Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Tuxing Hogedruk Compressor eerste keer fles vullen

#1 Gebruiker is offline   SjorsT Icoon

• Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 20-juni 20

Gepost 05 augustus 2022 - 10:50

beste belangstellenden,

begin van de week op Ebay een Tuxing pompje besteld, gisteren geleverd. Gisteravond even getest, werkte, maar hij trilde zo hard dat hij over de vloer de hele werkplaats door liep. Vandaag 'm in de touwen gehangen en dat werkt voortreffelijk, zie foto.
Zoals bij sommigen wel bekend zit er een soort aquariumpomp bij die je in een emmer koud water legt waarop het koelsysteem kan circuleren. Een 10 L emmer krijgt hij lauw/warm, dus een 20 L emmer zoals in de handleiding vermeld wordt is wel nodig, afhankelijk hoe lang je 'm wil laten pompen natuurlijk.

Er zit een vulslang bij een een soort filter/ontvochtiger in een aluminium behuizing met losse filterelementen er bij.
Het filterhuis had ik tussen de compressorslang en de slang van m'n vulset gemonteerd.
De fles die bijgevuld moest worden is een 10L / 300 bar fles, waar nog zo'n 210 bar in zat.
Eerst koelsysteem aangesloten en aan gezet, toen de compressor aan gezet en even gewacht tot de druk op de manometer van de compressor richting de 200 liep en toen pas de kraan van de fles open gedraaid. Tegen de druk in kan de compressor natuurlijk niet opstarten.
Dan de gehoorbescherming op en alles in de gaten houden. Tijdens het pompen kwam er op gegeven moment een moertje voorbij rollen en de glycerine van de manometer is gaan "koken". Zie foto's. Was op gegeven moment totaal onleesbaar geworden.
Het vullen van de 10L fles van 210 bar naar 300 duurt natuurlijk lang (niet gemeten hoe lang), maar als het niet vaak hoeft is het geen probleem.
Toen de manometer van de fles 300 bar aan gaf heb ik de fles dichtgedraaid en direct de compressor uit, en de ontluchting van de vulset open gedraaid. Toen kwam er helaas veel vocht uit!
Concusie: hij werkt
Aandachtpunten: compressor na draaien goed controleren op losse schroeven, desnoods loctite blauw gebruiken o.i.d.
Een goede ophanging maken voor de compressor i.v.m. trillingen
Er moet een oplossing komen voor het voorkomen van vocht.
De manometer van de compressor verliest z'n functie onder bedrijf. Als je de manometer van je vulset gebruikt hoeft dit geen probleem te zijn.
Denk goed aan de veiligheid, ik vertrouw 'm nu nog niet :-). Als bij 300 bar iets mis gaat kun je ernstig letsel oplopen of sterven.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje

#2 Gebruiker is offline   Harold999 Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 12-augustus 16

Gepost 05 augustus 2022 - 12:56

Die dingen zijn niet gemaakt om 10L flessen mee af te toppen maar dat merk je snel genoeg.

#3 Gebruiker is offline   Lex1 Icoon

• pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 05 augustus 2022 - 14:24

Ik heb een yong heng, en daar de flessen 2x mee afgetopt, geen probleem met de manometer, wel een groot vocht filter bij Alie bij besteld en deze tussen de compressor slang en het te vullen object geplaatst, echter deze word ook warm hoor.

Ik heb nu een vaste opstelling in de schuur dus vul mijn buksje direct aan de compressor en mijn 0,8 HPA tankje voor airsoft ook hoeft het dingetje niet zo hard te werken ;) ik heb inmiddels de kosten van het apparaatje al er uit

Mijn compressor staat gewoon los onder de draaibank en beweegt geen millimeter.
Priest II FT
Ripley PMFT
Feinwerkbau 601 FT3
Spa P12 Hielke eruit plinker!

#4 Gebruiker is offline   SjorsT Icoon

• Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 20-juni 20

Gepost 05 augustus 2022 - 16:38

Zon groot `vochtfilter` heb ik dus ook. De hele leiding wordt warm, maar dat is eenmaal als je lucht comprimeert.

Wel een groot verschil zeg als die van jou niet beweegt! Dacht dat die compressortjes qua constructie zeer vergelijkbaar waren.

Het is inderdaad vrij zielig voor t compressortje om er een 10L 300 bar fles mee te vullen, maar dat is toch de taak die hij krijgt. We kijken wel wat er gebeurt. In principe heeft hij te weinig opbrengst om zon grote fles te vullen tot 300 bar, maargoed.

#5 Gebruiker is offline   Lex1 Icoon

• pro

Gepost 05 augustus 2022 - 20:30

Die van mij redt de 300 wel..afhankelijk van hoe leeg de fles was deed ik het wel in etappes want ik zit niet op vocht in de fles te wachten! en slaat dan automatisch af, en blijft gewoon op zijn plek staan!

Ik heb degene met 2 pijpjes voor de hoge en lage druk, er is ook een simpele versie met een leiding echter die schijnt wat minder te zijn(zegt men op het www) geen idee of dit waar is!

Anderzijds, als je 30 keer een buks op 300 bar zet kan je ook een fles met interval op 300 bar zetten toch? :D
Priest II FT
Ripley PMFT
Feinwerkbau 601 FT3

#6 Gebruiker is offline   Peter666 Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 20-november 14

Gepost 07 augustus 2022 - 00:26

Bekijk Post Harold999, op 05 augustus 2022 - 12:56, zei:

Die dingen zijn niet gemaakt om 10L flessen mee af te toppen maar dat merk je snel genoeg.

Vertel wat gebeurt er dan... wij toppen al 5 jaar onze flessen af met zo'n ding.

#7 Gebruiker is offline   Harold999 Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 12-augustus 16

Gepost 07 augustus 2022 - 04:30

Bekijk Post Peter666, op 07 augustus 2022 - 01:26, zei:

Vertel wat gebeurt er dan... wij toppen al 5 jaar onze flessen af met zo'n ding.

Als jij werkelijk al 5 jaar lang regelmatig grote flessen staat te vullen met n en dezelfde Yong Heng dan hoef ik jou niet te vertellen wat er dan gebeurd, dat weet je zelf heel goed. :D

#8 Gebruiker is offline   Lex1 Icoon

• pro

Gepost 07 augustus 2022 - 08:34

Bekijk Post Harold999, op 07 August 2022 - 05:30, zei:

Als jij werkelijk al 5 jaar lang regelmatig grote flessen staat te vullen met n en dezelfde Yong Heng dan hoef ik jou niet te vertellen wat er dan gebeurd, dat weet je zelf heel goed. :D

Jazeker! Je bespaart een heleboel gesleep en benzine geld :blink:

Als deze indien nodig met het meegeleverde revisie setje niet te herstellen is koop ik vanwege mijn gemak weer eenzelfde ;)

Bijgesloten Plaatje

Ik heb deze, zijn nu 278 euro, zoals je kan zien met meerdere leidingen bij hoge en lage druk, dit zou beter zijn volgens het www
Je kan dezelfde ook kopen met manometer die je kan instellen op druk afslag.. die van mij slaat af bij 300 bar, maar ik zal tijdens de werking toch niet weglopen bij het apparaatje ;)

Deze post is bewerkt door Lex1: 07 augustus 2022 - 08:49

Priest II FT
Ripley PMFT
Feinwerkbau 601 FT3

#9 Gebruiker is offline   Boris007 Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 24-maart 18

Gepost 07 augustus 2022 - 19:55

Bekijk Post SjorsT, op 05 augustus 2022 - 10:50, zei:

Dan de gehoorbescherming op en alles in de gaten houden. Tijdens het pompen kwam er op gegeven moment een moertje voorbij rollen en de glycerine van de manometer is gaan "koken". Zie foto's. Was op gegeven moment totaal onleesbaar geworden.

Er zit een klixon thermostaat in de motor van 70 graden en ik vermoed dat die van jou stuk is want de olie in het metertje gaat echt niet koken bij 70 graden.
Kan ook zijn dat het metertje lek is en dat er lucht lekt.

#10 Gebruiker is offline   Peter666 Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Lid geworden: 20-november 14

Gepost 08 augustus 2022 - 12:12

Bekijk Post Harold999, op 07 augustus 2022 - 04:30, zei:

Ja zeker, helemaal niks.. wacht, meer stroomverbruik. Misschien moet je de handleiding eens lezen en af en toe de olie verversen, anders zijn deze machines niet aan jou besteed en ga je beter naar een vulstation.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers