Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Raw Hm1000X Lekt

#1 Gebruiker is offline   Peter666 Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 20-november 14

Gepost 02 augustus 2022 - 00:57

Heb een Raw hm1000x en er is 1 van de ringen bij het vulgedeelte stuk, ik wil ze dus vervangen, maar kan ze nergens krijgen/vinden.
Is hier misschien iemand die wat heeft liggen, de hele set mag evt. ook.
Het betreft de 2 dunne ringen van het vuldeel.
https://www.airgunna...er-guts.247041/

groet Peter

#2 Gebruiker is online   Matthijs Icoon

• Administrator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 01-februari 05

Gepost 02 augustus 2022 - 06:31

Wat jij het “vuldeel” noemt is in deze lijst de “pressure gauge body” Je heb 2 o-ringen van 18.1 x 1.6 mm nodig die het “vuldeel” laat ronddraaien op de regulator body, zit Ik er ver naast of is het een bingo ? Je hebt in ieder geval nog 1 o-ring over om die maat te controleren en daarna paar te bestellen bij een o-ring webshop :)

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

Theoben, Edgun, Steyr, Weihrauch, Bsa, Beaumont all Ambi ore Left !
www.theoben.nl cache

Foto plaats probleem Afbeelding Plaatsen

Foto plaatsen, in drie stappen
Foto verklein naar 1 of 2Mb !!!
Browser gebruik SAFARI of CHROME !
Vergeet niet op “VOEG DIT BESTAND TOE” knop te klikken !

Reageer NOOIT op de mail die meld dat je een PB hebt ontvangen, log in op het forum en reageer daar !

NIET tussen de [quote] & [\quote] codes in typen A.U.B. Is dan niet duidelijk wie wat heeft getypt !

#3 Gebruiker is offline   Peter666 Icoon

• schutter+
  • Pip

Gepost 02 augustus 2022 - 09:42

Bekijk Post Matthijs, op 02 augustus 2022 - 06:31, zei:

Wat jij het “vuldeel” noemt is in deze lijst de “pressure gauge body” Je heb 2 o-ringen van 18.1 x 1.6 mm nodig die het “vuldeel” laat ronddraaien op de regulator body, zit Ik er ver naast of is het een bingo ? Je hebt in ieder geval nog 1 o-ring over om die maat te controleren en daarna paar te bestellen bij een o-ring webshop :)

Ja, deze had ik ook gezien, alleen als je naar onderen scrolt zie je dat de "pressure gauge body" toch wel wat afwijkt van de RAW.
Toch vreemd dat er zo weinig te krijgen is van zo'n prijzige 100 meter buks, misschien dat een o-ring webshop uitkomst bied, bedankt alvast.

#4 Gebruiker is online   Matthijs Icoon

• Administrator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 01-februari 05

Gepost 02 augustus 2022 - 10:17

Bekijk Post Peter666, op 02 augustus 2022 - 10:42, zei:

Ja, deze had ik ook gezien, alleen als je naar onderen scrolt zie je dat de "pressure gauge body" toch wel wat afwijkt van de RAW.
Toch vreemd dat er zo weinig te krijgen is van zo'n prijzige 100 meter buks, misschien dat een o-ring webshop uitkomst bied, bedankt alvast.

De oorzaak dat er weinig te krijgen is dat RAW verkocht is aan Airforce en de alle onderdelen die nog bij RAW lagen verdampt zijn onder de USA klanten of naar Airforce zijn verscheept en Airforce heeft luchtbuks.com als de Benelux importeur er uit gekickt en een onbekende groothandel aangetrokken als Benelux importeur die niets van RAW/Theoben afweet en je niet willen helpen of doen alsof ze water zien branden als je ze een vraag stelt.

En O-ringen was vroeger ook altijd al een grote geheim bij Theoben, reden is dat met o-ring revisie setjes extra geld verdiend werd. En aangezien de gene die Theoben BV. leeg getrokken heeft en dus expres failliet heeft laten gaan en naar Amerika is geëmigreerd om Theoben 2.0 op te starten onder de naam RAW dacht net zo en verwachte ook extra inkomsten uit de O-ringen wat bij een bedrijf als FX gewoon op de site staat en niet moeilijk over wordt gedaan … hopelijk dat de koper van RAW ofwel Airforce een andere koers gaan varen ?!

Het is dat Theoben & RAW zo geweldig fijn schieten maar ik heb er weinig vertrouwen in de service van en voor RAW & Theoben van de nieuwe importeur en sterven mogelijk in Europa een stille dood, dus zijn we nu afhankelijk van derde partij merk klussers als Dr Bob en etc.
Theoben, Edgun, Steyr, Weihrauch, Bsa, Beaumont all Ambi ore Left !
www.theoben.nl cache

Foto plaats probleem Afbeelding Plaatsen

Foto plaatsen, in drie stappen
Foto verklein naar 1 of 2Mb !!!
Browser gebruik SAFARI of CHROME !
Vergeet niet op “VOEG DIT BESTAND TOE” knop te klikken !

Reageer NOOIT op de mail die meld dat je een PB hebt ontvangen, log in op het forum en reageer daar !

NIET tussen de [quote] & [\quote] codes in typen A.U.B. Is dan niet duidelijk wie wat heeft getypt !

#5 Gebruiker is offline   baracuda Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Lid geworden: 13-april 07

Gepost 02 augustus 2022 - 11:59

Bekijk Post Peter666, op 02 augustus 2022 - 00:57, zei:

Heb een Raw hm1000x en er is 1 van de ringen bij het vulgedeelte stuk, ik wil ze dus vervangen, maar kan ze nergens krijgen/vinden.
Is hier misschien iemand die wat heeft liggen, de hele set mag evt. ook.
Het betreft de 2 dunne ringen van het vuldeel.
https://www.airgunna...er-guts.247041/

groet Peter

Beste, heb enkele weken geleden een lekkende RAW100hersteld. Alle o ringen (zie ook lijstje van Matthijs ) besteld bij Technirub en alles ok.
Best alle ringen in 1 keer vervangen, je riskeert van overmorgen ergens anders een lek te hebben en zo blijf je bezig.
Ik heb alle ringen 10 maal besteld en was incl verzending naar Belgie 27euro kwijt, zie bijlage
Suc6 Filip

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

FWB300s
FX2000 4.5
FX2000 5.5
Lelya 4.5
Edgun Matador 5.5 R2.5
Cricket 5.5

#6 Gebruiker is offline   Peter666 Icoon

• schutter+
  • Pip

Gepost 02 augustus 2022 - 15:45

Prima, dat klinkt goed, ik ben net even naar Dentjes in Venlo gereden en die hadden bijna alle ringen op voorraad, wel een winkelprijs maar ik ben geholpen.

#7 Gebruiker is offline   baracuda Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Lid geworden: 13-april 07

Gepost 02 augustus 2022 - 16:00

Bekijk Post Peter666, op 02 augustus 2022 - 15:45, zei:

Prima, dat klinkt goed, ik ben net even naar Dentjes in Venlo gereden en die hadden bijna alle ringen op voorraad, wel een winkelprijs maar ik ben geholpen.

Hallo, en vergeet zeker de o ringen in de regulator niet ;-)
FWB300s
FX2000 4.5
FX2000 5.5
Lelya 4.5
Edgun Matador 5.5 R2.5
Cricket 5.5

#8 Gebruiker is offline   Peter666 Icoon

• schutter+
  • Pip

Gepost 03 augustus 2022 - 10:35

Bekijk Post baracuda, op 02 augustus 2022 - 16:00, zei:

Hallo, en vergeet zeker de o ringen in de regulator niet ;-)

En laat dat net de boosdoener te zijn, ook nog een nieuwe Huma.. maar weer even een mail eruit gestuurd.

#9 Gebruiker is offline   Peter666 Icoon

• schutter+
  • Pip

Gepost 04 augustus 2022 - 11:46

Bekijk Post Peter666, op 03 augustus 2022 - 10:35, zei:

En laat dat net de boosdoener te zijn, ook nog een nieuwe Huma.. maar weer even een mail eruit gestuurd.

Contact gehad met Huma, ze gaan hem kosteloos reviseren, prima service.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers