Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Sheridan Only Shoot 17 Sep 2022!

#1 Gebruiker is online   Sunnyboy Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 12-oktober 11

Gepost 08 augustus 2022 - 10:35

Het is toch zover!

Mijn buurboer werkt graag mee dus liefhebbers van de mooiste buksen ter wereld, de Sheridan…..door corona op de achtergrond geraakt maar 17 september 2022 zal ik samen met mijn vriendin, de eerste Sheridan Only Shoot organiseren!
Bijgesloten Plaatje

Een Fun Shoot pur sang waar we een toffe middag van willen maken met zat plinkdoelen, lekker eten en leuke forum gasten.
Daar het de eerste keer is dat we dit concept gaan neerzetten, zal het een relaxte dag worden..kijken of het werkt maar we hebben er zin in.
Parkeerplek zat, party tenten voor schaduw of beschutting tegen de regen, eten en drinken door mijn duifje( ze kan echt super koken) en hopelijk leuke gesprekken en veel schieten natuurlijk.
Indien het succesvol is en de behoefte er is, dan gaan we hier zeker een jaarlijks terugkerend evenementje van maken..

Wat is het idee?

-De shoot is uitsluitend bedoeld voor iedereen met echte Sheridan’s in het magische kaliber 5.05mm, andere buksen en pistolen zijn helaas niet welkom…ook al staat er als toevoeging Sheridan achter….anders zou het geen Sheridan Only Shoot heten, toch? Het thuismanagement zal bij twijfel oordelen en ze heeft altijd gelijk!
-Een doelwand waar van alles voor staat en hangt om je lekker op uit te leven met de mooiste buksen die er bestaan, de Sheridan!
-Show your Sheridan, neem mee wat je wilt delen met mede fanaten..alles wat met dit magische merk te maken heeft, is welkom.
-hoe meer doelbakken, hoe beter..ik heb de eerste 2 al klaar staan…maar om het lood uit het weiland te houden mag je zelf ook graag loodopvangdoelbakken mee nemen.
-een wedstrijdje biatlon doelen( ik krijg ze niet om).
--een wedstrijdje bell target op grote afstand bel heb ik al, wordt nog óf omgetoverd tot targetkast óf gaat op een stok in het weiland ergens op lange afstand…hier komt de ware schutter tot uiting!.
-er zal een goede chrony staan om je Sheridan over te halen zodat je eindelijk weet hoeveel joule hij heeft
-verzin zelf ook wat
-lekker praten over Sheridan en zo….
-hapjes en vingerfoods
-sterke verhalen bij de vuurschaal
-een custom hoodie oid als herinnering? is te maken of ben je zelf crea bea graag hulp hierbij....
Bijgesloten Plaatje
Verheugd mag ik melden dat No Henstra van www.sheridanreparaties.nl een prachtige hoofdprijs voor de wedstrijd ter beschikking heeft gesteld!
Wat? dat verklap ik niet maar het heeft erg met Sheridan te maken!!!
Ik zit te denken aan 15 deelnemers ivm de try out en ruimte en zo en zal voorlopig iets van €15 euro vragen voor de boodschappen en iets leuks voor de buurboer…na aanmelding zal ik een tikkie sturen en wat over is, komt uiteraard retour op de dag zelf...en nee, ik hoef er niets aan te verdienen
Heb je interesse, mail me dan even op sheridan.only.shoot@gmail.com.
Uit de interesse peiling van 2 jaar geleden, heeft een aantal mensen zich al opgegeven dus er zijn nog 6 plekken vrij!
Inschrijving is bevestigd na betaling…hierna stuur ik een mail naar je toe met alle ins & outs van de S.O.S.
Verwacht geen super georganiseerd evenement maar wel de enige fun shoot waar je je heerlijk kunt laten gaan met je Sheridan en waar de fun op 1 staat…

Grtz Sun
Bijgesloten Plaatje
T.P.LoodUnlimited
Über plinkert en buksklusser én mede organisator van het mooiste luchtevenement van Holland:

de Open Luchtschietsport Dag

www.facebook.com/Open-Luchtschietsport-Dag-141564129769004/

Organisator van de enige Funshoot voor Sheridans: de Sheridan Only Shoot

As I have grown older, I have learned that pleasing everyone is impossible...but pissing everyone off is a piece off cake!

www.sheridanreparaties.nl

#2 Gebruiker is offline   Remkoi Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-augustus 17

Gepost 08 augustus 2022 - 10:42

Mijn aanbod geldt ook nog steeds :D :D

Groet Remco
NHFT schietgenoot
Www.nhft.nl
Air-arms S400 clasic 4.5
Gamo coyote black wispher 5.5
Slavia 618
The Gat

#3 Gebruiker is online   Sunnyboy Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip

Gepost 08 augustus 2022 - 13:23

Bekijk Post Remkoi, op 08 augustus 2022 - 11:42, zei:

Mijn aanbod geldt ook nog steeds :D :D

Groet Remco

Genoteerd en ingeschreven!
Nog 5 plekken open voor deze te gekke funshoot!
T.P.LoodUnlimited
Über plinkert en buksklusser én mede organisator van het mooiste luchtevenement van Holland:

As I have grown older, I have learned that pleasing everyone is impossible...but pissing everyone off is a piece off cake!

#4 Gebruiker is online   Sunnyboy Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip

Gepost 08 augustus 2022 - 15:40

O ja, met dank aan Matthijs, niet geheel onbelangrijk...de lokatie!!
De Sheridan Only Shoot wordt gehouden in het buitengebied van Slootdorp in Noord Holland.
Na inschrijving verstuur ik een uitgebreide mail mt alle informatie die nodig is om hier te geraken!
T.P.LoodUnlimited

#5 Gebruiker is offline   Milo1856 Icoon

• Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 01-maart 21

Gepost 10 augustus 2022 - 02:22

De shoot is uitsluitend bedoeld voor iedereen met echte Sheridan’s in het magische kaliber 5.05mm, andere buksen en pistolen zijn helaas niet welkom…ook al staat er als toevoeging Sheridan achter….anders zou het geen Sheridan Only Shoot heten, toch? Het thuismanagement zal bij twijfel oordelen en ze heeft altijd gelijk!

HEEL GAAF DAT JE DIT ORGANISEERT !!!maar .....

Even over het kaliber en de eventuele toevoegingen...

Sheridan werd in 1977 gekocht door de Benjamin Air Rifle Company.

BENJAMIN / SHERIDAN

1977 - Twee veranderingen. Serienummers ( 175841 - 211020) - Eerste jaar van de Benjamin/Sheridan Streaks.

• "C-SERIE" nu gestempeld op de linkerkant van de buis. (apr 1977)

Dus eigenlijk kan een Sheridan na April 1977 ook niet, aangezien het toen is verkocht aan Benjamin ..... en de Blue en Silver Streak van de buis werden gehaald.

Ik vind het jammer dat het Kaliber bepalend is, er zijn in Racine Winsconsin na de overname nog meer mooie airguns gemaakt. Die wel degelijk Sheridan gerelateerd zijn, behalve het kaliber....

Zijn het dan niet alleen de ECHTE SHERIDAN A-B modellen en de blue & silverstreaks....... tot en met April 1977 die welkom mogen zijn...

Geposte afbeelding Geposte afbeelding Geposte afbeelding Geposte afbeelding

Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar dan kan jij óf iemand anders kan het vast uitleggen......en nogmaals geweldig initiatief. Oja de datum had wel in overleg gemogen hahaGeposte afbeelding

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

#6 Gebruiker is online   Sunnyboy Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip

Gepost 11 augustus 2022 - 20:20

Wat maakt een Sheridan een Sheridan...voor mij is dat de kwaliteit en het kaliber en de magische naam Sheridan en vooral het gevoel bij de buks.
Daarbij komt dat het een try out is van een idee wat mijn vriend Stoney en ik in 2018 hadden tijdens een potje plinken in mijn toen net gekochte tuin( met huis uiteraard) hier in de kop van Noord Holland...mett een C9 en een Silverstreak..
Hier heb ik nu de mogelijkheid dit idee ten uitvoer te brengen, iets wat in IJmuiden nooit gelukt zou zijn.
En daar Sheridan mijn grote liefde is en blijft, wil ik de 1e keer gewoon alleen maar Sheridans op bezoek...en gelukkig heb ik al aangemelde forumgenoten die het met me eens zijn...Benjamin Sheirdan mist de magie en kwaliteit van de Sheridan en dat Crosman ook pompers maakte weet ik ook, zijn ook mooi...maar geen Sheridan....meer jouw ding, gap.
Misschien kun je eens een Vintage Crosman Shootje opzetten....
Voorts is de S.O.S. ook gewoon een leuk feestje hier achter waar we zin in hebben, mijn vriendin heeft een aardige lijst met uitheemse happen klaar staan die ze gaat maken, No Henstra heeft een mooie hoofdprijs ter beschikking gesteld en enthousiaste Sheirdan-vrienden komen helpen opbouwen en genieten...hoe mooi kan een dag zijn dan?

Misschien dat er ooit nog een Weiland Weihrauch Shoot komt of een Dampende Diana Dag of zo maar voor nu is en blijft het Sheridan Only! :ha: :D
Grtz Sun
Bijgesloten Plaatje
T.P.LoodUnlimited

#7 Gebruiker is offline   Milco gunna aer Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 01-april 13

Gepost 11 augustus 2022 - 20:26

Bekijk Post Sunnyboy, op 11 augustus 2022 - 20:20, zei:

Wat maakt een Sheridan een Sheridan...voor mij is dat de kwaliteit en het kaliber en de magische naam Sheridan en vooral het gevoel bij de buks.
Daarbij komt dat het een try out is van een idee wat mijn vriend Stoney en ik in 2018 hadden tijdens een potje plinken in mijn toen net gekochte tuin( met huis uiteraard) hier in de kop van Noord Holland...mett een C9 en een Silverstreak..
Hier heb ik nu de mogelijkheid dit idee ten uitvoer te brengen, iets wat in IJmuiden nooit gelukt zou zijn.
En daar Sheridan mijn grote liefde is en blijft, wil ik de 1e keer gewoon alleen maar Sheridans op bezoek...en gelukkig heb ik al aangemelde forumgenoten die het met me eens zijn...Benjamin Sheirdan mist de magie en kwaliteit van de Sheridan en dat Crosman ook pompers maakte weet ik ook, zijn ook mooi...maar geen Sheridan....meer jouw ding, gap.
Voorts is de S.O.S. ook gewoon een leuk feestje hier achter waar we zin in hebben, mijn vriendin heeft een aardige lijst met uitheemse happen klaar staan die ze gaat maken, No Henstra heeft een mooie hoofdprijs ter beschikking gesteld en enthousiaste Sheirdan-vrienden komen helpen opbouwen en genieten...hoe mooi kan een dag zijn dan?

Misschien dat er ooit nog een Weiland Weihrauch Shoot komt of een Dampende Diana Dag of zo maar voor nu is en blijft het Sheridan Only! :ha: :D
Grtz Sun
Bijlage vlag.png

Dampende Diana dag,Geweldig 🤣🤣
nu
Diana 16 heeel oud
Haenel 310q1.
Weihrauch HW 30
Weihrauch HW 85
Weihrauch HW 96,5 Black Silence hybride

NHFT SCHIETGENOOT
www.nhft.nl
www.dfta.nl

#8 Gebruiker is offline   TTL.22 Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 30-september 18

Gepost 11 augustus 2022 - 22:00

maak er dan: "Dieselende Diana Dag" van. :ha:
een scheutje extra olie voor het zuigerleertje,en daar ga je. :sad:

#9 Gebruiker is offline   Milo1856 Icoon

• Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 01-maart 21

Gepost 13 augustus 2022 - 11:18

Bekijk Post Sunnyboy, op 11 augustus 2022 - 21:20, zei:

Grtz Sun
Bijlage vlag.png

Het is duidelijk dat de schietpartij, en de meeste dealers, hun perceptie van deze geweren als Sheridan's of Benjamins voortzetten en nooit echt het merk Benjamin / Sheridan hebben geaccepteerd.

Zoals opgemerkt, reconstrueerde crosman deze merkperceptie en begon wijselijk de geweren opnieuw op de markt te brengen onder de bekende afzonderlijke Sheridan- en Benjamin-namen.

Nu is deze gids ( Blue Book of Airguns )gedwongen om alle huidige modellen van deze twee lijnen onder de slecht geaccepteerde naam Benjamin / Sheridan te beschouwen, zelfs inclusief modellen als de Sheridan blue en silver streak .20 kaliber geweren, of om huidige schutters en dealers in staat te stellen een bepaald model te vinden en de waarschijnlijke waarde ervan te leren door elke modelserie onder hun bekendste namen te volgen.

Aangezien het concept van de Benjamin/Sheridan-aanduiding een Benjamin-idee was, zullen de meeste modellen in de benjamin-sectie worden overwogen.
Dus, deze gids is het volgen van de benamingen die worden gebruikt door fabrikanten marketingafdeling, de huidige catalogus, en vrijwel alle schutters en dealers door rekening te houden met de.177 en .22 kaliber kanonnen als Benjamins, en de .20 kaliber kanonnen als Sheridans.

Bron: Blue Book Of Airguns

Begrijp me niet verkeerd het is geen aanval, maar gewoon een discussiepunt. Ook ik ben Sheridan liefhebber en vind het ook super gaaf dat je dit doet je schrijft er geschiedenis mee, en ik ben heel blij voor je dat je dit kunt realiseren. Fijn dat de forum genoten achter je staan dat siert je je bent een bekende man in de schietsport wereld. Maar ik zal het wel verkeerd geformuleerd hebben, gezien jouw replay mijn excuses daarvoor.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

#10 Gebruiker is offline   TTL.22 Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 30-september 18

Gepost 13 augustus 2022 - 22:39

man,man,wat een geschrijf en verhalen. :cry:
als je een sheridan hebt die aan de criteria voldoet,schrijf je in,ga schieten en heb lol/plezier. :P :les:

#11 Gebruiker is offline   Stoney Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 14-december 13

Gepost 13 augustus 2022 - 22:59

Het zal ook vooral veel geouwehoer en lekker eten worden en af en toe een 5.0 pellet weg duwen
Veerbuks liefhebber
AA TX200
HW77k (LB)
HW97K (LB)
Walther LGU (LB)
QB78
NHFT schietgenoot
www.nhft.nl

#12 Gebruiker is online   Sunnyboy Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip

Gepost 14 augustus 2022 - 09:39

Niks aan de hand,Milo, de bedoeling tot geven van info is goed ouwe.
Je bent ook een Sheridan man maar dan in de XL uitvoering :P
Maar zoasl Stoney al zei, dit wordt een super shoot waar alle ingrediënten nu voor aanwezig zijn....dus fans van deze mooie buksen..grijp je kans, ik heb nog een enkele plek open!!!
T.P.LoodUnlimited

#13 Gebruiker is offline   josan Icoon

• scherp schutter
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 08-februari 12

Gepost 14 augustus 2022 - 10:12

Kan er niet bij zijn, daarom maar twee plaatjes. Volgens serienummer 1979, Racine, 5,05mm.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje

#14 Gebruiker is offline   Stoney Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-december 13

Gepost 14 augustus 2022 - 14:54

Das een mooi pistool Jo!
Veerbuks liefhebber
AA TX200
HW77k (LB)
HW97K (LB)
Walther LGU (LB)
QB78
NHFT schietgenoot
www.nhft.nl

#15 Gebruiker is offline   Luchtkasteel Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Lid geworden: 15-juli 19

Gepost 14 augustus 2022 - 15:46

Kan ik nog mee doen???
Ik stuur je zo een mailje, Sun.
Groet, Wouter
PS- voor alle zekerheid, ik neem dan een 'echte' Sheridan C-series uit 1952 mee (en laat de zilveren F9 maar thuis dan) ...

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers