Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Vortek Pg4 Install Hw30S Had wat voeten in aarde

#1 Gebruiker is offline   Matthijs Icoon

• Administrator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 01-februari 05

Gepost 09 mei 2022 - 17:37

De kogel is door de kerk en een Vortek PG4 HO tune kit besteld, heb hem ook in de HW98 .20 zitten van het type 95/98 PG3 HO die bevalt me zo goed en met de vele verhalen die ik las en hoorde over de nieuwe PG4 de knoop doorgehakt hebt en setje besteld, deze kit is nergens in Nederland te krijgen dus heb hem bij Wasana in Duitsland besteld.

Bijgesloten Plaatje
Bijgesloten Plaatje

Waarom toch een dure “Vortek tune kit van € 133.- op de mat” kopen als de OEM veer met een op maat gemaak de veergeleider eigenlijk ook wel prima schiet ? de EOM full power veer schiet idd prima maar er zit tijdens het schot toch nog kleine trilling in en daar irriteerde ik mij aan, en weet dat de Vortek kit altijd een hele mooie droge Tjoep heeft zonder trilling, en als iets je lichtelijk irriteert bederft dat je schiet plezier en blijft de buks vaker in de kast staan.

Ik had verwacht dit wordt een Easy Peasy Japanesey tune … alle spullen uit de zuiger en nieuw spul er in “en klaar is Cees” …. Helaas was dit keer bij mij niet het geval (natuurlijk niet) en had even iets meer voeten in aarde voordat de buks schietklaar was/is maar met de nodige hulp troepen geraadpleegd te hebben is het weer eens gelukt met advies van Bas75 & hispoorleadership … heren bedankt hiervoor :good:

Wat was nou waar ik tegen aanliep na de installatie van de Vortek kit ? “hij wou niet opspannen” … je moet alles uit de zuiger halen volgens de kleine onduidelijke installatie ProGuide4 (140x105mm papiertje)

Bijgesloten Plaatje

Dus alles verwijderd, washers, thin metal sleeve (mocht die er in zitten) De cilinder met natuurlijk een rode Aussie seal weer voorzichtig terug geplaatst in de buis, en Vortek veer plaatsen en buks weer in elkaar zetten en daar gebruik ik een veer compres voor want in de HW30 de veer indrukken en dat schroefje in de zijkant draaien is een lastige klus…. Terug in de kolf geschroefd en toen ik de loop wou knikken lukte dat maar een paar mm en wilde hijniet verder …. nog een keer geprobeerd op te spannen met ietsie pitsie kracht … neen … wat is er aan de hand, alles weer uit elkaar geschroefd en toen zag ik dit … Fock & Holy Buffel de metalen sleeve is beschadigd …. KAK €#&%@

Bijgesloten Plaatje

dat heb ik zo goedschiks en kwaadschiks weer terug in fatsoen gekregen en alle scherpe kantjes weg gevijld en toen de zooi aan de kant gesmeten … ik was er klaar mee laat in de nacht, mijn humeur had nachtrust nodig en wil mijn buren niet om 3 uur AM storen met een chrono test van +30 pellets of meer :)

De volgende dat tijdens ‘t telefonisch sparren met Michiel (hispoorleadership) kwamen we er achter dat de marges wel erg krap was van de Vortek metalen sleeve & zuiger terwijl er bij de OEM veer en zuiger vele mm ruimte had … de veroorzaker moet dan wel de spanstang zijn met die twee vleugeltjes aan ‘t eind … die ligt net iets te diep en raakt of haakt de metalen sleeve van de Vortek kit en schuiven niet over elkaar heen. Na 1 foto was het duidelijk de slijtage patroon gaf aan welke marge hij heen en weer kan schuiven, 1 minuutje werk met slijpsteen machine en hij valt minder diep en dat dan maar even testen, buks in elkaar zetten en testen en TJAKKKKA dat was de oorzaak … een hoop stress om zo iets kleins … mogelijk een gevalletje 1 op 1000 dat dit je gebeurd :blink:

Bijgesloten Plaatje
Bijgesloten Plaatje

De HW30s kan weer terug in zijn 98 look á like kolf en we gaan testen ofwel schieten over de chrono,met de HW30 schiet ik liefst met JSB Exact RS 7.33 grain doordat die net even beter groeperen dan de JSB Express 7.87 grain en de JSB Exact 8.44 grain. Hier de resultaten … spreiding kom ik later nog op terug als alles is ingelopen, maar na 30 schoten elk zat ik op een spreiding van 4m/s met de RS en 3m/s met Express. nu op zoek naar een beter kijkertje met meer vergroting dan die er nu op staat (Hawke Vantage 2-7x32 AO)

Bijgesloten Plaatje
Bijgesloten Plaatje

Bijgesloten Plaatje
Bijgesloten Plaatje

Bijgesloten Plaatje
Bijgesloten Plaatje
Theoben, Edgun, Steyr, Weihrauch, Bsa, Beaumont all Ambi ore Left !
www.theoben.nl cache

Foto plaats probleem Afbeelding Plaatsen

Foto plaatsen, in drie stappen
Foto verklein naar 1 of 2Mb !!!
Browser gebruik SAFARI of CHROME !
Vergeet niet op “VOEG DIT BESTAND TOE” knop te klikken !

Reageer NOOIT op de mail die meld dat je een PB hebt ontvangen, log in op het forum en reageer daar !

NIET tussen de [quote] & [\quote] codes in typen A.U.B. Is dan niet duidelijk wie wat heeft getypt !

#2 Gebruiker is offline   Pistoletje met lucht Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 14-maart 21

Gepost 10 mei 2022 - 22:46

Kijk aan ... een medestander in "Vortek PG-4 HW30"-land :D

Hoop dat je er veel plezier aan beleeft na dit opstartprobleempje. Mooi om te lezen dat de HW30-gebruikers altijd klaar staan om hulp te bieden.

#3 Gebruiker is offline   hispoorleadership Icoon

• Skerp-skuttah !
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 26-augustus 06

Gepost 10 mei 2022 - 23:31

Zeer mooie waarden, heel benieuwd hoe hij nu groepeert Mattie.
GrtN,

poor

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers