Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (5 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Yong Heng Kompressor goed of slecht

#1 Gebruiker is offline   rudi Icoon

• schutter
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 14-augustus 16

Gepost 05 augustus 2022 - 10:32

hallo zijn er mensen die ervaring hebben met een yong heng kompressor en die er tevreden over zijn en welke olie te gebruiken buiten de 46 misschien betere,iets van onderhoud,mij is er gezegd dat wanneer ik hem gebruik de ontluchtingsschroef moet openen starten en dan sluiten en fles open zetten,denk dat de beste oplossing is .grtz rudi

#2 Gebruiker is offline   hjm Icoon

• pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 28-maart 12

Gepost 05 augustus 2022 - 11:17

Hoi,
Het is, denk ik, duidelijk dat je hem onbelast laat starten, dus de volgorde die je aangeeft klopt. Ik zet hem uit zodra ik op 300 bar zit of op 60°C.
De compressorolie olie ververs ik zodra dit ondoorzichtig wordt, eerste keren vlot, na een paar vullingen, nu al een tijd niet meer.
Enge wat mij naar iets anders zou laten zoeken is de herrie die hij maakt.
Eerlijk is eerlijk: ik gebruik hem voor mijn HFT dus 16 joule buksen en dus feitelijk weinig.
Groeten,
HJM

Deze post is bewerkt door hjm: 05 augustus 2022 - 11:18

Recoil rules, iig. zolang het lijf het toelaat

DFTA lid
NHFT Schietgenoot
www.nhft.nl

#3 Gebruiker is offline   Harold999 Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 12-augustus 16

Gepost 05 augustus 2022 - 12:53

Olie zit enkel in het lage druk gedeelte. Gewoon de goedkoopste olie bij de Action is prima en gebruik ik al jaren in China compressors zonder problemen.

#4 Gebruiker is offline   Lex1 Icoon

• pro
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 05 augustus 2022 - 14:28

Ik ben er heeeel blij mee, geen tripjes meer en slepen met zware flessen die bij thuiskomst nog maar 260 bar of minder hebben ipv 300..

Ik vul geen grote flessen, ook ik gebruikte deze voor HFT buksjes te vullen en 0,8 liter HPA flesjes voor Airsoft op 200 bar voor mij en een maatje.

Ik heb de aanschaf prijs er al lang uit als je de vullingen en reiskosten mee rekent ;)

Ik heb 5 liter olie van een wat duurdere olie genomen ( zal vooral tussen de oren zitten) maar je gebruikt zo weinig bij het wisselen en na de eerste 3 x blijft het best lang schoon…

Deze post is bewerkt door Lex1: 05 augustus 2022 - 14:30

Priest II FT
Ripley PMFT
Feinwerkbau 601 FT3
Spa P12 Hielke eruit plinker!

#5 Gebruiker is offline   SjorsT Icoon

• Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 20-juni 20

Gepost 05 augustus 2022 - 16:42

Ik gebruik zelf liever compressorolie dan een andere soort. In de china 300 bar compressor die ik heb mag je ook 5W30 motorolie in doen volgens de handleiding, maar dat doe ik niet. Verschil zit in het vlampunt. Vanwege de hoge druk kun je makkelijk een dieseleffect krijgen kan ik me indenken.

#6 Gebruiker is offline   Joland Icoon

• Lid geworden: 30-december 21

Gepost 05 augustus 2022 - 17:32

Welke (chinese) compressor voor een leuk klein prijsje zou je dan kunnen pakken voor 300 bar flessen, van 3L tot een 10L

#7 Gebruiker is offline   Harold999 Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip

Gepost 05 augustus 2022 - 17:54

Bekijk Post SjorsT, op 05 augustus 2022 - 17:42, zei:

Ik gebruik zelf liever compressorolie dan een andere soort. In de china 300 bar compressor die ik heb mag je ook 5W30 motorolie in doen volgens de handleiding, maar dat doe ik niet. Verschil zit in het vlampunt. Vanwege de hoge druk kun je makkelijk een dieseleffect krijgen kan ik me indenken.

In het carter/oliegedeelte is geen hoge druk, zit een ontluchtingsplug.

#8 Gebruiker is offline   Harold999 Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip

Gepost 05 augustus 2022 - 18:03

Bekijk Post Joland, op 05 augustus 2022 - 18:32, zei:

Welke (chinese) compressor voor een leuk klein prijsje zou je dan kunnen pakken voor 300 bar flessen, van 3L tot een 10L

Als ik mijn 1,1 liter 300bar carbonflesje vul dan doe ik dat al in etappes anders wordt de boel gewoon veel te heet, hij is niet gemaakt voor de grotere flessen.
Ga je dat toch doen zorg dan voor een berg aan reserveonderdelen want die zal je nodig hebben.

Deze post is bewerkt door Harold999: 05 augustus 2022 - 18:04

#9 Gebruiker is offline   Gillst Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 28-augustus 18

Gepost 05 augustus 2022 - 18:16

Ik heb ook een kleine gx compressor en deze is geschikt tot max 2L 300bar. En dat is best ook al in etappes zoals hierboven al vermeld. Niks heeft deuugd van die langeduur warmte ontwikkeling. Ik gebruik de compressor weekelijks meerdere keer en enkel om mijn buks te vullen gezien ik vooral thuis schiet of in mijn directe omgeving. De flessen staan gevuld ter beschikking maar gebruik ik steeds minder.
Het is ook wel interessant als iemand gewoon het ding iets zwaarder belast, dazr worden we allemaal wijzer van.
Opscheppen is enkel leuk als men honger heeft
The only difference between a man and a boy is the size of his toy

#10 Gebruiker is offline   SjorsT Icoon

Gepost 05 augustus 2022 - 18:44

Bekijk Post Harold999, op 05 augustus 2022 - 17:54, zei:

In het carter/oliegedeelte is geen hoge druk, zit een ontluchtingsplug.

Dat klopt, maar er komt altijd wat olie boven de zuiger, de zuigerveren bevatten geen olieschraapveer. Compressorolie is meestal op siliconenbasis.

#11 Gebruiker is offline   ouest Icoon

• schutter
  • Lid geworden: 20-september 19

Gepost 05 augustus 2022 - 19:10

Bekijk Post Joland, op 05 augustus 2022 - 17:32, zei:

Die kleine Chinese dingen ,Young heng, Tuxing, voldoen uitstekend voor het vullen van een buks of een kleine (3ltr)fles.
Hier zijn ze ook voor gemaakt.
De toverwoorden hier zijn geduld en koelen, houd de temperatuur in de gaten, vul desnoods in fases, en niet iedere keer tot
max 300 bar, de belasting van het machientje neemt progressief toe met de einddruk!...

#12 Gebruiker is offline   SjorsT Icoon

Gepost 05 augustus 2022 - 19:46

Bekijk Post ouest, op 05 augustus 2022 - 19:10, zei:

Die kleine Chinese dingen ,Young heng, Tuxing, voldoen uitstekend voor het vullen van een buks of een kleine (3ltr)fles.
Hier zijn ze ook voor gemaakt.
De toverwoorden hier zijn geduld en koelen, houd de temperatuur in de gaten, vul desnoods in fases, en niet iedere keer tot
max 300 bar, de belasting van het machientje neemt progressief toe met de einddruk!...

helemaal mee eens

#13 Gebruiker is offline   Harold999 Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip

Gepost 05 augustus 2022 - 20:07

Bekijk Post SjorsT, op 05 augustus 2022 - 19:44, zei:

Dat klopt, maar er komt altijd wat olie boven de zuiger, de zuigerveren bevatten geen olieschraapveer. Compressorolie is meestal op siliconenbasis.

Dat is dusdanig weinig (een micro dun filmpje), daar gaat ie echt niet van dieselen. Ik heb al 3 jaar een Chinees (heb er 2 nu) en daar is altijd zonder probleem 5W30 full synthetic van de Action ingegaan.
Maar iedereen mag er uiteraard ingooien waar hij zich het beste bij voelt. :)

#14 Gebruiker is offline   Lex1 Icoon

• pro
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 05 augustus 2022 - 20:19

Ik heb de olie gepakt die werd aanbevolen meen ik…

Ik heb een drie tal keren de 12 liter fles op 300 bar gezet… en merkte dat alles lekker warm werd en heb toen een opstelling gemaakt dat ik enkel de stekker in het stopcontact hoef te doen, aankoppelen en vullen en vul de buksen op 250 bar en de 0,8 fles op 200 bar.. en doe dit al een jaar of 3.. of langer.. als deze stuk gaat ga ik niet eens ( afhangend van wat, want er zit een revisie setje bij ) lopen tobben en koop een nieuwe voor 300 euro.. mogelijk dat ik een stalen fles over heb want ga de zolder opruimen en heb ook nog 2 hand pompjes… dus fles is redelijk overbodig ;)

Deze post is bewerkt door Lex1: 05 augustus 2022 - 20:20

Priest II FT
Ripley PMFT
Feinwerkbau 601 FT3
Spa P12 Hielke eruit plinker!

#15 Gebruiker is offline   JabbaJabba Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Lid geworden: 05-oktober 21

Gepost 05 augustus 2022 - 21:15

Bekijk Post Joland, op 05 augustus 2022 - 17:32, zei:

Tenzij je héél ver moet rijden vooraleer je een duikshop tegenkomt, denk ik dat het economisch niet interessant is om je flessen zelf te vullen met een geschikte, hoog-volume, vocht-arme, 300 bar compressor.

K.
Gamo Falcon .177
Haenel Modell 303 .177
Diana Trailscout .177
Diana Airbug .177
Diana Outlaw .22

• (5 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »