Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Hw 80 Of Hw 95

#1 Gebruiker is offline   keesje2 Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 19-juli 05

Gepost 25 januari 2012 - 12:06

hallo forumleden,

Opnieuw heeft het luchtbuksvirus bij mij toegeslagen.
Maar ben er nog steeds niet uit de hw80 in 5,5 staat hoog op mijn lijstje
Voorlopig wil ik keep korrel gaan schieten. want als ik een kijker wil moet er een kolf verlenging op
Ben 2.08 lang.
Nu zag ik op de site van hes van zweden ook de hw95 luxus staan deze heeft wel een iets lagere mondingssnelheid maar verder zie ik weinig verschillen.
In de toekomst zou ik ook graag een tune willen zag op de site van Koos dacht ik in het verleden een hw80 staan met diversen tune's
hoop dat iemand mij daarbij in die tijd kan helpen natuurlijk niet voor niets.

Heb je informatie of een mooie 80 staan of iets wat daarop lijkt laat het me weten.

alvast bedankt Keesje ;)

Deze post is bewerkt door keesje2: 25 januari 2012 - 12:33

#2 Gebruiker is offline   Paulusje Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 03-oktober 08

Gepost 25 januari 2012 - 12:10

Je kunt voor een hw98 kijken, die heeft een verstelbaar wang en schouderstuk, misschien handig met jou lange lengte.

Paul
Praten zonder denken is als schieten zonder richten.

#3 Gebruiker is offline   richard Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 04-december 08

Gepost 25 januari 2012 - 12:12

hw 80 goeie keuze lekkere krachtige knaller

#4 Gebruiker is offline   raas Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 10-juni 09

Gepost 25 januari 2012 - 12:12

De hw 80 is de krachtigste van de twee. Beide zijn prima buksen, en beide zijn prima te tunen. Heb net weer een hw85 in 5,5 (intern gelijk aan de 95) laten tunen door Koos. Schiet weer heerlijk. Levert nu een 16,5 fpe, als de seal is ingelopen dan daar nog een halve voetpond bijkomen. Heb ook een 98 in 4,5, deze is ook bij Koos onder handen genomen. De 98 is een geweldige buks, maar heeft geen keep/korrel, dus daar moet je wel rekening mee houden.

Stefan

Deze post is bewerkt door raas: 25 januari 2012 - 12:15

#5 Gebruiker is offline   Hans M Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 18-juni 08

Gepost 25 januari 2012 - 12:15

Beide top buksen.
HW80 nemen als je voor 5.5mm wilt gaan en HW95 als je voor 4.5mm wilt gaan.
Wat je ook kiest, het zijn beide buksen waar je veel plezier aan gaat krijgen.

Gr, Hans
Kraait de haan niet bij het morgenrood? Dan regent het, of.......de haan is dood.

#6 Gebruiker is offline   The Dude Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 04-juni 08

Gepost 25 januari 2012 - 12:29

Hoi Keesje,

Hierbij wat informatie:

http://agwonline.wor.../weirauch-hw80/

http://agwonline.wor...weihrauch-hw95/

Groet, Dominic

:bye:

#7 Gebruiker is offline   keesje2 Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 25 januari 2012 - 12:31

Bekijk Post raas, op 25 januari 2012 - 12:12, zei:

De hw 80 is de krachtigste van de twee. Beide zijn prima buksen, en beide zijn prima te tunen. Heb net weer een hw85 in 5,5 (intern gelijk aan de 95) laten tunen door Koos. Schiet weer heerlijk. Levert nu een 16,5 fpe, als de seal is ingelopen dan daar nog een halve voetpond bijkomen. Heb ook een 98 in 4,5, deze is ook bij Koos onder handen genomen. De 98 is een geweldige buks, maar heeft geen keep/korrel, dus daar moet je wel rekening mee houden.

Stefan

Stefan, een tune van koos zou ik eigenlijk al gelijk willen ! maar lees op het forum ook vaak ga eerst eens een paar blikjes leegschieten. dan merk ik ook echt het verschil van de tune.
Wat zou jij doen ??

groeten kees ps het nadeel is wel dat ik in gelderland woon koos (lord of the springs) woont dacht ik een eindje bij mij vandaan maar waar een wil is .... komt een buks ;)

#8 Gebruiker is offline   keesje2 Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 25 januari 2012 - 12:36

Bekijk Post Paulusje, op 25 januari 2012 - 12:10, zei:

Je kunt voor een hw98 kijken, die heeft een verstelbaar wang en schouderstuk, misschien handig met jou lange lengte.

Paul

Paul denk dat ik de 98 geen 10 cm kan verstellen en wil denk ik toch zonder kijker beginnen anders moet er ook gelijk dacht ik een dampa bij.
eerst wil ik het keep korrel eerst echt leren.

#9 Gebruiker is offline   Tommy.da Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 25-februari 06

Gepost 25 januari 2012 - 13:06

Bekijk Post keesje2, op 25 January 2012 - 12:06, zei:

hallo forumleden,

Opnieuw heeft het luchtbuksvirus bij mij toegeslagen.
Maar ben er nog steeds niet uit de hw80 in 5,5 staat hoog op mijn lijstje
Voorlopig wil ik keep korrel gaan schieten. want als ik een kijker wil moet er een kolf verlenging op
Ben 2.08 lang.
Nu zag ik op de site van hes van zweden ook de hw95 luxus staan deze heeft wel een iets lagere mondingssnelheid maar verder zie ik weinig verschillen.
In de toekomst zou ik ook graag een tune willen zag op de site van Koos dacht ik in het verleden een hw80 staan met diversen tune's
hoop dat iemand mij daarbij in die tijd kan helpen natuurlijk niet voor niets.

Heb je informatie of een mooie 80 staan of iets wat daarop lijkt laat het me weten.

alvast bedankt Keesje ;)

HW80 is in werkelijkheid krachtiger en best in caliber 5.5
HW85/95/98 zijn intern indentiek en presteren prima in cal 4.5, ietsje minder kracht dan hw80/90

Groeten
tommy

Deze post is bewerkt door Tommy.da: 25 januari 2012 - 13:07

#10 Gebruiker is offline   raas Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 25 januari 2012 - 13:39

Ik heb mijn 85 vrijwel gelijk naar koos gebracht. De mijne had heel veel twang. Heb daar ook een topic voor geschreven. Let wel, hij groepeerde prima uit de doos hoor. Maar nu is hij veel rustiger. Heb er nu een 100 jsb's doorgejaagd, met veel plezier. De seal moet dus nog inlopen maar het is nu al een groot verschil.

Koos woont vlak bij mij, ben er de laatste tijd al vaak geweest. Geweldige vent met een top service.

De tune is ook zelf goed te doen, dan zou je de tune kit kunnen laten opsturen. Maar mijn ervaring met koos is dat bij hem de buks pas verlaat, als hij op en top is. Ook al moet hij daarvoor meerdere malen open.

Stefan

#11 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 25 januari 2012 - 16:13

Als je nek evenredig lang is, zal keep-korrel ook niet gaan meevallen. Die zitten nóg lager op de buks dan een scope. En bijna alle standaard wangstukken zijn beroerd laag als je wat langere nek hebt oid. :D
Ik zou sowieso een verstelbare kolfplaat nemen in jou geval. Dan komt de buks al hoger. Evt icm hoge mount, móet je ontspannen goed zicht kunnen hebben ook mét scope. :)
Ik zou ook vd HW98 gaan. Ook ivm het al standaard aanwezig zijn van verstelbaar wangstuk én verstelbare kolfplaat.
Evt in Schneider uitvoering; een 95 in 98 kolf. :D

Deze post is bewerkt door yana: 25 januari 2012 - 16:14

#12 Gebruiker is offline   raas Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 25 januari 2012 - 16:30

Ik ben op mijn 98 ook overgestapt op hoge mounts. Daarvoor had ik medium mounts erop. Het lijkt iets van niks, maar het maakt (voor mij althans) een groot verschil. Die 95 in de 98 kolf heb ik ook gezien, en ik heb er nog over getwijfeld. Waarom? Omdat je toch de mogelijkheid hebt om keep korrel te schieten, en door het ontbreken van de barrel shroud is weer wat minder frontheavy. Again...peanuts, maar het scheelt echt.

En hoe weet ik dat? Ik heb een extra hw95 loop erbij (die komt nog van jou Yana), en die heb ik lange tijd op de 98 gehad. Nu staat deze op mijn 85, omdat de 85 loop 9 cm langer is.

Stefan

Deze post is bewerkt door raas: 25 januari 2012 - 16:31

#13 Gebruiker is offline   Fender Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 13-januari 04

Gepost 25 januari 2012 - 19:01

208cm?? shit das een lang eind ;), jij hebt vast nooit ruzie? :D
Maar voor iemand van jou postuur zou ik zeker de HW 80/90 overwegen.
Ik heb ze allebei. De HW80 heb ik zelf 2x getuned met een AGW setje van Koos (de eerste keer was hij nog niet naar mijn zin) vervolgens een .20k loopje erop gezet en nu is de kolf aan de beurt maar de buks schiet werkelijk super.
Mocht je de HW90 overwegen, tja de druk goed naar je zin zetten en klaar.
Het is evt mogelijk om see through mounts te nemen zodat je zowel met keep korrel en kijker kan schieten(gewoon mounts die wat hoger staan met een gat in ieder zodat je er doorheen kan kijken)
Beide prima buksen en met de HW95 is ook niks mis maar voor jou naar mijn idee veel te iel.

Gr, Erwin

Deze post is bewerkt door Fender: 25 januari 2012 - 19:04

Wat vet is roest niet.

#14 Gebruiker is offline   keesje2 Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 25 januari 2012 - 21:54

Bekijk Post Fender, op 25 januari 2012 - 19:01, zei:

208cm?? shit das een lang eind ;), jij hebt vast nooit ruzie? :D
Maar voor iemand van jou postuur zou ik zeker de HW 80/90 overwegen.
Ik heb ze allebei. De HW80 heb ik zelf 2x getuned met een AGW setje van Koos (de eerste keer was hij nog niet naar mijn zin) vervolgens een .20k loopje erop gezet en nu is de kolf aan de beurt maar de buks schiet werkelijk super.
Mocht je de HW90 overwegen, tja de druk goed naar je zin zetten en klaar.
Het is evt mogelijk om see through mounts te nemen zodat je zowel met keep korrel en kijker kan schieten(gewoon mounts die wat hoger staan met een gat in ieder zodat je er doorheen kan kijken)
Beide prima buksen en met de HW95 is ook niks mis maar voor jou naar mijn idee veel te iel.

Gr, Erwin

mensen super bedankt voor al jullie reakties !! zou een red dot soms iets voor mij zijn ?? ik wil met de hw 8o gaan plinken tot denk ik ongeveer 25 meter.
De hw 90 overweeg ik ook alleen wie gaat hem dan op de juiste druk zetten heb niet zo'n zin om pomp meter enz aan te schaffen.
En kan een red dot tegen de klappen van een veerbuks ?? Ik heb denk ik d3 meeste last van mijn lengte als ik te dicht met mijn oog op het vizier of kijker zit.

nogmaals bedankt. keesje ps die 90 heeft toch eengasram ? schiet dat dan een beetje als een pompbuks ??

Deze post is bewerkt door keesje2: 25 januari 2012 - 22:00

#15 Gebruiker is offline   Fender Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 13-januari 04

Gepost 25 januari 2012 - 22:01

Met een red dot heb ik helemaal geen ervaring dus kan ik je daar weinig tot niks nuttigs over vertellen.

Met een HW90 is het juist bij een nieuwe buks wat druk aflaten(ventiel achterin) dus een pomp heb je niet nodig tenzij je er teveel uit laat. Vanaf fabriek staat deze op 26 bar maar schiet heerlijk en nog met voldoende kracht rond 20/22 bar, tja zo raak je nog eens wat ;)

Deze post is bewerkt door Fender: 25 januari 2012 - 22:02

Wat vet is roest niet.

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers