Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Inbraak Schutterij - Wapens Gestolen

#1 Gebruiker is offline   D. Goffin Icoon

• Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 14-januari 18

Gepost 21 juli 2021 - 22:22

https://www.facebook...andakkervenray/

Wij zijn ontzettend bedroefd. Gisternacht zijn wij het slachtoffer geworden van een grote inbraak in ons schuttersgebouw. Er is een ravage aangericht in ons schuttersgebouw en ook zijn 5 wedstrijdbuksen (2 Stals buksen - 2 Drummen buksen en de nieuwe Lady) hierbij ontvreemd. Ook zijn de professionele windbuksen en exercitiegeweren en bajonetten ontvreemd.
Wij willen iedereen oproepen om uit te kijken naar het mogelijk aanbieden van deze geweren aan schutterijen en voor de rest hopen we deze aanslag op ons voortbestaan van de schutterij te kunnen overleven.

Schandalig om te lezen: het hele clublokaal van deze vereniging is geplunderd!
Ik ken de voorzitter van deze vereniging goed, ik weet dus dat er grof geweld nodig is geweest om deze wapens mee te nemen...
Het betreft vijf Limburgse schutterijbuksen (vrij unieke wapens), PCP-buksen voor 10m (worden bij ons gebruikt voor de jeugd) en gedactiveerde exercitiegeweren (Chassepot/Gras).
Zie je dit soort wapens langskomen, neem dan contact op met de politie!

#2 Gebruiker is offline   Pistoletje met lucht Icoon

• schutter
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 14-maart 21

Gepost 21 juli 2021 - 22:50

Triest nieuws inderdaad. Als noorderling moest ik toch even opzoeken wat een Limburgse schutterijbuks is. Niets echt iets wat je op de achterbank van een personenwagen vervoert of als boefje gemakkelijk weer verkoopt.

Ik neem aan dat jullie vereniging in ieder geval beschikt over de serienummers van alle gestolen wapens. Hoe dan ook .. ik hoop voor jullie dat alles weer terug gevonden wordt.

#3 Gebruiker is offline   D. Goffin Icoon

Gepost 21 juli 2021 - 22:57

@Pistoletje Het is niet mijn vereniging, maar ik wilde het toch graag onder de aandacht brengen.
Ja, ze weten alle serienummers, en ik hoop ook dat alles teruggevonden wordt. Vooral die zware buksen: wat moet je ermee als crimineel?

#4 Gebruiker is offline   D. Goffin Icoon

Gepost 22 juli 2021 - 12:30

Update: de luchtbuksen waren van Feinwerkbau, in een houten kolf (800 Basic, 800 Universal, 500.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers