Dank allen voor de mooie woorden !
Met goed gereedschap en de juiste werkplaats kom je een heel eind !
Helaas mis ik ook wel wat goed werkend gereedschap, daarom was het ook prettig dat ik bij Gijs Airblower terecht kon (nogmaals dank hiervoor).
Ook altijd weer interessant gebeuren als een onderdeel wordt verbeterd, Gijs had een goed idee over de twee aluminium asje in het wangstuk om die net iets anders uit te voeren en met zijn gereedschap was het ook mogelijk om de asjes met 2mm terug te brengen naar rond 10mm aluminium, dat ooit gelijk minder lomp

zeker bij kleinere hw30 kolf, daarom heb ik ook voor 5 sleuven gekozen ipv. de 7 …ook niet te lang over nagedacht.
Weet je wat ook prettig is als je verfpistool mee werkt of hem juist hebt afgesteld …. De eerste laag was gelijk mega dik, het pistool stond blijkbaar op standje maxi en de verdunde beits (eerste laag extra verdunnen, dan zuigt het hout het beter op) in de beker was rap op, was er die dag gelijk klaar mee en heb laten hangen en, de volgende dag is die laag er deels weer af geschuurd … mooi leer momentje
Tweede en derde laag laag gelijk dunner aangebracht en toen de laatste beits laag stof droog was heeft hij in de zon gehangen uitharden (iets met geen geduld ofzo) de beits is ook op dus een vierde laag zatter ook niet in maar de kleur is goed … niet licht maar gelukkig ook niet te donker.
Het afplakken kan beginnen, heb dit keer die groef niet toegepast tussen ‘t hout en zwart, die was met de hw80 zo schots en schreef, en met het juiste afplak tape heb je ook geen verf die er onder door kruipt, deze dat ik bij een erkend verfwinkel gekocht, daar heb je bij de action er 5 of 6 voor

er zitten drie lagen zwart op en twee lagen parkieten zand, en tussendoor zijn de sleuven 2 keer met een klein perceeltje zwart gemaakt.
Dan kan het afplak tape er af en begint de laatste inspectie of alles naar wens is … en mijn eisen liggen niet zo hoog, een lichte druiper of oneffenheid in de lak boeit me niet zo, dat maakt het mijn buks en het gaat hier niet om een stuk tiger stripe walnoot van 800 euro of meer
Het einde komt in zicht de laatste twee lak lagen kunnen erop … daar is ook niet zo veel meer over te vertellen, wel kan ik vertellen dat het volgende project geen beits meer gebruikt word op terpentine basis, dan kies ik voor op water basis, dat droogt ook nog eens sneller heb ik me laten vertellen, om maar te zwijgen over die stank.
Hier onder de twee laatste klus foto’s en daarna is de koek op … aangezien ik met het resultaat begonnen ben rest mij alleen nog een keer om een foto te maken met de drie 98’s samen.
Mvg, Matthijs