Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Fx Impact M3

#1 Gebruiker is offline   Gertjan Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 19-november 15

Gepost 13 oktober 2021 - 15:22

Zijn er schutters die al ervaringen hebben met de FX Impact m3 (sniper)?
Ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen met de buks .

Groet Gerrit
Gerrit

#2 Gebruiker is offline   Julez Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Lid geworden: 15-februari 19

Gepost 13 oktober 2021 - 18:56

Bekijk Post Gertjan, op 13 oktober 2021 - 16:22, zei:

Zijn er schutters die al ervaringen hebben met de FX Impact m3 (sniper)?
Ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen met de buks .

Groet Gerrit

Zeer positief!

#3 Gebruiker is offline   Tjarko Icoon

• schutter
  • Lid geworden: 19-mei 21

Gepost 13 oktober 2021 - 19:33

Bevalt zeer goed de .25 met 700 mm loop. Maar….. er zijn massa’s buksen in de zelfde prijs klasse of wat er boven of onder, die net zo of beter schieten direct uit de de koffer.
Er is gewoon heel veel mogelijk met alle instellingen, pellets, slugs, opties om er op te monteren en ga zo maar door. Daar moet je van houden van het gepiel met veranderen, instellen, testen en weer opnieuw.
Maar als je het begint door te krijgen en het vooral ook leuk vind om te doen dan is het heerlijk om mee te werken en vooral te schieten naar mijn mening.

#4 Gebruiker is offline   Gertjan Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Lid geworden: 19-november 15

Gepost 13 oktober 2021 - 19:40

Bekijk Post Tjarko, op 13 oktober 2021 - 20:33, zei:

Bevalt zeer goed de .25 met 700 mm loop. Maar….. er zijn massa's buksen in de zelfde prijs klasse of wat er boven of onder, die net zo of beter schieten direct uit de de koffer.
Er is gewoon heel veel mogelijk met alle instellingen, pellets, slugs, opties om er op te monteren en ga zo maar door. Daar moet je van houden van het gepiel met veranderen, instellen, testen en weer opnieuw.
Maar als je het begint door te krijgen en het vooral ook leuk vind om te doen dan is het heerlijk om mee te werken en vooral te schieten naar mijn mening.

Bedankt voor reactie!
Met welke snelheid schiet de buks met 25.39 gr JSB?
Gerrit

#5 Gebruiker is offline   Tjarko Icoon

• schutter
  • Lid geworden: 19-mei 21

Gepost 13 oktober 2021 - 19:55

Bekijk Post Gertjan, op 13 oktober 2021 - 19:40, zei:

Bedankt voor reactie!
Met welke snelheid schiet de buks met 25.39 gr JSB?

rond de 265 m/s maar de voorkeur ligt bij de 34 gr king heavy MKII, iets zwaarder en minder invloed van de wind op 100m in de tuin.
en die geven de mooiste groepjes rond de 275 m/s.

Maar alles is een combinatie van je instellingen. Het YouTube kanaal van Airbuks kan je zeer veel informatie vinden.

#6 Gebruiker is offline   Palmspar Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 25-september 14

Gepost 13 oktober 2021 - 19:55

De wildcat sniper schiet 25,4 grain op 277ms op powerstand 7 regulator 110bar vanaf fabriek.
de regulator kan nog naar 155 bar dus zware 34 grains kan zelfs met een wildcat op 280ms
Een impact schiet 38 grain slugs makkelijk op 300ms volgens mij, zelfs in .30 met 50 grainers.

Dacht dat je de max snelheid bedoelde niet de optimale snelheid voor een kogel :)

Deze post is bewerkt door Palmspar: 13 oktober 2021 - 19:57

Diana 340 premium .22
Walther LGV Challenger Ultra .177
FX Wildcat mk3 .25 sniper

#7 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 27-november 12

Gepost 13 oktober 2021 - 22:22

Bij mij viel de M3 tegen uit de doos. Frame krom, eerste reg die niet lekker liep en vet aangebracht met de vet spuit in plaats van een kwastje, zelfde verhaal met loctite…. Na alles uit elkaar gehaald te hebben en op de juiste manier gesmeerd en opgebouwd te hebben loopt ie nu goed. Dat nieuwe systeem om je hamerveer te verstellen werkt een stuk fijner, dit is de grootste verbetering! Maar uit de doos zaten mijn MKIIs veel beter in elkaar. Ben trouwens niet de enige waar het frame krom was helaas
"You miss 100% of the shots you don’t take"

Element Optics Pro Staff Team
@longrange_airgunning op Instagram

#8 Gebruiker is offline   herman1973 Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 20-oktober 12

Gepost 14 oktober 2021 - 07:45

als het frame krom is zou je hem toch terug sturen lijkt me.
zeker als het een bekent probleem is
Weihrauch hw90 mk1 .25
Weihrauch hw80 mk1 .177
Weihrauch hw80 mk2 .20
Weihrauch hw80 mk1 .22
Weihrauch hw80k mk1 .25
Weihrauch hw70 .177

BSA Super10 .22
HW100 .22
Theoben Rapid MK2 .22
Theoben Rapid MK2 .25

#9 Gebruiker is offline   olrijdieden Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 02-augustus 06

Gepost 14 oktober 2021 - 20:22

Hey Tom!

Mag ik vragen of het de bovenplaat is die krom was, of echt het gefreesde ondergedeelte?
De bovenplaat wordt schijnbaar nog weleens zonder loop gemonteerd met al zijn inbussen, waardoor hij als 't ware krom wordt getrokken door de inbusjes (de ruimte heeft om te vervormen). En waarna je er dan je loop niet meer goed in of uit krijgt.
Loshalen, loop monteren, en opnieuw aanbrengen, dat gebeuren... Is dat wat je bedoeld? Kan me niet voorstellen dat het CNC gedeelte krom is. En zo ja, hoe je dat dan oplost.
En ben ook benieuwd welke lubricaties je 'waar' bedoeld. Bij het hamersysteem? Inconsistentie door het vet?... en de reg? Wat was het probleem? Nieuwe zuiger er in moeten gooien?

Zijn wel dingen. Had ik nog niet van gehoord. Maar wel op te lossen dus?

De nauwere toleranties die je met de M3 hebt zijn natuurlijk ook gevoeliger voor strakker aandraaien etc. Een scheet verkeerd, en je merkt het bij de M3 sneller.
In vergelijk met de M1/M2 heb je dan uiteraard iets meer 'kalashnikov' gehalte.
Uiteindelijk zijn het allemaal goeie beestjes. Maar net hoe hij in elkaar zit.
Ben benieuwd!

Gr. Bernd

#10 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 14 oktober 2021 - 20:23

ik heb m niet terug gestuurd nee, heb het wel gemeld bij zowel FX zelf als bij de verkoper en het vervolgens zelf opgelost. Iedere buks gaat hier toch uit elkaar voor ik er echt mee aan de gang ga. Helaas de afgelopen tijd wel gemerkt dat QC niet altijd bovenaan staat daar in de fabriek, gelukkig alles zelf op kunnen lossen (ook voor andere). Ze groeien harder dan ze aan kunnen op dit moment waardoor er veel nieuw personeel komt en dan merk je het wel als er een half getrainde je buks in elkaar heeft gezet...

Deze post is bewerkt door broekzwans: 14 oktober 2021 - 20:23

#11 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 14 oktober 2021 - 20:38

Bekijk Post olrijdieden, op 14 oktober 2021 - 21:22, zei:

Hey Tom!

Mag ik vragen of het de bovenplaat is die krom was, of echt het gefreesde ondergedeelte?
De bovenplaat wordt schijnbaar nog weleens zonder loop gemonteerd met al zijn inbussen, waardoor hij als 't ware krom wordt getrokken door de inbusjes (de ruimte heeft om te vervormen). En waarna je er dan je loop niet meer goed in of uit krijgt.
Loshalen, loop monteren, en opnieuw aanbrengen, dat gebeuren... Is dat wat je bedoeld? Kan me niet voorstellen dat het CNC gedeelte krom is. En zo ja, hoe je dat dan oplost.
En ben ook benieuwd welke lubricaties je 'waar' bedoeld. Bij het hamersysteem? Inconsistentie door het vet?... en de reg? Wat was het probleem? Nieuwe zuiger er in moeten gooien?

Zijn wel dingen. Had ik nog niet van gehoord. Maar wel op te lossen dus?

De nauwere toleranties die je met de M3 hebt zijn natuurlijk ook gevoeliger voor strakker aandraaien etc. Een scheet verkeerd, en je merkt het bij de M3 sneller.
In vergelijk met de M1/M2 heb je dan uiteraard iets meer 'kalashnikov' gehalte.
Uiteindelijk zijn het allemaal goeie beestjes. Maar net hoe hij in elkaar zit.
Ben benieuwd!

Gr. Bernd

bovenplaat was krom inderdaad, wanneer ik de ene kant op de tafel drukte stond de andere kant bijna 2mm omhoog. Het krom trekken lijkt de combinatie te zijn van druk op de buks zetten en geen loop er in terwijl die niet goed gemonteerd is geweest.
Beste methode is inderdaad die je beschrijft alleen wil ik er wel nog wat stappen tussen zetten: loshalen, loop monteren om alles uit te lijnen, inbusjes net niet vast draaien, druk op de buks zetten, alles aan draaien en klaar.

Zat erg veel vet op het hele grendel gedeelte en de probe assy, dat vet was onder andere ook op de hamer terecht gekomen. Heb maar besloten om m helemaal uit elkaar te halen en zelf overnieuw op te bouwen. De voorste regulator zat bijna dicht met loctite, schotelveer opstelling was niet ingedeeld voor hoge druk (en niet lineair door het mixen van enkele en dubbele stacks met veren van verschillende diktes), valve adjuster was bereik kwijt geraakt door hoe die nu opgebouwd is, probe en transferpoort waren niet uitgelijnd, manometers zaten vol met loctite en geen 300 bar manometer op de vuldruk.

De enige 'strakkere' tolerantie die ik tegen ben gekomen is dat de oring die loop vast grijpt niet meer 14x1.5 is maar 13.95x2.62 is geworden waardoor deze de loop iets meer vast grijpt. Op youtube weten ze het mooi te verwoorden maar niet veel van hun trekken de buks ook echt open om te kijken of het ook echt verbeterd is :)

Nog een leuke fout die er in heeft gezeten: Met de nieuwe kanalen die ze aangebracht hebben om de voorste reg er in te krijgen werden de toleranties van de draad voor de boutjes van de trekker beugel naar het hogedruk kanaal wel heel erg krap. Bij sommige is het draadgat dan ook in het kanaal beland en lekte deze fijn lucht langs het boutje bij de trekker beugel....

Heb best veel contact met Johan, heb m wel laten weten dat ik hier niet van gediend was.... Betaald toch behoorlijk wat geld voor een buks die gewoon niet goed in elkaar zat. Voordeel is dan wel dat ik de buks meteen van binnen en buiten ken :gek: Overigens loopt ie nu wel heel erg strak, krijg zonder veel moeite een snelheid spreiding van 1 m/s

Deze post is bewerkt door broekzwans: 14 oktober 2021 - 21:02

#12 Gebruiker is offline   olrijdieden Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 02-augustus 06

Gepost 14 oktober 2021 - 21:51

Bekijk Post broekzwans, op 14 October 2021 - 21:38, zei:

bovenplaat was krom inderdaad, wanneer ik de ene kant op de tafel drukte stond de andere kant bijna 2mm omhoog. Het krom trekken lijkt de combinatie te zijn van druk op de buks zetten en geen loop er in terwijl die niet goed gemonteerd is geweest.
Beste methode is inderdaad die je beschrijft alleen wil ik er wel nog wat stappen tussen zetten: loshalen, loop monteren om alles uit te lijnen, inbusjes net niet vast draaien, druk op de buks zetten, alles aan draaien en klaar.

Zat erg veel vet op het hele grendel gedeelte en de probe assy, dat vet was onder andere ook op de hamer terecht gekomen. Heb maar besloten om m helemaal uit elkaar te halen en zelf overnieuw op te bouwen. De voorste regulator zat bijna dicht met loctite, schotelveer opstelling was niet ingedeeld voor hoge druk (en niet lineair door het mixen van enkele en dubbele stacks met veren van verschillende diktes), valve adjuster was bereik kwijt geraakt door hoe die nu opgebouwd is, probe en transferpoort waren niet uitgelijnd, manometers zaten vol met loctite en geen 300 bar manometer op de vuldruk.

De enige 'strakkere' tolerantie die ik tegen ben gekomen is dat de oring die loop vast grijpt niet meer 14x1.5 is maar 13.95x2.62 is geworden waardoor deze de loop iets meer vast grijpt. Op youtube weten ze het mooi te verwoorden maar niet veel van hun trekken de buks ook echt open om te kijken of het ook echt verbeterd is :)

Nog een leuke fout die er in heeft gezeten: Met de nieuwe kanalen die ze aangebracht hebben om de voorste reg er in te krijgen werden de toleranties van de draad voor de boutjes van de trekker beugel naar het hogedruk kanaal wel heel erg krap. Bij sommige is het draadgat dan ook in het kanaal beland en lekte deze fijn lucht langs het boutje bij de trekker beugel....

Heb best veel contact met Johan, heb m wel laten weten dat ik hier niet van gediend was.... Betaald toch behoorlijk wat geld voor een buks die gewoon niet goed in elkaar zat. Voordeel is dan wel dat ik de buks meteen van binnen en buiten ken :gek: Overigens loopt ie nu wel heel erg strak, krijg zonder veel moeite een snelheid spreiding van 1 m/s

Mooie omschrijving weer Tom! Tnx!

Inderdaad, zoals je het beschrijft met de bovenplaat is eigenlijk grofweg wat ik bedoelde. Mooi dat je dat op hebt kunnen lossen.
Grappig dat de Amerikaanse representatievorm naar voren komt inderdaad met die tolerantie... Blijkbaar dus weer flinterdun snijden en torenhoog opstapelen! :D

Goed dat je het hebt teruggekoppeld. Ik vraag me af of ze dat intussen in de run hebben kunnen aanpakken (ter hoogte van de productielijn).
(en hoeveel mensen er intussen ook eentje hebben met een verbinding naar de trekkerbeugel schroefjes....)
Hoe heb je dat trouwens dichtgezet? gelijmd? Of is het door hen vervangen.

Jammer, dat we altijd de conclusie moeten trekken in hoe duur of goed de buks ook is, er altijd nog 'net' wat aan moet gebeuren.
We blijven het houden denk ik. Dus eigenlijk niets nieuws. Ikzelf heb simpelweg GEEN luchtgeweer waar ik niets aan gedaan heb. Maar een productie fout is i.d.d. wel vermeldenswaardig.

Maar met die output, uiteindelijk niets meer te klagen... 1m is inderdaad wel erg strak.
Geniet er van man! Bedankt voor het delen.
Top!

#13 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 15 oktober 2021 - 08:37

Bekijk Post olrijdieden, op 14 oktober 2021 - 22:51, zei:

Mooie omschrijving weer Tom! Tnx!

Inderdaad, zoals je het beschrijft met de bovenplaat is eigenlijk grofweg wat ik bedoelde. Mooi dat je dat op hebt kunnen lossen.
Grappig dat de Amerikaanse representatievorm naar voren komt inderdaad met die tolerantie... Blijkbaar dus weer flinterdun snijden en torenhoog opstapelen! :D

ik had al een vermoeden dat je dat bedoelde maar ik dacht ik maak het compleet voor degene die dit lezen en het op willen lossen. Dit moet trouwens de standaard montage methode zijn voor de bovenplaat, ongeacht of het de die gebogen is of niet :)

Goed dat je het hebt teruggekoppeld. Ik vraag me af of ze dat intussen in de run hebben kunnen aanpakken (ter hoogte van de productielijn).
(en hoeveel mensen er intussen ook eentje hebben met een verbinding naar de trekkerbeugel schroefjes....)
Hoe heb je dat trouwens dichtgezet? gelijmd? Of is het door hen vervangen.

Ik ben uitgenodigd in de fabriek en ga er over een maand zoiets heen als het mee zit. Ben erg benieuwd hoe ze er te werk gaan.
Ik heb dit probleem maar een aantal keer gelezen bij de allereerste exemplaren maar ik denk dat veel meer het hebben maar gewoon niet weten, ik heb die van mij bekeken maar die heeft dit probleem niet :). De fix die ik zag was een madeschroef in het einde van het gat lijmen in de hoop dat het dicht bleef.. Ik mag hopen dat degene die er een opmerking over gemaakt hebben een nieuwe hebben gekregen.

Jammer, dat we altijd de conclusie moeten trekken in hoe duur of goed de buks ook is, er altijd nog 'net' wat aan moet gebeuren.
We blijven het houden denk ik. Dus eigenlijk niets nieuws. Ikzelf heb simpelweg GEEN luchtgeweer waar ik niets aan gedaan heb. Maar een productie fout is i.d.d. wel vermeldenswaardig.

Maar met die output, uiteindelijk niets meer te klagen... 1m is inderdaad wel erg strak.
Geniet er van man! Bedankt voor het delen.
Top!

Het ligt denk ik ook een beetje in onze aard Bernd, als je weet hoe iets kan/moet werken vindt je altijd wel ergens iets om aan te passen ;) En het blijft toch leuk om eens wat te proberen :)

Zelfde bij de Steyr die ik had, afwerking etc was allemaal een school voorbeeld maar vond toch links en rechts wat kleine dingen die het allemaal net wat lekkerder liet lopen. Degene met het meeste effect was eigenlijk de klepveer vervangen, de rust die daarmee in het systeem kwam was best een behoorlijk verschil, draaide rondom het punt dat de hamer bijna een slingshot hamer werd. Zelfs een 'demper' van om en nabij 20mm doorsnede bij 40mm lang (leuk dingetje gemaakt door Gijs :cool5: ) kreeg m al goed stil op 16 joule :)

Deze post is bewerkt door broekzwans: 15 oktober 2021 - 08:39

#14 Gebruiker is offline   Spierings Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 04-september 17

Gepost 15 oktober 2021 - 09:43

Bekijk Post broekzwans, op 15 oktober 2021 - 09:37, zei:

Ik ben uitgenodigd in de fabriek en ga er over een maand zoiets heen als het mee zit. Ben erg benieuwd hoe ze er te werk gaan. :)

Fabrieks rondleiding zijn altijd zeer interessant, ben benieuwd of je een paar foto's mag schieten voor ons��

Ondanks dat ik super tevreden ben over mijn MK2 vind ik kwaliteit van FX is inderdaad niet altijd om naar huis te schrijven...

Op mijn 720 plenum kit zat gewoon een MK2 o ring welke 5mm te klein was, met lekkage als gevolg. Ook was de afwerking van de valve Rod diep triest, deze was wel zo grof afgewerkt dat de groefjes van het bewerken duidelijk voelbaar waren en deze zeer stroef in de afdichting liep. Een goede polijstbeurt deed wonderen..

Deze post is bewerkt door Spierings: 15 oktober 2021 - 09:46

#15 Gebruiker is online   munt Icoon

• scherp schutter
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 16 oktober 2021 - 09:07

Dank voor je uitgebreide verhaal met inzichten BW, mooi om te lezen zo'n eerlijke en objectieve beschouwing. Ik vind wat je beschrijft niet echt kunnen voor een buks van die prijs.

Tevens deel ik je mening dat ze te hard groeien om de qc goed op orde te houden. Ben zelf nu aan mijn 5e DL(heb ze niet allemaal meer), heb anderen ook met enkele geholpen. Ik concludeer ook dat de mk1 te snel was gelanceerd, de mk2 goed klopt en de mk3 weer wat problemen heeft. De handelaren houden het ook niet meer bij wat er nu steeds aangepast wordt. Al met al is de DL wel voor het geld een zeer leuke en interessante buks, geen impact m3 prijs zeg maar die wel moa kan schieten op 100m dus ik ben er tevree mee met soms een vlekje ;). Mede omdat ik een goede actie zoek waar je van alles mee kunt doen.

Cheers Munt
Huidig:

AA Agt Bsa FX

Eerder:
veer pomp pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic