Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Ervaringen Met Naturabuy.fr?

#1 Gebruiker is offline   yana Icoon

• ultra pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 12 januari 2022 - 15:44

Hebben jullie ervaringen met naturabuy.fr?
Lijkt soort marktplaats te zijn maar dan op zn frans...

#2 Gebruiker is offline   Tommy.da Icoon

• super pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-februari 06

Gepost 12 januari 2022 - 15:56

Frankrijk heeft limiet van 12J dacht ik en qua vuwa geen militaire calibers onder burgers.
Website, geen ervaring mee, in NL/BE/DE is keuze ruim, toch?

Deze post is bewerkt door Tommy.da: 12 januari 2022 - 15:57

#3 Gebruiker is offline   Jaspermathijs Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 22-juli 05

Gepost 12 januari 2022 - 16:18

-onder 20J vrij.
-spreek je geen Frans: geen kans.
-heb je geen adres in Frankrijk : 98% van de aanbieders valt af.
-alle communicatie is openbaar, pas “entre nous” na sluiten koop.
-credit card.
-betrekkelijk duur, verkoopprovisie is 10% wat aanbieders uiteraard verdisconteren in vraagprijs.
-volledige afwikkeling via NaturaBuy als tussenpersoon.
-filterfunctie in communicatie (typisch Frans, boncoin doet het ook) wat betekent dat uitwisselen van e-mail en NAW gegevens door een robot worden geblokkeerd.
-plaatsen en automatisch herplaatsen van onverkochte waar is gratis, waardoor vervuiling oninteressante en te dure artikelen steeds weer aanwezig is.
-je moet je registreren als koper met “justicatif” om überhaupt LuBu te kunnen kopen (armes catégorie D). Anders koop je gewoon helemaal niks. Knippen en plakken op een scan van bv je paspoort wordt verworpen, registratie is dan niet mogelijk. Als je paspoort verlopen is, vervallen ook de daaraan gekoppelde rechten en moet je met een geldig document opnieuw je leeftijd aantonen.
- net als eBay en Egun: bieden is kopen en betalen.

- handelswaar is over het algemeen “conforme” en netjes verpakt.
- goed werkende app iOS.

Deze post is bewerkt door Jaspermathijs: 12 januari 2022 - 17:01

HW 90 .177
Diana 48 .177
Diana 48 .22

#4 Gebruiker is offline   rob Icoon

• Donateur
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 25-januari 05

Gepost 12 januari 2022 - 19:31

:D Ik woon zowel in Frankrijk als in Nederland en ik had het niet beter kunnen weergeven als JasperMathijs............klopt helemaal!!!

Deze post is bewerkt door rob: 12 januari 2022 - 19:31

#5 Gebruiker is offline   yana Icoon

• ultra pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 13 januari 2022 - 08:29

Dank Matthijs, helder! Apart dat communicatie openbaar is. Klopt idd dat veel niet versturen naar NL maar dat is met Duitsland ook zo (egun dan). Gewoon vragen en afwachten. :) Viel me op dat er aardig wat 'armurier'op zitten.
Tommy.Da, sommige buksen vind je niet (meer) tk in NL of Be of Dui, en nog wl in Fr. Vraag me niet waarom.
Bovendien voorkomt 20J ombouwen vanaf Dui 7.5J.

#6 Gebruiker is offline   Booritzio Icoon

• Groep: Members
  • Lid geworden: 02-mei 21

Gepost 13 januari 2022 - 08:57

Hallo,
Ik heb de voorbije dagen toevallig wat tijd gestopt in een poging om een Hw97k met toebehoren te kopen op deze site.
Ik ben Belg en de buks was vlot op rijafstand dus probeerde ik een aankoop te regelen maar met afhaling bij de klant.

Ik heb heel wat gecommuniceerd met deze verkoper en ook gechat met de helpdesk van de site zelf. Blijkbaar zijn ze (de helpdesk daar, ik heb met 3 personen kunnen chatten) zelf niet zo goed op de hoogte van wat kan en wat niet wat betreft een regeling met het buitenland, zeker al niet als de verkoper particulier is. Dus die 20 joule (categorie D) klopt, afhaling kan als de verkoper akkoord is. Maar dan wordt het weer wat moeilijker omdat de verkoop via de site moet gebeuren en de betaling ook.
Dat alle communicatie voor de hele wereld zichtbaar is, helpt ook al niet. Als je een tel nr of mailadres probeert te zenden om toch wat vlotter af te spreken wordt dit afgeblokt.
Aangezien de verkoper bij het opmaken van de advertentie had gekozen om niet naar het buitenland te verzenden, kon ik als Belgische verkoper de buks niet in de winkelmand steken, ook al had ik afgesproken met de klant om af te halen en was het ok voor Naturabuy.
Al bij al veel tijd verloren en ondertussen is de buks aan een ander verkocht (de advertentie is toch weg)

Groeten uit Belgie

Ps heeft iemand ervaring met De site Armi Usate uit Italie? Daar vliegen de oudere hw77s je soms rond de oren, de benaming is daar ook soms anders, vb een hw950 ipv hw95

#7 Gebruiker is offline   Jaspermathijs Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 22-juli 05

Gepost 13 januari 2022 - 10:08

Slechts zelden staat de optie open voor internationale verzending.
Bieden met een geregistreerd adres in het buitenland is dan eenvoudigweg geblokkeerd en de robot zit tussen jou en de verkoper. Dit is anders dan bij Egun, waar je wel kan bieden als buitenlander en daarna de toorn van een driftige verkoper mogelijk over je heen krijgt, omdat hij geen zin heeft in wat jij graag wilt. Een vette plus dus voor het protectionisme.

Internationale verzending moet je tevoren door de verkoper laten vrijschakelen.
Als je er op rekent dat het antwoord „désolé“ of „compliqué“ is, kan het daarna alleen maar meevallen.
Enkele armuriers verzenden wel „vers l‘international“, maar een gegeven is het zeker niet. Bij particulieren lukt het vaak niet.

Verkoper specificeert dan ook de verzendkosten in de advertentie. Over het algemeen vrij prijzig overigens, omdat Fransen nu eenmaal graag de optie kiezen met maximale zekerheid, dus veel handtekeningen en dikke verzekeringen. Pakketshops zijn zeker op het platteland dun gezaaid (lees: buiten Parijs en een paar grote steden) dus heel kieskeurig qua pakketdienst kan je niet zijn. La Poste (Colissimo, DPD) zit vrijwel overal, reken op 30 Euro.
Het bedrag dat de verkoper specificeert, wordt automatisch op je Creditcard belast.

Achteraf gaan rommelen met verzendkosten en adressen, niet aan beginnen. Betaald heb je toch al met je Carte Bancaire of NaturaPay (ja zo heet het echt).

Deze post is bewerkt door Jaspermathijs: 13 januari 2022 - 10:26

HW 90 .177
Diana 48 .177
Diana 48 .22

#8 Gebruiker is offline   BdeL Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 01-december 15

Gepost 13 januari 2022 - 13:15

Fransen en Internet; het blijft een ongelukkig huwelijk...

Vaak willen ze alleen telefonisch contact. Mocht je ze wel zover krijgen om digitaal te communiceren, dan bestaan de berichten meestal uit slechts enkele woorden.

En alleen afhalen (uiteraard altijd in een afgelegen dorp op een berg) en betaling met cheque...

Flexibiliteit: 'non'.

Egun is een stuk minder frustrerend.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers