Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Interesse Lange Afstandschieten

#1 Gebruiker is offline   Bastiaanr Icoon

• Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 21-april 22

Gepost 24 juli 2022 - 09:42

Beste heren/dames,

Sinds 5 maanden ben ik lid van een club om op de 50m baan met mijn PCP te kunnen schieten. Ik zou graag ook eens 100m of meer schieten echter zit ik dan vast aan een eventuele wedstrijd of contributie bij een club met een 100 meter baan. Daarnaast schiet ik dan tussen de zware kalibers wat ook niet ideaal is.

Ik ben benieuwd of er iemand is die zijn land of eventueel grote loods beschikbaar zou willen stellen om in de avond of in het weekend hier te kunnen schieten.

Wellicht zijn hier meer mensen in geïnteresseerd en kunnen we dit gezamenlijk doen. Om dit vrijblijvend te houden zonder commercieel oogmerk zal een manier van betaling besproken moeten worden maar bij een officiële betaling veranderen de regels en is van vrij schieten geen mogelijkheid meer.

Het is slechts en wil dit idee graag in de groep bespreken hier. Zou dit een optie kunnen zijn mocht iemand zijn eigen land beschikbaar willen stellen om af en toe met luchtdrukwapens op te schieten?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Bastiaan Rusch

#2 Gebruiker is offline   Lytse Hielke  Icoon

• scherp schutter
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 04-januari 11

Gepost 24 juli 2022 - 10:09

Daar was een paar jaar terug toch iemand net noordelijk van Zaandam die het al helemaal voor elkaar had met een stuk land en het schieten over lange afstand?

Vanuit het forum was er toen veel scepsis maar de initiatiefnemer was extreem zeker van z'n zaak. Denk dat die schietbaan inmiddels in gebruik is. Waarschijnlijk wordt er niet of nauwelijks via het forum over gecorrespondeerd.
Diana 23, erfstuk van pa
HW35, cadeau van ma

TX200 Tony Leach
HW97k Maccari

#3 Gebruiker is offline   Stoney Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-december 13

Gepost 24 juli 2022 - 16:12

Als je gewoon een X wilt schieten op 100 mtr denk ik dat dat kan in de schietvereniging Heerhugowaard. Daar schieten we iedere maandag met luchtdruk op 100 mtr.
Veerbuks liefhebber
AA TX200
HW77k (LB)
HW97K (LB)
Walther LGU (LB)
QB78
NHFT schietgenoot
www.nhft.nl

#4 Gebruiker is offline   Remkoi Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 14-augustus 17

Gepost 24 juli 2022 - 17:35

Zelfs op 10m :D :D :D

Groet Remco
NHFT schietgenoot
Www.nhft.nl
Air-arms S400 clasic 4.5
Gamo coyote black wispher 5.5
Slavia 618
The Gat

#5 Gebruiker is offline   Scherp-schutter Icoon

• schutter
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 06-oktober 12

Gepost 24 juli 2022 - 18:04

Bekijk Post Bastiaanr, op 24 juli 2022 - 10:42, zei:

Beste heren/dames,

Sinds 5 maanden ben ik lid van een club om op de 50m baan met mijn PCP te kunnen schieten. Ik zou graag ook eens 100m of meer schieten echter zit ik dan vast aan een eventuele wedstrijd of contributie bij een club met een 100 meter baan. Daarnaast schiet ik dan tussen de zware kalibers wat ook niet ideaal is.

Ik ben benieuwd of er iemand is die zijn land of eventueel grote loods beschikbaar zou willen stellen om in de avond of in het weekend hier te kunnen schieten.

Wellicht zijn hier meer mensen in geïnteresseerd en kunnen we dit gezamenlijk doen. Om dit vrijblijvend te houden zonder commercieel oogmerk zal een manier van betaling besproken moeten worden maar bij een officiële betaling veranderen de regels en is van vrij schieten geen mogelijkheid meer.

Het is slechts en wil dit idee graag in de groep bespreken hier. Zou dit een optie kunnen zijn mocht iemand zijn eigen land beschikbaar willen stellen om af en toe met luchtdrukwapens op te schieten?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Bastiaan Rusch

Ook in Hoorn/Zwaag is een 100 m baan

#6 Gebruiker is offline   Julez Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 15-februari 19

Gepost 24 juli 2022 - 19:23

Bekijk Post Lytse Hielke , op 24 juli 2022 - 10:09, zei:

Daar was een paar jaar terug toch iemand net noordelijk van Zaandam die het al helemaal voor elkaar had met een stuk land en het schieten over lange afstand?

Vanuit het forum was er toen veel scepsis maar de initiatiefnemer was extreem zeker van z'n zaak. Denk dat die schietbaan inmiddels in gebruik is. Waarschijnlijk wordt er niet of nauwelijks via het forum over gecorrespondeerd.

Denk je dat of weet je dat zeker?😉

#7 Gebruiker is offline   roel Icoon

• Administrator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 17-februari 05

Gepost 24 juli 2022 - 21:46

Bekijk Post Julez, op 24 July 2022 - 20:23, zei:

Denk je dat of weet je dat zeker?😉

Hey Jar,

alles kits?

Lutje Hielko heeft gelijk. Een tijd geleden was er een kerel met zo`n plan. Zijn topic liep uit op allemaal gechagrijn, pruillipjes en slappe lach aanvallen geloof ik. Ik zal eens kijken of ik dat topic kan vinden......(zal wel een klusje worden)

Groet, Roel :cool5:
BEK BRANE & BEALCH SKROEIE

HASSESSKRABJE

BAARCHEBITEN

FRYSK en GRUTSK

Go ask Alice.

Leaver dea as slaef!!!

Hwa`t nearne foar stjit falt foar alles.©®

Flean op! Wy sjonge it bêste lân fan ierde!
It Fryske lân fol ear en rom.
Klink dan en daverje, fier yn it roun
Dyn âlde eare, O Fryske groun!

Wy binne Noarderloft. Wy binne oars. Better ek.

#8 Gebruiker is offline   RonaldvT Icoon

• Lid geworden: 12-juni 20

Gepost 24 juli 2022 - 22:45

Bekijk Post roel, op 24 juli 2022 - 22:46, zei:

Een tijd geleden was er een kerel met zo`n plan. Zijn topic liep uit op allemaal gechagrijn, pruillipjes en slappe lach aanvallen geloof ik. Ik zal eens kijken of ik dat topic kan vinden......(zal wel een klusje worden)

Is deze denk ik: 150M Buiten Baan omgeving van Amsterdam

#9 Gebruiker is offline   roel Icoon

• Administrator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 17-februari 05

Gepost 24 juli 2022 - 23:52

Bekijk Post RonaldvT, op 24 July 2022 - 23:45, zei:

Heyyyy,

bedankt man!

Wat een heerlijk topic hè!

Groet, Roel :cool5:
BEK BRANE & BEALCH SKROEIE

HASSESSKRABJE

BAARCHEBITEN

FRYSK en GRUTSK

Go ask Alice.

Leaver dea as slaef!!!

Hwa`t nearne foar stjit falt foar alles.©®

Flean op! Wy sjonge it bêste lân fan ierde!
It Fryske lân fol ear en rom.
Klink dan en daverje, fier yn it roun
Dyn âlde eare, O Fryske groun!

Wy binne Noarderloft. Wy binne oars. Better ek.

#10 Gebruiker is offline   Peter666 Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Lid geworden: 20-november 14

Gepost 25 juli 2022 - 00:47

Bekijk Post RonaldvT, op 24 juli 2022 - 22:45, zei:

Jep, dat ging werkelijk nergens meer over, ik hoop dat de beste man ergens met z'n vrienden op een eigen baan aan het schieten is, net zoals wij dat hier doen (grootgrondbezitters haha)..
Maar ik zou zeggen ga een keer mee demonstreren met de lokale boer, hang een driekleur op zijn kop aan een viaduct.. ik weet zeker dat je zo een 100 meter baan hebt. Gr Peter

#11 Gebruiker is offline   JabbaJabba Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Lid geworden: 05-oktober 21

Gepost 25 juli 2022 - 01:45

Met toenemende verbazing het topic gelezen. Ik ben zelf actief in een sportvereniging, en er komt verdorie veel bij kijken qua verplichtingen: verzekeringen/aansprakelijkheden, reglementeringen (wetten, milieu,...), financiën/boekhouding/fiscaliteit, organisatie, vrijwilligers,... En dan hebben we het nog niet over het opstart-proces.
Anders was ik ook al lang een 100m buitenbaan begonnen, want die zijn hier héél zeldzaam. :)

K.
Gamo Falcon .177
Haenel Modell 303 .177
Diana Trailscout .177
Diana Airbug .177
Diana Outlaw .22

#12 Gebruiker is offline   Rik Icoon

• Veilingmeester
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 18-oktober 09

Gepost 26 juli 2022 - 02:46

Die baan met bijbehorend (vrienden)clubje is er inmiddels hoor. Maar vanwege de scepsis is besloten om er hier geen ruchtbaarheid aan te geven, voor zover ik begreep.

Bij SV de Heerhugowaard kan je elke maandag terecht. Met een half uurtje ben je er vanuit Heemstede. Wel even aan Lambertus laten weten dat je ook wil schieten. Meer info wisselen we beter even via pb uit.

https://www.luchtbuk...-heerhugowaard/

Deze post is bewerkt door Rik: 26 juli 2022 - 02:53

G®oeten, Rik

*Proud member of KiKa Organisatie
*GKG
*SV "De Heerhugowaard"

I never lose. Either I win, or I learn.

"All animals are equal. But some animals are more equal than others." [G. Orwell, Animal Farm]

#13 Gebruiker is offline   Bastiaanr Icoon

• Lid geworden: 21-april 22

Gepost 05 augustus 2022 - 15:21

Bedankt voor alle reacties!

Voor zover ik weet is het schieten op privegrond gewoon toegestaan zolang dit geen commercieel doeleinde heeft.

Schieten bij een club is natuurlijk een optie maar de contributie daarvan is naast een inschrijving bij mijn lokale vereniging een aardig bedrag voor een aantal keer schieten. Heerhugowaard heeft helaas ook geen mogelijkheid om per keer te betalen, uiteraard volkomen begrijpelijk.

Ook begrijpelijk dat er wel groepjes zijn maar dat dit niet gepromoot wordt, mocht iemand weet hebben van zo`n groepje hier in de omgeving en mij eventueel ook de mogelijkheid willen bieden hier een keer te komen kijken dan hoor ik dat graag in een pb.

#14 Gebruiker is offline   Scherp-schutter Icoon

• schutter

Gepost 05 augustus 2022 - 17:35

Bekijk Post Bastiaanr, op 05 augustus 2022 - 16:21, zei:

Voor zover ik weet is het schieten op privegrond gewoon toegestaan zolang dit geen commercieel doeleinde heeft.

Schieten bij een club is natuurlijk een optie maar de contributie daarvan is naast een inschrijving bij mijn lokale vereniging een aardig bedrag voor een aantal keer schieten. Heerhugowaard heeft helaas ook geen mogelijkheid om per keer te betalen, uiteraard volkomen begrijpelijk.

Ook begrijpelijk dat er wel groepjes zijn maar dat dit niet gepromoot wordt, mocht iemand weet hebben van zo`n groepje hier in de omgeving en mij eventueel ook de mogelijkheid willen bieden hier een keer te komen kijken dan hoor ik dat graag in een pb.

Schieten op privé terrein is inderdaad toegestaan mits er maatregelen zijn getroffen om te voorkomen dat kogels buiten de terreingrens komen. Schieten in het open veld kan worden aangemerkt als illegale jacht, dus pas op .....

#15 Gebruiker is offline   Scherp-schutter Icoon

• schutter

Gepost 05 augustus 2022 - 17:39

Bekijk Post Bastiaanr, op 05 augustus 2022 - 16:21, zei:

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers