Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Hier Is Toch Ook Markt Voor..

#1 Gebruiker is offline   FAC Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 03-december 08

Gepost 20 juli 2021 - 19:42

Hier is toch ook markt voor ?

Klik

#2 Gebruiker is offline   DTC Icoon

• Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 12-april 20

Gepost 20 juli 2021 - 19:47

Absoluut!

#3 Gebruiker is offline   Matthijs Icoon

• Administrator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 01-februari 05

Gepost 20 juli 2021 - 22:32

Zeker !

Ik ga alvast sparen :P
Theoben, Edgun, Steyr, Weihrauch, Beaumont all Ambi ore Left !
www.theoben.nl cache

Foto plaats probleem Afbeelding Plaatsen

Foto plaatsen, in drie stappen
Foto verklein naar 1 of 2Mb !!!
Browser gebruik SAFARI of CHROME !
Vergeet niet op “VOEG DIT BESTAND TOE” knop te klikken !

Reageer NOOIT op de mail die je meld dat je een PB hebt ontvangen, log in op het forum en reageer daar !

NIET tussen de [quote] & [\quote] codes in typen A.U.B. Is dan niet duidelijk wie wat heeft getypt !

#4 Gebruiker is offline   Spierings Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 04-september 17

Gepost 21 juli 2021 - 00:00

Is zeker een gaaf ding, je kan er echter alleen van dromen.

Of je moet zelf heel handig zijn...

#5 Gebruiker is offline   Jeffrey.F-14 Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Lid geworden: 19-augustus 15

Gepost 21 juli 2021 - 12:32

Heeeel interessant!

Maar als ik zoek op google krijg ik alleen maar bullpops te zien bij de Nederlandse aanbieders.
Iemand een die weet hoe of wat?

Deze post is bewerkt door Jeffrey.F-14: 21 juli 2021 - 12:32

#6 Gebruiker is offline   Nils Icoon

• Moderator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 07-november 05

Gepost 21 juli 2021 - 13:02

Bekijk Post Jeffrey.F-14, op 21 juli 2021 - 13:32, zei:

https://youtu.be/Od3xt8epag0?t=16
Geposte afbeelding

......Waarom quoten jullie eigenlijk opvolgende forumberichten?
...................................www.100metercrew.nl
Het gras is niet altijd groener bij de buren want die buurman ben ik.
.Geachte heer Haribo, waarom zijn er geen Panda gummyberen?
..................Leun achterover en geniet van de muziek.

#7 Gebruiker is offline   Spierings Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 04-september 17

Gepost 21 juli 2021 - 14:15

Bekijk Post Jeffrey.F-14, op 21 juli 2021 - 13:32, zei:

Heeeel interessant!

Maar als ik zoek op google krijg ik alleen maar bullpops te zien bij de Nederlandse aanbieders.

Is gewoon een zelfgemaakt ding met de actie van een Huben, loop van een gamo, wat aangepaste onderdelen en wat 3d geprinte spullen.

#8 Gebruiker is offline   olrijdieden Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 02-augustus 06

Gepost 21 juli 2021 - 20:01

Laat dat ‘gewoon’ maar gerust weg :D
Heeft ie naar mijn mening knap gedaan.
De gemiddelde weet niet hoeveel energie er in gaat zitten om zoiets voor elkaar te krijgen.
Althans voor die specs.

Als Huma slim is, gaan ze met die gast samen zitten om dingen door te spreken.
Net als FX dat doet met mensen die behulpzame ideeën hebben. Respectvol.
Niet zoals zoveel fabrikanten die denken dat ze alles maar voor niks in de schoot geworpen krijgen.
Maar als deze er komt, vrees ik dat t een kwestie van tijd gaat zijn dat we beperkingen krijgen in ons luchtwereldje.
Ik heb zelf helaas een hele vervelende ervaring in 2010 in NZ gehad, toen de gouvernement in 1 maand alles qua PCP werk aan banden gooide nadat een crimineel misbruik had gemaakt van een FX revolution semiautomaat. Beslissingen worden op dat moment gemaakt door hoge mensen die de materie niet kundig zijn. Met gevolg dat een 7,5j match PCP zelfs op wapenvergunning moet en een 60 joule hatsan Carnivore .30 gewoon mag boven de 18. Alle lucht clubjes gesloten, want het werd ineens interessanter/goedkoper om op de baan .22 randvuur aan de gang te gaan. Dag dag met alle FT /HFT/olympische lucht disciplines! Dus... we hebben de voorbeelden.

Ik ben er niet rouwig om als ie weg blijft.
Als we er niet aan wennen, missen we het ook niet.
En dan kunnen we onze sport in ieder geval netjes en leuk blijven beoefenen.
We hebben nu eenmaal altijd te maken met ‘rotte appels’. Daar kom je niet onderuit.

En ja, als ik dit zie jeukt t ook bij mij... maar net als bij de buurvrouw, is t gewoon beter om niet meteen te krabben als t jeukt. Daar hou je alleen n hoop heisa aan over en achteraf denk je... t was toch eigenlijk zo slecht nog niet :blink: (overigens niet uit ervaring gesproken... enkel gezien bij vele anderen)

My humble opinion overigens, maar achteraf gezeur doet me altijd een beetje pijn. Een stuk vooruitkijken kan nooit geen kwaad, en dat kan t beste met velen...

Cheers,

Deze post is bewerkt door olrijdieden: 21 juli 2021 - 20:09

#9 Gebruiker is offline   Henkie Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 16-april 18

Gepost 21 juli 2021 - 20:09

Bekijk Post olrijdieden, op 21 juli 2021 - 21:01, zei:

Laat dat ‘gewoon’ maar gerust weg ��
Heeft ie naar mijn mening knap gedaan.
De gemiddelde weet niet hoeveel energie er in gaat zitten om zoiets voor elkaar te krijgen.
Althans voor die specs.

Als Huma slim is, gaan ze met die gast samen zitten om dingen door te spreken.
Net als FX dat doet met mensen die behulpzame ideeën hebben. Respectvol.
Niet zoals zoveel fabrikanten die denken dat ze alles maar voor niks in de schoot geworpen krijgen.
Maar als deze er komt, vrees ik dat t een kwestie van tijd gaat zijn dat we beperkingen krijgen in ons luchtwereldje.
Ik heb zelf helaas een hele vervelende ervaring in 2010 in NZ gehad, toen de gouvernement in 1 maand alles qua PCP werk aan banden gooide nadat een crimineel misbruik had gemaakt van een FX revolution semiautomaat. Beslissingen worden op dat moment gemaakt door hoge mensen die de materie niet kundig zijn. Met gevolg dat een 7,5j match PCP zelfs op wapenvergunning moet en een 60 joule hatsan Carnivore .30 gewoon mag boven de 18. Alle lucht clubjes gesloten, want het werd ineens interessanter/goedkoper om op de baan .22 randvuur aan de gang te gaan. Dag dag met alle FT /HFT/olympische lucht disciplines! Dus... we hebben de voorbeelden.

Ik ben er niet rouwig om als ie weg blijft.
Als we er niet aan wennen, missen we het ook niet.
En dan kunnen we onze sport in ieder geval netjes en leuk blijven beoefenen.
We hebben nu eenmaal altijd te maken met ‘rotte appels’. Daar kom je niet onderuit.

En ja, als ik dit zie jeukt t ook bij mij... maar net als bij de buurvrouw, is t gewoon beter om niet meteen te krabben als t jeukt. Daar hou je alleen n hoop heisa aan over en achteraf denk je... t was toch eigenlijk zo slecht nog niet �� (overigens niet uit ervaring gesproken... enkel gezien bij vele anderen)

Cheers,

Dus.... Vanwege een ervaring in NZ, in 2010 niet rouwig om als dit ding wegblijft.... (nog even los van die 60 J van de knikloop Hatsan... Je piemel is ook 40cm?) Ik snap werkelijk geen ene bibs van je comment. Het lijkt me een leuk wapen. Ben wel benieuwd hoeveel schoten het ding doet. Maar het is zeker iets wat ik graag zou hebben. In NL. HEBBEN!

Deze post is bewerkt door Henkie: 21 juli 2021 - 20:13

#10 Gebruiker is offline   scherpschutter169 Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 16-mei 15

Gepost 21 juli 2021 - 20:24

7,5 joulz op wapen verlof???????
Sinds wanneer als de wet erdoor komt 80 plus wel de rest niet toch
Ik raak nu in de war

#11 Gebruiker is offline   scherpschutter169 Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 16-mei 15

Gepost 21 juli 2021 - 20:25

Over het wapen trouwens erg gaaf hoor
Zou ook zeker op mijn lijstje komen zou die
Op de markt komen

#12 Gebruiker is offline   olrijdieden Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip

Gepost 22 juli 2021 - 13:40

Hey! :blink:
Vlgs mij heb ik m respectvol opgesteld. Heb niet t Idee dat ik daar ook maar iets van terug krijg. :D Het is n idee op basis van ervaring, zonder kwaad bloed.
Doe ermee wat je wilt maat... dit is nu t probleem van dit medium. Er zitten er altijd weer tussen die meteen hun Gal moeten spuwen uit hun egoïstische eigenbelang.
En de rest kan weer op de bank zitten.

Het enige wat ik in mijn ogen iets fout heb gedaan is denken dat er niet van die reacties gaan komen zoals de jouwe Henkie.
Daarbij verdenk ik trouwens dat jouw pik groter dan de mijne, want je staat er nogal gemakkelijk op... Je hoeft toch niet zo gefrustreerd te reageren omdat ik ergens niet rauwig om ben? :D
Of gaat t thuis niet goed?
En lees t nog eens goed door. Luister ook nog eens goed naar zijn eerste doel. Het vergelijk... das niet niks. Daarbij nogmaals, knap gedaan.

Ik zat daar in NZ gewoon ineens te kijken met een verlofplichtig wapen. Hier de link:

https://www.nzherald...HWM5GHWN557CLM/

Gelukkig had ik reeds m’n FAL. Maar ik kan je zeggen dat in t schiet wereldje alles op z’n kop stond... Dat was kortweg gezegd heel heel heel ‘erg Klote’. Het verandert sommige levens. Die ervaring wilde ik gewoon hier delen, daar dit pistool de herinnering gewoon sterk deed opdrijven.
Niet meer, niet minder.

Helaas moeten wij mensen altijd eerst onze neus stoten voordat we na gaan denken, dat vind ik gewoon interessant. Maar ook erg jammer.
Herhaling van de geschiedenis... Vooroordelen zijn mens eigen, daar kun je niet omheen. De mensen daar in t bestuur van NZ of hier, maakt geen verschil. T zelfde westerse bolleke.
Maar goed, als dit ding er toch komt, vind ik t ook niet ‘erg’. Das een verschil.
Dan ben ik alleen weer benieuwd hoe lang t duurt voordat er iets gebeurd.
Kun je zeggen: ja, maar als iemand met een kettingzaag... dan gooien ze toch ook niet alle kettingzagen aan banden? Nee, inderdaad.
Maar met luchtwapens dus wel. Want daar zit een vooroordeel.
Kun je zeggen... ja, maar je mag dat vooroordeel niet hebben... zeg iemand maar eens dat ie ‘moet’... dat heeft t grootste gros toch? En niemand die er wat aan kan doen. Dat zijn de dobbelstenen.
Uiteraard, hoop ik daarbij op n lichtpuntje. Zo eentje als we gezien hebben rondom de 80 joule regelingen. Ben t er mee eens dat niet heel t land hoeft te lijden door ‘één rotte appel.
Maar de geschiedenis leert ons telkens van wel.

Het is net als weekend miljonairs. Al 100.000 hebben (alle luchtwapens waar we nu mooi mee kunnen vertoeven) en die houden? (Stoppen) of toch door willen gaan voor de miljoen? (Het pistool erbij), met t risico dat t antwoord fout is en ook de 100000 de put in schuift... die gretigheid toch... tja, het jeukt bij iedereen wel misschien. Ik vrees alleen voor de ontzettend goeie consealment van dit ding, met weliswaar ACP power. Das gewoon bizar.

Iedereen kan ermee doen wat ie wil. Stop t in de soep.
De eeuwige vraag van wat is t beste... struisvogel kop in de grond en hopen dat je je billen niet brand, als je die worm maar vind? of vooruit kijken, net als de meesten in t verkeer, zodat we onszelf en anderen niet benadelen? Ook ik haal weleens vlug wat dingen uit de hete BBQ zonder handschoenen. Ik acht mezelf echt niet anders of beter dan wie dan ook.

Cheers Henkie. No hard feelings.

Deze post is bewerkt door olrijdieden: 22 juli 2021 - 13:58

#13 Gebruiker is offline   Henkie Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 16-april 18

Gepost 22 juli 2021 - 15:58

Bekijk Post olrijdieden, op 22 juli 2021 - 14:40, zei:

Hey! :blink:
Vlgs mij heb ik m respectvol opgesteld. Heb niet t Idee dat ik daar ook maar iets van terug krijg. :D Het is n idee op basis van ervaring, zonder kwaad bloed.
Doe ermee wat je wilt maat... dit is nu t probleem van dit medium. Er zitten er altijd weer tussen die meteen hun Gal moeten spuwen uit hun egoïstische eigenbelang.
En de rest kan weer op de bank zitten.

Het enige wat ik in mijn ogen iets fout heb gedaan is denken dat er niet van die reacties gaan komen zoals de jouwe Henkie.
Daarbij verdenk ik trouwens dat jouw pik groter dan de mijne, want je staat er nogal gemakkelijk op... Je hoeft toch niet zo gefrustreerd te reageren omdat ik ergens niet rauwig om ben? :D
Of gaat t thuis niet goed?
En lees t nog eens goed door. Luister ook nog eens goed naar zijn eerste doel. Het vergelijk... das niet niks. Daarbij nogmaals, knap gedaan.

Ik zat daar in NZ gewoon ineens te kijken met een verlofplichtig wapen. Hier de link:

https://www.nzherald...HWM5GHWN557CLM/

Gelukkig had ik reeds m’n FAL. Maar ik kan je zeggen dat in t schiet wereldje alles op z’n kop stond... Dat was kortweg gezegd heel heel heel ‘erg Klote’. Het verandert sommige levens. Die ervaring wilde ik gewoon hier delen, daar dit pistool de herinnering gewoon sterk deed opdrijven.
Niet meer, niet minder.

Helaas moeten wij mensen altijd eerst onze neus stoten voordat we na gaan denken, dat vind ik gewoon interessant. Maar ook erg jammer.
Herhaling van de geschiedenis... Vooroordelen zijn mens eigen, daar kun je niet omheen. De mensen daar in t bestuur van NZ of hier, maakt geen verschil. T zelfde westerse bolleke.
Maar goed, als dit ding er toch komt, vind ik t ook niet ‘erg’. Das een verschil.
Dan ben ik alleen weer benieuwd hoe lang t duurt voordat er iets gebeurd.
Kun je zeggen: ja, maar als iemand met een kettingzaag... dan gooien ze toch ook niet alle kettingzagen aan banden? Nee, inderdaad.
Maar met luchtwapens dus wel. Want daar zit een vooroordeel.
Kun je zeggen... ja, maar je mag dat vooroordeel niet hebben... zeg iemand maar eens dat ie ‘moet’... dat heeft t grootste gros toch? En niemand die er wat aan kan doen. Dat zijn de dobbelstenen.
Uiteraard, hoop ik daarbij op n lichtpuntje. Zo eentje als we gezien hebben rondom de 80 joule regelingen. Ben t er mee eens dat niet heel t land hoeft te lijden door ‘één rotte appel.
Maar de geschiedenis leert ons telkens van wel.

Het is net als weekend miljonairs. Al 100.000 hebben (alle luchtwapens waar we nu mooi mee kunnen vertoeven) en die houden? (Stoppen) of toch door willen gaan voor de miljoen? (Het pistool erbij), met t risico dat t antwoord fout is en ook de 100000 de put in schuift... die gretigheid toch... tja, het jeukt bij iedereen wel misschien. Ik vrees alleen voor de ontzettend goeie consealment van dit ding, met weliswaar ACP power. Das gewoon bizar.

Iedereen kan ermee doen wat ie wil. Stop t in de soep.
De eeuwige vraag van wat is t beste... struisvogel kop in de grond en hopen dat je je billen niet brand, als je die worm maar vind? of vooruit kijken, net als de meesten in t verkeer, zodat we onszelf en anderen niet benadelen? Ook ik haal weleens vlug wat dingen uit de hete BBQ zonder handschoenen. Ik acht mezelf echt niet anders of beter dan wie dan ook.

Cheers Henkie. No hard feelings.

Totaal geen touw aan vast te knopen. Zelden zo´n warrig verhaal gelezen.

#14 Gebruiker is offline   Douma Icoon

• Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 13-december 20

Gepost 22 juli 2021 - 18:30

Wat een gedoe zeg. Ok iedereen een mening maar om hier nu hele preken te gaan schrijven en er van alles bij halen......

Poe hé, gewoon leuk info uitwisselen, genieten van onze hobby.......

Deze post is bewerkt door Douma: 22 juli 2021 - 18:32

#15 Gebruiker is offline   olrijdieden Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip

Gepost 23 juli 2021 - 09:52

Dat er voor sommigen geen touw aan vast te knopen is ligt hoogst waarschijnlijk niet aan t schrijven...maar helaas aan iets anders.
Het was echter niet m’n bedoeling om afbreuk te doen aan t topic of alle aandacht op te slokken. Excuses FAC!
Enkel goed om af en toe wat verder te kijken dan onze neus lang is.
Terugkijkend had ik t in een apart topic kunnen gieten. Dat was beter geweest.

Ik stel voor dat jullie t begin onderwerp vanaf hier gewoon doorzetten.
Succes en plezier! :D

Deze post is bewerkt door olrijdieden: 23 juli 2021 - 09:54

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers