Forums | Gebruikers | Kalender | Portaal | Converter | Links | Downloads |
Goedkope Hss Boortjes
Gepost 18 januari 2023 - 15:15
Hoe kan het zou je zeggen…
Heeft iemand hiermee ervaring? Kun je er werkelijk mee in staal boren (vooruit, pisbakkenstaal dan) en indien ja, is het dan boor weggooien of kun je ermee slechts in hout of aluminium boren?
Wie?
groet,
Christ
Gepost 18 januari 2023 - 15:20
Gepost 18 januari 2023 - 15:36
Waarom quote je als eerste beantwoorder het eerste forumbericht ?
Foto plaats probleem Afbeelding Plaatsen
Foto plaatsen, in drie stappen
Foto verklein naar 1 of 2Mb !!!
Browser gebruik SAFARI of CHROME !
Vergeet niet op “VOEG DIT BESTAND TOE” knop te klikken !
Reageer NOOIT op de mail die meld dat je een PB hebt ontvangen, log in op het forum en reageer daar !
NIET tussen de [quote] & [\quote] codes in typen A.U.B. Is dan niet duidelijk wie wat heeft getypt !
Gepost 18 januari 2023 - 15:45
Heel af en toe, tijd genoeg hebben en stress bestendig zijn dan kun je hier wat mee, maar in staal slijten die snel en ze breken gemakkelijk.
Wil je vooruit, pakken en werken of ben je met heel nauwkeurig werk bezig dan zou ik professionele set aanraden. Kost wat meer maar wel goed.
Gepost 18 januari 2023 - 15:48
Je zou ook naar de website van : ECOTOOLS kunnen gaan daar kosten de boren zo wiezo heel weinig, maar het is een persoonlijke keus.
Deze post is bewerkt door old brumax: 18 januari 2023 - 15:50
Gepost 19 januari 2023 - 12:35
En de vraag is of het wel echt fatsoenlijk snelstaal is. Ik gok van niet.
koop een goede borenset, die gaat een leven lang mee als je ze ook zelf uit de hand leert slijpen. Is niet moeilijk.
Een slijpmachine kost een paar tientjes, een fatsoenlijke witte slijpsteen de helft. Altijd vlijmscherpe boren, heerlijk.
Gepost 19 januari 2023 - 14:35
Dat vroeg ik me ook af, is dat echt wel fatsoenlijk HSS…
En een fatsoenlijke set HSSBoren heb ik, dat is het punt niet; ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met zo’n setje goedkope boren en hoe die ervaring dan is.
Want die prijs, je houdt het niet voor mogelijk toch en dan nog voor een set bestaande uit 120 boortjes…
groet,
Christ
Gepost 19 januari 2023 - 14:45
hele mooie maten en veel vooral de kleine maten!!
gr gijs
bescheiden zijn .....heeft het grootste bereik!
waterpistool!
klappertjes pistool
proppeschieter
alarmpistool
Gepost 19 januari 2023 - 15:42
Gepost 19 januari 2023 - 17:22
old brumax, op 19 januari 2023 - 15:42, zei:
Eh…dit volg ik even niet.
Voor mensen die met handgereedschap werken vind je ze prima maar de boortjes breken vrijwel altijd met handgereedschap…
Groet,
Christ
Gepost 19 januari 2023 - 17:42
christ, op 19 januari 2023 - 17:22, zei:
Voor mensen die met handgereedschap werken vind je ze prima maar de boortjes breken vrijwel altijd met handgereedschap…
Groet,
Christ
Klopt. als je kobaltboortje in een handboormachine doet moet jij eens kijken hoe snel die breekt, goedkopere boortjes zijn buigzamer, breken daardoor minder snel maar moet je vaker slijpen ofte wel zijn eerder stomp!Je trekt mijn berichtje uit z'n verband beste jonge.

Gepost 19 januari 2023 - 19:43
old brumax, op 19 januari 2023 - 17:42, zei:

Ah, ik begrijp nu wat je wilde zeggen: de DUURDERE boortjes breken vrijwel altijd met handgereedschap omdat dat minder stabiel is…
En zo volg ik het wel 😉
groet,
Christ
Gepost 20 januari 2023 - 16:49
Geslepen HSS boren (glimmend blank) zijn net weer wat beter dan rolgewalste boren.
Titanium gecoate zijn nog wat beter en slijtvaster (zie bijv. deze https://www.lidl.nl/...set/p100350430) Prima kwaliteit voor de hobbyist.
Wil je in RVS of Inox boren dan kom je aan Cobalt, dan zijn de beste maar uiteraard ook de duurste.
Diana mod 27 .177 1971 3-9x40
Air Venturi Avenger .22 wood, Vector Veyron 4-16x44 MPR-V5
Gepost 20 januari 2023 - 20:44
heeft dat ook niet te maken met wie het handteert en hoe

bescheiden zijn .....heeft het grootste bereik!
waterpistool!
klappertjes pistool
proppeschieter
alarmpistool