Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Sinterklaastip: Cada Block Gun Series (Leuk Voor Papa & Kids)

#1 Gebruiker is offline   Lambertus Icoon

• scherp schutter
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 09-juli 09

Gepost 26 november 2021 - 11:27

Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

Weet niet of dit het juiste hoekje van het forum is, dat bepalen de heren moderatoren maar.

Vanaf mijn jeugd tot een paar geleden ben ik naast de (lucht)schietsport ook veel bezig geweest met lego en dan met name het technische spul. Pneumatiek, tandwielen, motortjes en afstandbedieningen dat spul.

Als vader van 2 jonge kinderen komt die fase weer wat dichterbij haha.

Afgelopen weekend kwam er hier een vriend over de vloer die in een gekke bui een Lego Kar98k bij zich had, welke tot grote blijdschap van mijn zoontje ook zowaar van die Nerf pijltjes (schuim met een dopje) kon verschieten.

Papa grendelen en zoonlief van 2,5 door de plastic speelgoedkijker, met verlicht draadkruis zowaar, kijken en "skieten". Gevolg; grote glimlach bij alle volwassen en kinderen.

Ik meende mij te heugen dat lego zelf er altijd een hypocriet deugbeleid op na heeft gehouden om geen wapens te maken.
Dit bleken achteraf dan ook steentjes te zijn van een concurrent; CaDa. Kwaliteit voelde voor mij eender.

Vriend wist mij te vertellen dat er allerhande vuurwapens van blokjes te koop waren. Tot aan volautomaten aan toe.

De dag erna toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en wat gaan Googelen. Op https://www.legerspe...=cada+block+gun id er een hele reeks te vinden. FN Scar, Uzi, M1911, Kar98k, revolver en nog een stuk of 6 anderen.

Heb de FN Scar maar besteld, zag er wel geinig uit. Na een dag of 2 was het binnen. Grote doos, met 2 instructies en vooral een boel blokjes.

Met een gezonde dosis nostalgische zelfoverschatting de vraag mijn vrouw: "hoelang ga je daar mee bezig zijn?" beantwoord met "een half uurtje".

Niets bleek minder waar. Na 5 uur blokjes stapelen met een grijns van oor tot oor vanwege nostalgisch sentiment; eindeloos zoeken, blokjes niet kunnen vinden en vervolgens nauwgelet instructies volgen waser dan resultaat.

Een heuze plastic FN Scar, compleet met draagrie. Onverwachts groot en functioneel, klapkolf, in lengte verstelbare kolf, uitneembaar magazijn. Juweel voor iederen kinderkamer of mancave haha.

Over de prestaties kunnen we kort zijn. Een 100m shoot gaan we er niet mee winnen.
De FN Scar schiet geen Nerf projectielen maar langwerpige gele blokjes. Waar je met de Kar98k nog wat kon raken en de lengte van de huiskamer kon overbruggen was de FN Scar toch meer huiskamervriendelijk. Zowel enkelschots als volautomatisch een meter of 2 a 3.

Het laden duurde beduidend langer dat het leegvuren van het 10 schots magazijn.
Het geheel is aangedreven door een electromotor welke gekoppeld is aan de trwkker uiteraard. Batterijhouder voor 6 AA batterijen voorziet in de stroom.

Al met al een kek vader en zoontje hebbeding hiero. Mooi opstapje naar onze prachtige luchtdrukhobby.

Voor een schoenkadootje zijn ze wellicht net even wat te prijzig. Van 18 tot 75 euro.
Wie goed doet, goed ontmoet.

- dat ventje -

#2 Gebruiker is offline   Lambertus Icoon

• scherp schutter
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 09-juli 09

Gepost 26 november 2021 - 11:29

Edit: zie net dat ze bij legerspeelgoed.nl oook een blackfriday actie hebben.

Heb ik net te vroeg besteld.🤐
Wie goed doet, goed ontmoet.

- dat ventje -

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers