Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Dit topic is gesloten

Opnieuw Liefhebber Voorstellen.

#1 Gast_Interceptor_*

• Groep: Guests

Gepost 20 juli 2021 - 14:24

Goedemiddag beste mensen,

Mijn naam is Tim, bijna 50, woon nabij Haarlem en heb hier huisje, boompje en beestje.
Van jongs af aan al een grote interesse en liefde voor luchtdruk wapens. Dat begon toen ik rond de tien/elf jaar was en op zolder een geweer van mijn vader vond.
Technisch inzicht leerde mij dat ik hem moest knikken en dat de trekker dan actie gaf :) Leuk, maar niets om erin te stoppen.......dus zocht ik iets wat erin paste, schoot op de muur twee meter voor mij en het projectiel voelde ik daarna langs mijn oor suizen........ik had wat geleerd......
Mijn ouders wisten het natuurlijk niet, maar op latere leeftijd begon ik er wel om te zeuren en toen ik 16 was en mijn diploma haalde, heeft mijn vader "moeten lullen als brugman" en zo kreeg ik mijn eerste luchtpistool; een "Modesta Molgora" die ik nog steeds heb.
Mooi op zolder, kaartje, kastje erbij die mijn vader nog had. Later nog een simpel geweer erbij gekocht, heb ik ook nog steeds.
Zat nog best wel wat kracht in dat pistool en uit ervaring weet ik dat als je op je voet schoot met sloffen aan, dat je vrij lang een bloeduitstorting hebt. Tja, je bent 16 en je moet het weten ;)
Dat pistool ligt nu in de kast en er is één spanbeugel gebroken, helaas. Hier op het forum zag ik toevallig wat onderdelen te koop maar dat waren zo te zien niet de goede.

Nouja, de interesse heb ik eigenlijk nooit echt verloren, maar het echt actief zijn ermee is wel een tijd weg geweest.
Tijd en ruimte is aangebroken; ik wil weer eens beginnen. Ik stam natuurlijk uit de tijd dat een co2 patroon "helemaal nieuwerwets" was en ik loop dus enorm achter ;)
Gasram, perslucht, huh, wat? Daar heb ik natuurlijk wel onderzoek naar gedaan allemaal, maar toch nog vragen over gehouden, best wel een paar trouwens.
Nu begreep ik dat dit subforum niet de plaats is voor die vragen en zal dat dus ook niet doen, maar die plaats ik binnenkort dus wel.
Vooral die "pcp" lijkt me wel leuk, maar ik zie ook al dat zulks een dure hobby kan worden.

Goed, heel verhaal, sorry daarvoor, maar dit was dus mijn voorstelrondje, bedankt voor het lezen!

#2 Gebruiker is offline   Aartmans Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 20-april 12

Gepost 20 juli 2021 - 16:46

Tim welkom op dit forum, waar domme of gekke vragen niet bestaan. Dat pcp wel wat centjes kosten is wel waar, maar ook daar in kun je het net zo gek maken als je zelf wil.
In beheer:
Diana mod 24 .177(4,5mm)
Hammerli AR-20 FT .177(4,5mm)
BSA Lonestar .25(6,35mm)
Artemis cp1-m .22(5,5mm)
Weihrauch HW97k .177(4,5mm)
Haenel 310-9 (4,4mm)
The Gat .177(4,5mm)
FX Wildcat MKIII Sniper .22(5,5mm)

#3 Gebruiker is online   Remkoi Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 14-augustus 17

Gepost 20 juli 2021 - 16:59

Welkom Tim
Kom morgen eens kijken bij de NHFT TRAININGSAVOND in Spaarnwoude kan je meteen kennis maken met diverse soorten buksen.

Groet Remco

Deze post is bewerkt door Remkoi: 20 juli 2021 - 16:59

NHFT schietgenoot
Www.nhft.nl
Air-arms S400 clasic 4.5
Gamo coyote black wispher 5.5
Slavia 618
The Gat

#4 Gebruiker is offline   AGB Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-december 07

Gepost 20 juli 2021 - 17:03

Tim ook welkom op het forum , veel leesplezier kijk goed wat je wilt kopen er is zo veel moois te koop ,
Niet geschoten is altijd mis

#5 Gebruiker is offline   Lytse Hielke  Icoon

• scherp schutter
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 04-januari 11

Gepost 20 juli 2021 - 17:06

Die vraag mag je stellen Tim en het antwoord luidt dan VEER.

Zelfs de Heer schiet met Veer! :P
Diana 23, erfstuk van pa
HW35, cadeau van ma

HW97k LB tune
HW97k Maccari
TX200 Tony Leach

#6 Gast_Interceptor_*

Gepost 20 juli 2021 - 18:59

Bedankt beste mensen!

@Remkoi, leuk, bedankt. Is dat iets waar ik zomaar aan kan komen lopen en mijn neus overal in kan steken?
Ik bedoel; ik ken daar niemand, misschien qua corona zijn ze daar ook niet happig op en ik weet niet wat de algehele consensus is als ik daar overal ga staan koekeloeren?

#7 Gebruiker is online   Remkoi Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-augustus 17

Gepost 20 juli 2021 - 20:32

Bekijk Post Interceptor, op 20 juli 2021 - 19:59, zei:

Bedankt beste mensen!

@Remkoi, leuk, bedankt. Is dat iets waar ik zomaar aan kan komen lopen en mijn neus overal in kan steken?
Ik bedoel; ik ken daar niemand, misschien qua corona zijn ze daar ook niet happig op en ik weet niet wat de algehele consensus is als ik daar overal ga staan koekeloeren?

Ja je kan gewoon langskomen, we proberen uiteraard zoveel mogelijk volgens de coronaregels te doen.
Ff kijken in de topic van 100meter/field target en benchrest.
Dan 21 juli golfbaan Spaarnwoude.
Weet ff niet hoe ik de link hierin moet plakken.
Mocht je komen laat het dan 1 van de schietgenoten weten wie je bent en dat je nieuw ben.
We hebben ook leenbuksen.

Groet en miss tot morgen
Remco

https://www.luchtbuk...etbenchrestetc/

https://www.luchtbuk...-trainingavond/

Deze post is bewerkt door Remkoi: 20 juli 2021 - 20:42

NHFT schietgenoot
Www.nhft.nl
Air-arms S400 clasic 4.5
Gamo coyote black wispher 5.5
Slavia 618
The Gat

#8 Gast_Interceptor_*

Gepost 21 juli 2021 - 08:19

Sorry Remco, zin is er even af gezien de andere topic.
Wel bedankt.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Dit topic is gesloten

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers