn kiezen kreeg. Als jij dat was hrscharft, dan heb je het goed gedaan wat mij betreft. Ingetogen antwoorden.

Als forumbeheer staan we incidenten incidenteel toe. Het ligt vaak aan de reacties in zo`n topic hoe lang we het laten staan.

Groet, Roel
BEK BRANE & BEALCH SKROEIE

HASSESSKRABJE

BAARCHEBITEN

FRYSK en GRUTSK

Go ask Alice.

Leaver dea as slaef!!!

Hwa`t nearne foar stjit falt foar alles.©®

Flean op! Wy sjonge it bęste lân fan ierde!
It Fryske lân fol ear en rom.
Klink dan en daverje, fier yn it roun
Dyn âlde eare, O Fryske groun!

Wy binne Noarderloft. Wy binne oars. Better ek.

#3 Gebruiker is offline   hrscharft Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 12-oktober 16

Gepost 19 juli 2021 - 13:09

Bekijk Post roel, op 16 juli 2021 - 22:44, zei:

Hoi,

ik kijk normaal niet naar dat programma maar vandaag dus wel eens een keertje. Ik werd onaangenaam verrast door het bericht. Hoewel de presentatrice het steeds over een pistool had en de medepresentator het over een buks had is wel duidelijk geworden dat een jongen een pellet in zijn poot heeft gekregen.

Ik zag dat een lange slanke kerel met een kind op de arm wat vragen voor zijn kiezen kreeg. Als jij dat was hrscharft, dan heb je het goed gedaan wat mij betreft. Ingetogen antwoorden.

Als forumbeheer staan we incidenten incidenteel toe. Het ligt vaak aan de reacties in zo`n topic hoe lang we het laten staan.

Groet, Roel

Dat was ik idd.
Heb het zelf verder niet terug gezien.

#4 Gebruiker is offline   Remkoi Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 14-augustus 17

Gepost 19 juli 2021 - 13:58

Bekijk Post hrscharft, op 19 juli 2021 - 14:09, zei:

Dat was ik idd.

Ik heb het ook gezien en zei nog tegen m'n vrouw: het zal me niks verbazen als dat iemand van het forum is!!

Maar goed gesproken👍👍

Groet Remco
NHFT schietgenoot
Www.nhft.nl
Air-arms S400 clasic 4.5
Gamo coyote black wispher 5.5
Slavia 618
The Gat

#5 Gebruiker is offline   Schoontje Icoon

• super pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 23-augustus 06

Gepost 19 juli 2021 - 17:19

Bekijk Post hrscharft, op 19 juli 2021 - 14:09, zei:

Dat was ik idd.

hier kun je hem nog eens terugkijken ...

Goed gereageerd , ook DB- schietsport , nuchter ... :good:
De enige reden waarom ik wat dikker ben, is omdat al mijn persoonlijkheid niet in een klein lichaam past ...
SV Gennep

#6 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 19 juli 2021 - 21:17

Jammer dat zo’n verslaggever dan de link doortrekt naar Airsoft pistolen welk niet van echt bla bla.....

Lijkt wel of alle redelijkheid is verdwenen bij jeugd, schieten op elkaar, iemand doodschoppen op Majorca... waar zijn pappa en mamma?

Wat ben ik braaf geweest toen ik jong was :blink:
Chainsaw Ripley + Optisan EVX 6x24x50 Gin B kolf
Weihrauch HW35
RTI Priest type 2 cerakoted Prophet kitje dessert tan+big nikko 10-50x56
Spa p12 FT experimenta
Artemis (Spa) pp750 carbine
Artemis p18 6.35
2x Baikal IZH 60 metalica

DFTA lid.
The older the bull, the stiffer the horn.
I'd rather be hated for what i am, then loved for what i'm not! (Curt Cobain)

#7 Gebruiker is offline   Al.Ex.Magnum Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-januari 15
  • Location:Land of highest quality beers, haute cuisine, waffles, chocolate, sax, castles, Tomorrowland, BigBang Theory, etc...

Gepost 25 juli 2021 - 20:29

Bekijk Post alexenilona, op 19 juli 2021 - 21:17, zei:

Jammer dat zo’n verslaggever dan de link doortrekt naar Airsoft pistolen welk niet van echt bla bla.....

Lijkt wel of alle redelijkheid is verdwenen bij jeugd, schieten op elkaar, iemand doodschoppen op Majorca... waar zijn pappa en mamma?

Wat ben ik braaf geweest toen ik jong was :blink:

Veel waarheid in je overwegingen.

Noem het maar ‘internet syndroom”.
Eigentijds ziektebeeld met als globale resultante : ongebreidelde ikzucht. Zonder dat er nog gedegen ouderlijke controle op dat soort kroost is.

Je verwijzing naar ‘mama en papa’ is derhalve spijker op de kop. “Waar zijn ze”?...
Want evenzeer opvoeding –en vooral het gebrek daaraan- deelt in de internet-getriggerde malaise, in eerste instantie wegens internet-gesouffleerde ikzucht. Ook zo vaak ikzucht van en door ouders.

Met als breedschalig gevolg :
kleine minderjarige mensjes met kleine karakters en vaak kleine kopjes met al even klein verstand, gespeend van alle redelijke moraal. Opgezweept en aangejaagd door zelfbedienende 'internet-krachten'. Ikke-ikke-ikke streven is globaal nog nooit zo groot geweest bij de jeugd van tegenwoordig. Voorts getooid met weinig of geen persoonlijkheid, met ontluisterend gebrek aan mentaal evenwicht, annex gebrek aan innerlijke veerkracht.

“Moderne” ouders die hun pover opgevoede minderjarigen zonder al te veel ruggegraat noch geduld, op de wereld loslaten, het is sign of the times. Ouders die -vaak zelf verslaafd en verzwolgen door internet-, dat internet zonder controle whatsoever op hun kroost loslaten. Om vervolgens dat kroost los te laten op de wereld. Zonder nog nauwelijks te willen weten wat hun kroost uitspookt.
Want als volwassenen hebben ze het toch al o-zo druk, meneer. Jawel, mevrouw, veel te druk om nog te weten waar en wanneer hun minderjarige grabbeltonners over de schreef gaan.
Het is schrijnende panache van een immer meer naar decadentie verzinkende wereld, die elk evenwicht in persoonlijkheid zo doortastend als mogelijk tracht te fnuiken. Vrijwel altijd met achterliggende drijfveer van poenschepperij, met grote P.

Het is het soort decadentie die van kinderen op steeds jongere leeftijd zijn tol mag eisen. Aan het eind ervan rollen ruggegraatloze pubertjes en adolescenten van de produktieband, drijvend op instant gratification. Meer-meer-meer. Nu-nu-nu.
Minderjarige mensjes die bij uitblijven van die ‘terstond voldoening’, nog slechts 1 geconditioneerde reflex hanteren. Toorn. In alle formaten. Tot bijwijlen barbaarse proporties toe. Instant gratification is het credo van de jeugd geworden. Al de rest is voor (een groot deel van) de internet verslaafde jeugd van vandaag, van tweeërlei orde en belang.

Deze post is bewerkt door Al.Ex.Magnum: 25 juli 2021 - 20:30

#8 Gebruiker is offline   3Pitter Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Lid geworden: 12-juli 15

Gepost 26 juli 2021 - 07:27

Bekijk Post Al.Ex.Magnum, op 25 juli 2021 - 20:29, zei:

Veel waarheid in je overwegingen.

Noem het maar ‘internet syndroom”.
Eigentijds ziektebeeld met als globale resultante : ongebreidelde ikzucht. Zonder dat er nog gedegen ouderlijke controle op dat soort kroost is.

Je verwijzing naar ‘mama en papa’ is derhalve spijker op de kop. “Waar zijn ze”?...
Want evenzeer opvoeding –en vooral het gebrek daaraan- deelt in de internet-getriggerde malaise, in eerste instantie wegens internet-gesouffleerde ikzucht. Ook zo vaak ikzucht van en door ouders.

Met als breedschalig gevolg :
kleine minderjarige mensjes met kleine karakters en vaak kleine kopjes met al even klein verstand, gespeend van alle redelijke moraal. Opgezweept en aangejaagd door zelfbedienende 'internet-krachten'. Ikke-ikke-ikke streven is globaal nog nooit zo groot geweest bij de jeugd van tegenwoordig. Voorts getooid met weinig of geen persoonlijkheid, met ontluisterend gebrek aan mentaal evenwicht, annex gebrek aan innerlijke veerkracht.

“Moderne” ouders die hun pover opgevoede minderjarigen zonder al te veel ruggegraat noch geduld, op de wereld loslaten, het is sign of the times. Ouders die -vaak zelf verslaafd en verzwolgen door internet-, dat internet zonder controle whatsoever op hun kroost loslaten. Om vervolgens dat kroost los te laten op de wereld. Zonder nog nauwelijks te willen weten wat hun kroost uitspookt.
Want als volwassenen hebben ze het toch al o-zo druk, meneer. Jawel, mevrouw, veel te druk om nog te weten waar en wanneer hun minderjarige grabbeltonners over de schreef gaan.
Het is schrijnende panache van een immer meer naar decadentie verzinkende wereld, die elk evenwicht in persoonlijkheid zo doortastend als mogelijk tracht te fnuiken. Vrijwel altijd met achterliggende drijfveer van poenschepperij, met grote P.

Het is het soort decadentie die van kinderen op steeds jongere leeftijd zijn tol mag eisen. Aan het eind ervan rollen ruggegraatloze pubertjes en adolescenten van de produktieband, drijvend op instant gratification. Meer-meer-meer. Nu-nu-nu.
Minderjarige mensjes die bij uitblijven van die ‘terstond voldoening’, nog slechts 1 geconditioneerde reflex hanteren. Toorn. In alle formaten. Tot bijwijlen barbaarse proporties toe. Instant gratification is het credo van de jeugd geworden. Al de rest is voor (een groot deel van) de internet verslaafde jeugd van vandaag, van tweeërlei orde en belang.

mooi verwoord.
recht van de sterkste, de gewiekste, de slinkse om zo snel mogelijk veel geld te hebben om niet meer te hoeven werken en te genieten lijkt bij veel jongeren de trend.
en de onzekerheid van hun toekomst qua economie, de natuur die opspeelt en zich laat gelden, hoeveel tijd hebben ze nog om er iets van te maken?
dat juist ergens naar toe werken wat tijd kost, en de voldoening die dat geeft, dat kennen maar weinigen.
laatst met de buks weer aan het oefenen geweest, en dan de voldoening dat je iets van een groepje kan schieten binnen 10 cm :ha:
zo simpel kan geluk al zijn :D

#9 Gebruiker is offline   Hw90-user Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 19-mei 06

Gepost 28 juli 2021 - 19:10

De jeugd van tegenwoordig moet je eigenlijk gewoon gedeeltelijk als verloren beschouwen
Kijk naar de rolmodellen van tegenwoordig waar de jeugd zich aan kan spiegelen, het wemelt van de B-keus BNers, bekend geworden omdat ze onder het motto "vooral jezelf zijn" als makeup artist iemand zo ver onder de plamuur duwen dat de gemiddelde stucadoor of autoschademedewerker is jaloers op wordt en influencers, die TV programma's krijgen op Discovery, maar ondertussen op vakantie als boksbal gebruikt worden.
Als je heel simpel kijkt, wat voegt zo iemand toe, en op wat voor manier is dat een rolmodel waarvan je als ouder wilt dat je kind zich daaraan kan spiegelen.

Vul het van onderstaand rijtje even in bv.
Enzo Knol
Jaimie Vaes
Nikki de Jager
Koen Kardashian
Estelle Cruijff
Andre Hazes Jr (over de doden niets dan goeds, anders had Sr. zeer zeker er bij mogen staan)
De zonen van Dries Roelvink
Peter Gillis, en dan zeker zijn huidige partner.
Falcon Prairie BM .22 - Falcon T50FT 10-50x60
Falcon FN12 Raptor Lighthunter .22 Shrouded - Optisan Mamba 4-16x44
Falcon FN12 Lighthunter .22 - Optisan Mamba Lite 4-12x44
Falcon FN8 Pistool .177 - Ebay Laser
BSA R10, Huma regged, Carbon bottle
Spa P12 .22 LW - Optisan Mamba 4-16x44
2240 Knutselbuks

#10 Gebruiker is offline   roel Icoon

• Administrator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 17-februari 05

Gepost 28 juli 2021 - 19:45

Bekijk Post Hw90-user, op 28 July 2021 - 20:10, zei:

De jeugd van tegenwoordig moet je eigenlijk gewoon gedeeltelijk als verloren beschouwen
Kijk naar de rolmodellen van tegenwoordig waar de jeugd zich aan kan spiegelen, het wemelt van de B-keus BNers, bekend geworden omdat ze onder het motto "vooral jezelf zijn" als makeup artist iemand zo ver onder de plamuur duwen dat de gemiddelde stucadoor of autoschademedewerker is jaloers op wordt en influencers, die TV programma's krijgen op Discovery, maar ondertussen op vakantie als boksbal gebruikt worden.
Als je heel simpel kijkt, wat voegt zo iemand toe, en op wat voor manier is dat een rolmodel waarvan je als ouder wilt dat je kind zich daaraan kan spiegelen.

Vul het van onderstaand rijtje even in bv.
Enzo Knol
Jaimie Vaes
Nikki de Jager
Koen Kardashian
Estelle Cruijff
Andre Hazes Jr (over de doden niets dan goeds, anders had Sr. zeer zeker er bij mogen staan)
De zonen van Dries Roelvink
Peter Gillis, en dan zeker zijn huidige partner.

Hoi User,

mooie post. Ik ben het voor het grootste gedeelte met je eens. BN-ers zijn over het algemeen nietsnutten en zelfpijpers. Het leven bestaat voor dit mediageile volk uit opvallen en geld verdienen. Enige diepgang is er niet, de één is nog dommer dan de ander. Het is echter wel het volk dat de maat stelt. Of denkt te stellen. Zo`n creep als Glennis Grace die schaamteloos gebruik maakt van de moord op Peter R de Vries. Aan een enkeling heb je iets, en dat is in jouw lijstje Nikki de Jager, ze is een voorbeeld voor mensen die niet in het juiste lichaam zitten, ze maakt duidelijk dat dat deel van de mensheid ook gewoon bestaanrecht heeft. Maar zoals gezegd, over het algemeen is het media- en geldgeil gajes.

Dat past overigens goed bij de gemiddelde Nederlander, een stronteigenwijs leeghoofdig kutvolk, meelopers en mee-huilers, men doet wat ze zelf willen, heeft een grote waffel maar als het eens tegengas krijgt gaat het huilen.

Groet, Roel :cool5:
BEK BRANE & BEALCH SKROEIE

HASSESSKRABJE

BAARCHEBITEN

FRYSK en GRUTSK

Go ask Alice.

Leaver dea as slaef!!!

Hwa`t nearne foar stjit falt foar alles.©®

Flean op! Wy sjonge it bęste lân fan ierde!
It Fryske lân fol ear en rom.
Klink dan en daverje, fier yn it roun
Dyn âlde eare, O Fryske groun!

Wy binne Noarderloft. Wy binne oars. Better ek.

#11 Gebruiker is offline   Hw90-user Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 19-mei 06

Gepost 28 juli 2021 - 19:59

Ik heb het in dit geval niet over Nikki als de persoon, het gaat me meer over haar job als makeup artist.
Falcon Prairie BM .22 - Falcon T50FT 10-50x60
Falcon FN12 Raptor Lighthunter .22 Shrouded - Optisan Mamba 4-16x44
Falcon FN12 Lighthunter .22 - Optisan Mamba Lite 4-12x44
Falcon FN8 Pistool .177 - Ebay Laser
BSA R10, Huma regged, Carbon bottle
Spa P12 .22 LW - Optisan Mamba 4-16x44
2240 Knutselbuks

#12 Gebruiker is offline   Spierings Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 04-september 17

Gepost 28 juli 2021 - 21:02

Bekijk Post Hw90-user, op 28 juli 2021 - 20:59, zei:

Ik heb het in dit geval niet over Nikki als de persoon, het gaat me meer over haar job als makeup artist.

Dat doet ze toch ook erg goed.. kijk maar eens een filmpje zonder make op en dan met... Moet wel zeggen dat ik haar liever met make-up zie..

Helaas heeft het niet iedereen even goed getroffen, zowel met looks en make-up tips van moeders. Dan is het toch fijn dat iemand wat tips kan geven .. Daarvoor is ze echt wel een rolmodel.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers