Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (5 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Hw90 .22/.25 En Beginnelingen Tips om geld te besparen.

#1 Gebruiker is offline   krisje Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 03-februari 07

Gepost 21 maart 2011 - 14:55

Wil je graag hard schieten. Heb je een voorkeur wat de klassieke luchtbuks betreft. Mag er wat leven in de buks zitten, maw wil je een buks die betaalbaar is, POTENTIE heeft, mag gezien worden, een GOEIE TREKKER heeft, ook een goede balans heeft en ben je niet vies om (en bezit je de vaardigheid) één klein klusje te doen?

Koop dan een HW90 5,5mm/ 5,05mm/ 6,35mm :cool5:

Opgelet nu, zéér belangrijk! ;) :D

Als beginneling kan het wel eens tegenvallen om met deze buks wat te raken, laat staan groepjes te schieten. Sommigen doen het volgende: ze klooien nog ff verder op fabriekdruk, beginnen met lood te jongleren om betere resultaten trachten te behalen (meestal te zwaar)schieten nog een paar kijkers naar de haaien enz enz op de duur is de seal eraan, maar dat merkt geen hond want veel moeite om die buks te laten groeperen deden ze toch al niet. :)
De resultaten bevredigen dus niet, getver, en ze hadden al de sterkst schietende buks op de veermarkt (+- toch :P ) wat nu gedaan...
Dus dan maar snel wat duiten ophoesten en een pcp kopen! Dat schiet natuurlijk ongelooflijk! Groepeert van de eerste minuut, maw TOP! :wow:

HW90 staat in de hoek, begint te verstoffen, en belandt vervolgens op een verkoopssite, of hier op het forum. Daarna kan je beginnen kakken tegen iedereen die een HW90 aangeraden krijgt op het forum, op basis van je eigen slechte ervaringen (niet speciaal op iemand bedoelt hoor, maar dat is wat ik steeds merk)
Zeer spijtig, want u hebt de kans op een wereldbuks laten liggen.

Enkele tips om het anders aan te pakken.
Ten eerste, haal de fabrieksdruk van je geweer af. Scheelt al een hoop, zie dat je hem rond de 22 a 23bar krijgt. Gebruik middelzware pellets zoals FTT, Jsb exact, RWS superdome.
Koop géén blingbling kijker met vele prularia om en rond, verlicht draadkruis, 56mm lens enz
Hou het simpel, 3-9x40 kijkertje met mildots volstaat. Liefst eentje uit één geheel, SMK, Gamo, Leapers hebben zulke kijkertjes in hun assortiment, te gebruiken zonder dampa.

Vervang je seal! (of laat het doen in de winkel)De originele seal weerstaat op termijn de klappen niet, hij hoeft maar 3 keer te dieselen en het onheil is al gestart. Dat merk je op korte termijn in eerste instantie niet, tot je hem eens over de chrony schiet, dan worden zulke dingen zichtbaar.
Een goeie seal is de powerpulse Venom seal, en als ik het mag geloven (en hopelijk ook ondervinden binnenkort) is de Vulcan ss ook erg geschikt voor de HW90 (én HW80!)
Tracht ook je trekker wat fijn te stellen, resultaten hangen ook daarvan af. HW90 heeft de Elite trekker, en die is op een of andere manier nog beter dan de rekord trekker, waarom en hoe dat moet ik nog eens uitspitten, maar het is iig wat ik ondervind.

Laat je vooral niet ontmoedigen door de beginresultaten, u als beginneling bent het niet (of beperkt) gewend om met een buks te schieten, dus een en ander moet wat wennen.
Goeie resultaten hangen af hoeveel je met die buks oefent, want oefening (en in dit geval ook gewenning) baart kunst.

Succes ermee ;)

Deze post is bewerkt door krisje: 21 maart 2011 - 15:02

HW80k 5,05mm & Hawke 6 x 40.

It is unhelpful to suggest that people shooting responsibly in the privacy of their own gardens should lose their right to this quiet enjoyment of their property because of the irresponsible few who perpetrate their crimes in the streets.

#2 Gebruiker is offline   The Dude Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 04-juni 08

Gepost 21 maart 2011 - 15:08

Voila Krisje, bijna helemaal mee eens, op de kijker na. Ik hou het toch liever op een kijker met een vaste vergroting. Dit om kleine misere te voorkomen. ;)

Groetjes van een groot HW 90 fan, Dominic.
:bye:

#3 Gebruiker is offline   Lambertus Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 09-juli 09

Gepost 21 maart 2011 - 15:26

Oei, nu krijg ik toch langzaam aan spijt dat ik mijn HW90 (.25 / .22) weg heb gedaan.
Redenen bij mij waren inderdaad gebrekkig groeperen en budget vrijmaken voor PCP. :(

Misschien t.z.t. nog maar een op de kop tikken dan.

Edit: Krisje heb jij niet wat groepjes om te laten zien? Ik ben benieuwd wat jij na een berg ervaring met de HW90 presteert.

Deze post is bewerkt door Lambertus: 21 maart 2011 - 15:27

Wie goed doet, goed ontmoet.

#4 Gebruiker is offline   krisje Icoon

• Pro

Gepost 21 maart 2011 - 15:42

Ik kan die groepjes niet laten zien Lambertus, wegens geen camera helaas (voorlopig toch niet)
Maar opgelegd zijn (grof :D )gerafelde gaten op 25m mogelijk. Staand, geleund tegen de deurpost zijn 1 euro groepjes best te doen (als je dag goed zit natuurlijk)
Tis ook niet echt een groepjesschieter al kan het natuurlijk wel. Op zen best is hij bvb op kurken stoppen, lege cal12 hulzen (en dingen van die omvang) tot 40 a 50m. Met wat oefening raak je ze 8/10 (alweer als je dag goed zit natuurlijk).

Dude, jij speelt op zeker, en dat is natuurlijk nog het best ;)

It is unhelpful to suggest that people shooting responsibly in the privacy of their own gardens should lose their right to this quiet enjoyment of their property because of the irresponsible few who perpetrate their crimes in the streets.

#5 Gebruiker is offline   richard Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 04-december 08

Gepost 21 maart 2011 - 16:00

Heb zelf altijd met zware springers geschoten en ben daar aan gewend geraakt.
Met mn diana 350 magnum schiet ik op 100m groepjes ter groote van een sjampot deksel[vind ik leuk om op te schieten omdat het potje zelf zo leuk uit elkaar klapt als de kogel eerst door het dekseltje is gegaan]
Heb er een mooie bushnell op geschroeft ook zonder dampa mount en dat schiet prachtig mooi, lekkere droge klap.
Ondanks dat de diana een bushnell killer wordt genoemd houdt dit zetje het uitstekend ook na al honderden loodjes verschoten te hebben.
Ik persoonlijk vind een lekkere zware springer het fijnst schieten,heb ook een bsa lonestar .22 maar als ik daar mee schiet [schiet natuurlijk schitterend mooi hoor]heb ik zoiets van 'wat een stille bewegingloze gluiperd van een buks!'hahaha

#6 Gebruiker is offline   doordrukker Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 07-september 05

Gepost 21 maart 2011 - 16:37

Mooi verhaal kris, maar ik vind het een hoop gedoe om eerst de gehele buks te modificeren.
Dit schrikt de gemiddelde beginner toch echt af.

Druk aflaten, heb je een pomp en een mano meter voor nodig,
En dan nog een keer het apparaat openen om de seal te vervangen.

Beetje omslachtig in mijn ogen

Bergijp me niet verkeerd hoor, ik vind het een leuke buks en hij zal zo vast heerlijk schieten.
Maar op deze manier vind ik het geen beginners buks

Al met al kun je dan beter een HW80 kopen, imho.

No hard feelings, it's just a thought!
Gone fishing

#7 Gebruiker is offline   Fender Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 13-januari 04

Gepost 21 maart 2011 - 16:46

Bekijk Post doordrukker, op 21 maart 2011 - 16:37, zei:

Mooi verhaal kris, maar ik vind het een hoop gedoe om eerst de gehele buks te modificeren.

Bergijp me niet verkeerd hoor, ik vind het een leuke buks en hij zal zo vast heerlijk schieten.

Nou de seal is niet pers nodig, druk aflaten wel. De mijne stond op 20/22 bar dus prima voor de 90.
Niets mis met de HW90(mits je een beetje druk aflaat!!). Ik begrijp eigenlijk niet dat HW dit zelf nog niet door heeft.
En Kris,de Elite trekker doet zeker niets onder van de Rekord.
Wat vet is roest niet.

#8 Gebruiker is offline   Snoep Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 03-september 07

Gepost 21 maart 2011 - 16:50

Bekijk Post Erwin, op 21 maart 2011 - 16:46, zei:

Niets mis met de HW90(mits je een beetje druk aflaat!!). Ik begrijp eigenlijk niet dat HW dit zelf nog niet door heeft.

Dat heeft HW natuurlijk wel door. HW levert ze bewust op hoge druk af. De koper kan dan zelf druk aflaten al naar gelang hij/zij dat wenst. Daarvoor is immers geen gereedschap nodig. Voor oppompen wel.

Best logisch dus dat HW ze op hoge druk aflevert Geposte afbeelding .

Groet!
Emi

Eerlijkheid duurt het langst
KNSA
SV Le Cartouche

Initiator 100m wedstrijden en de 100m CREW.

100mairgun.nl

#9 Gebruiker is offline   marcje2 Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 05-november 09

Gepost 21 maart 2011 - 17:17

dit vind ik nou echt een mooi topic :D lekker duidelijk geen gezwets ! zoals een hw90 hoort te zijn.

groeten marc.

#10 Gebruiker is offline   ric Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-december 07

Gepost 21 maart 2011 - 17:49

Hoy Kris,ik vind dit een onzin topic.Is er maar één goede krachtige gas/veerbuks dan.En wat is de difinitie van betaalbaar,is voor iedereen toch anders.Of bepaal jij wat voor een ander betaalbaar is.Verder is tegen elke beginnende veerbuks schutter al wel gezegd dat het niet evident is om met een krachtige gas/veerbuks goede groepjes te schieten.Als je het dan wil hebben over gasveer alleen en het laten zakken van de druk dat kan bij allemaal volgens mij,maar corrigeer me als ik er naast zit.Ik heb de waarheid niet in pacht.En breek ander zaken/merken niet af omdat ik toevallig merk x heb en jij een ander(doe je hier niet maar in het topic accuraat/krachtige .22 wel).Voor mij geldt informeer je en koop vervolgens het geen je zelf wilt.Dit is één grote reklame slogan voor een HW90 die je hier houdt nietmeer of minder.Waarom zou een HW90 beter zijn of schieten als bv een Theoben of een Diana is volgens mij mensengoesting/voorkeur :P Grts Eric

Deze post is bewerkt door peric: 21 maart 2011 - 18:19

Luchtbuks.com schutter
100m airgun.nl schutter
L.S.A.N.H.N en Proleet
GKG Vice Kampioen 2016(pellets)
100m Airgun,Lid club van 300
"aim small, miss small"

#11 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 21 maart 2011 - 18:36

Een HW90 is uberhaupt niks vd beginner. :D
Andere zuigerseal hoeft volgens mij niet eens. Grootste probleem is die kilo baggervet. Dat is hoofdoorzaak inbranden.
Vet eruit, opgelost. :) En als hij niet dieselt zou ik er helemaal niks aan doen trouwens. Vergaat je garantie weer.
Druk aflaten, schieten. :) En HW90 schiet in FTpositie k met gemak gerafelde gaten op 25m hoor. En dat was nog een .177 op fabrieksdruk. :D

#12 Gebruiker is offline   krisje Icoon

• Pro

Gepost 21 maart 2011 - 19:45

@Peric, Je mag het van mij een onzin topic vinden hoor, niks mis mee.
Als je maar weet dat ik niks bepaal. ;)
Ik dacht niet dat het een reclamestunt was, anders zou ik em regelrecht de hemel inprijzen.
Nee, ik geloof dat ik de zwakke puntjes van de buks wel degelijk signaleer, uit ervaring weet ik ook dat die op te lossen zijn (en geloof me, dat heeft me al veel HW90 geklooi gekost, maar ik leer elke keer een beetje bij.)
Dat bepaalde buksen bij bepaalde mensen in trek zijn, tja iedereen is vrij om te doen en laten wat hij wil natuurlijk. Ik vindt een Eli ook top hoor, maar ik heb een uitgesproken voorkeur voor een .25 dan voor die buks. Ook vindt ik em te duur, voor zomaar een knikloopbuks. Diana 350 is (in mijn ogen, en voorlopig alleen in mijn ogen Peric!)een grote lange k..tbuks, niet voor mij gemaakt omdat ie te lang is. HW80 vergelijking ontdekte ik ook ergens in dit topic. Nou ik zou er zo weer eentje willen, en dat zou dan mijn vierde zijn. Waarom heb ik er geen? Omdat de (Theoben) gasstruts die daarin passen, niet meer gemaakt worden/moeilijk te vinden zijn. :)
Wat kun je nu besluiten... hoogstens dat ik een HW fan ben geloof ik, en vooral... een gasramfan. ;)
Ik zou zeggen herlees de beginpost nog eens, dan ontdek je mischien waarom ik dit topic maakte.

#13 Gebruiker is offline   krisje Icoon

• Pro

Gepost 25 maart 2011 - 11:23

Bekijk Post doordrukker, op 21 maart 2011 - 16:37, zei:

Ik zeg ook nergens dat het een beginnersbuks is, integendeel.

Nou dat omslachtig valt heel goed mee, tis iig stukken simpeler dan een HW80 veer/seal vervangen ;) (geen gewring met veren en veerspanners en zo)
http://www.airgunfor...tml?language=ro
Je hebt er die pomp etc bij nodig, maar mischien is het idd wel bijna een must om die zoizo erbij te hebben als je een HW90 overweegt, of toch tenminste iemand in je buurt hebt waarvan je de pomp kan gebruiken.
Ik monteerde gisteravond nog een Vulcan seal vanop het salontafeltje, terwijl ik TV zat te kijken, om u een idee te geven hoe simpel het wel is :)

@Yana, je hebt gelijk wat betreft het vet, maar ik heb al gemerkt dat een originele HW90 seal van hetzelfde materiaal is gemaakt als de andere HWseals, en dat die in het HW 90 geval niet de krachten kan weerstaan. De seal wordt ook verzwakt door de "stempel" die er op het eind van de actie word in gekwakt. Als er dan ook nog wat gediesel bij komt is die seal zo heen zag ik al.

Deze post is bewerkt door krisje: 25 maart 2011 - 11:24

#14 Gebruiker is offline   m0rph3u5 Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 08-november 09

Gepost 25 maart 2011 - 12:59

Mee eens Kris,

Ik heb mijn pcp ook net zo snel gekocht als je beschreef, en nu lekker terug naar een springer.
Een mooie TX200 Fac, iets te bokkig, maar met een 12pfe veer er in, een juweeltje.

Martijn
Gooischeluchtschutter

AirArms TX200 .177 12 fpe
Nikko Stirling 6-24x56 AGIR Platinum
Crossman 2240 custom

Gelukkig hebben we de foto's nog:
-Crosman Phantom 1000
-Air Arms S410 Classic
-Nikko Stirling 4-12x42 AO Gold Crown

#15 Gebruiker is offline   Jonthann Icoon

• Gebruiker
  • Pip