Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (21 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Raider? Of Toch Wat Anders........ eigen maken webley raider 2 schots

#16 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 23-juli 13

Gepost 05 november 2013 - 15:04

Voorlopig weer even de laatste paar plaatjes, wordt net door de baas gebeld dat ze voorlopig weer geen werk meer hebben; dus mooie stukkies hout kopen e.d. om de Logun kolf netjes op maat te maken zit er voorlopig niet meer in.

Ga me weer in de schuur met mijn motorfiets verstoppen :P , daar heb ik alles voor liggen dus dat kost geen geld; alleen vreselijk veel tijd en die heb ik de komende weken dus weer genoeg (aan alles moet je een POSITIEVE draai geven.......)

Vandaag de laatste kleine aanpassingen aan de kolf gedaan zodat de Raider past en functioneert zoals het hoort.

Bijgesloten Plaatje

De uitsparing voor de grendel, moet nog een beetje uit aan de achterste uitsparing maar het werkt in ieder geval wel al

Bijgesloten Plaatje

De trekker-beugel op zijn plaats, na flink wat hakken en breken omdat ik in eerste instantie de gaten van de trekker-beugel van de Logun 1 op 1 kon gebruiken. Maar helaas zat dan de achterste bout van de beugel die bij de Raider ook de kolf op zijn plaats houdt net iets te veel naar achteren, heb dus de uitsparing voor de trekkerbeugel een "beetje" aan moeten passen

Bijgesloten Plaatje

nog een keertje een overzichtje..........

Deze post is bewerkt door 3wheel: 05 november 2013 - 15:05

knsa 10mtr luchtpistool met een Webley Hurricane .177

Webley Raider .177 voor de HFT

Webley Raider .22 voor de 100mtr klaarmaken??????

#17 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 05 november 2013 - 15:15

Laatste overzichtplaatje........... met ook de nieuw gespoten korrel op zijn plek.....

Bijgesloten Plaatje

De Raider gaat terug in de originele kolf zodat ik in ieder geval op de SV mijn ei kwijt kan.
Zag trouwens iets wat ik niet verwacht had? Misschien dat een van jullie daar meer over weet?

De kolfbouten van deze Raider zijn gewoon M5??? zijn er voor de laatste webley's uit engeland gewoon metrische maten gebruikt? of is de draad door 1 van de vorige eigenaren al eens aangepast?

De positieve draai dan maar weer; kan nu gewoon naar de gamma hollen, 2 nieuwe boutjes kopen en die zelf even zwarten...........

Kan overigens wel lekker verder rommelen met de kolf, beetje verder afwerken, polijsten e.d. misschien met wat stukkies waaibomen hout uit de schuur kijken wat de maten van de kolf-verlenging e.d. moeten zijn, maar ik denk niet dat er voorlopig foto-waardige momenten gaan komen. Dalijk trouwens de Raider even wegen, dan kan ik een stukkie pijp van het juiste gewicht en de goeie lengte fabrieken om de balans van de kolf mee te testen zonder telkens de Raider uit elkaar te hoeven schroeven.......

laters!!
Steven

#18 Gebruiker is offline   Eemspoort Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 14-september 09

Gepost 07 november 2013 - 08:41

Hey Steven,

Ik heb nooit iets aan te schroefdraad gedaan, dus ik kan het je niet vertellen.
Bij mijn weten heeft de vorige eigenaar er ook niks aan gedaan, dus dan zou het al de eigenaar daar voor moeten zijn.
Hij is bij jou in ieder geval in goede handen, zie ik wel. Ziet er prima uit!

Gr. Ed
-Air Arms TDR .177 + Parker Hale Premier Gold 6x45

#19 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 07 november 2013 - 09:00

Bekijk Post Eemspoort, op 07 november 2013 - 09:41, zei:

Hey Steven,

Ik heb nooit iets aan te schroefdraad gedaan, dus ik kan het je niet vertellen.
Bij mijn weten heeft de vorige eigenaar er ook niks aan gedaan, dus dan zou het al de eigenaar daar voor moeten zijn.
Hij is bij jou in ieder geval in goede handen, zie ik wel. Ziet er prima uit!

Gr. Ed

Dank voor de complimenten.......... die Logun kolf staat de Raider inderdaad errug goed, denk ook niet dat ik veel aan de vormgeving ga aanpassen.

Schroefdraad-verhaal is ansich niet zo belangrijk, het viel me alleen op: ik verwachte een of andere wazige engelse draad en ik trek voor de grap een standaard m5 boutje uit de voorraad en dat past gewoon.... De bout voorin de drukbuis is ook slecht en als dat ook gewoon metrisch blijkt te zijn kan ik dat allemaal gewoon vervangen, had de originele bouten besteld maar die zijn momenteel niet leverbaar, vandaar dat ik in mijn eigen voorraad ben gaan rommelen, heb zelf voor de motoren ook wel afwijkende maten liggen (grof en fijn metrisch) Maar heb in ieder geval in metrisch alle gereedschap wat nodig is om draad te vervangen en of herstellen.

grt
Steven

#20 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 08 november 2013 - 11:33

omdat het ook in "originele" uitvoering een mooie spuit is (en het verlengstuk van de loop nu helemaal naar mijn zin is........)

even een plaatje zoals de Raider er nu bijstaat............

Bijgesloten Plaatje

en als extraatje het vergelijk met de andere kolf

Bijgesloten Plaatje

verder ben ik deze week voornamelijk bezig geweest met de BSA Meteor MK4 van een goede vriend

Bijgesloten Plaatje

kolfje schoongemaakt en opgeknapt, afdichtingen vervangen, alles netjes opnieuw geblauwd en in de blanke lak (metaal) of lijnolie (hout)
Als de lak volledig doorgehard is ga ik 'm afmonteren en gaat de originele BSA kijker die ik hier geregeld heb er ook op; leek me een leuke aanvulling.

grt
Steven

#21 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 13 november 2013 - 11:55

pakjes-ochtend..........

De logun kolf is inmiddels helemaal kaal en zoals ik al verwachte heb ik de checkering onvoldoende schoon gekregen........
Na wat gepiel met een dremel (die dus duidelijk veel te hard gaat voor een beginner) besloten tot het aanschaffen van wat speciale handgereedschapjes

Bijgesloten Plaatje

en die zijn dus net afgeleverd, even lekker oefenen op wat stukjes wegwerphout en dan eens kijken of ik hiermee de verf uit de checkering krijg en het motiefje ook weer een beetje kan herstellen.

De kolf staat overigens in een dunne (2x) laag lijnolie omdat alle instructie's op internet toch wel duidelijk maken dat een kolf in een minimale beschermlaag (niet teveel, niet te weinig) moet staan om te zorgen dat het hout tijdens het checkeren niet splintert

Verder heb ik van een collega schutter op de SV wat stukjes hardhout (div. soorten) aangeboden gekregen; daar ga ik dus 1 dezer dagen even naar kijken en dan kan ik beginnen aan de verdere aanpassingen van de kolf

Deze post is bewerkt door 3wheel: 13 november 2013 - 11:57

#22 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 13 november 2013 - 13:27

Uiteraard na wat ongeduldig proberen op afvalhout tot de conclusie gekomen dat het makkelijker is om te oefenen op een patroon wat al aanwezig is en alleen maar schoongemaakt en herstelt hoeft te worden............

Bijgesloten Plaatje Bijgesloten Plaatje

Poging 1, verf verwijderen en terugbrengen van het volledige patroon aan de linkerzijde van de greep.

Moet zeggen dat het me meevalt, zitten een paar kleine foutjes in maar dat vindt ik geen probleem; handwerk is handwerk en nog niet alle lijnen zijn netjes even diep, maar dat is een kwestie van oefenen en corrigeren

#23 Gebruiker is offline   Eemspoort Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 13 november 2013 - 19:41

Zo blijkt maar weer, goed gereedschap is het halve werk. ;)

Gr. Ed

#24 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 14 november 2013 - 11:42

Bekijk Post Eemspoort, op 13 november 2013 - 20:41, zei:

Zo blijkt maar weer, goed gereedschap is het halve werk. ;)

Gr. Ed

tsja, wat dat betreft hangt mijn werkplaats redelijk vol; is alleen bijna volledig gericht op het onderhoud aan mijn motorfietsen en het golfje, houtbewerking op dit niveau is voor mij een beetje nieuw.

anyways, het voorhout is nu ook ontdaan van alle verfresten en opnieuw gedaan

Bijgesloten Plaatje Bijgesloten Plaatje

als de olie droog is eens voorzichtig naar de andere kant gaan kijken en als het lukt vanavond even wat stukjes hout ophalen voor de verlenging en wangsteun.

#25 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 14 november 2013 - 11:47

toch een leuke vooruitgang...........

van: Bijgesloten Plaatje

naar: Bijgesloten Plaatje

reden voor het schilderen van de kolf door 1 van de vorige eigenaren zou trouwens kunnen zijn dat de kolf wat typische Logun fouten vertoond; er zitten her en der wat kleine knoesten in en er loopt een dunne barst over een deel van het schoudergedeelte

#26 Gebruiker is offline   Eemspoort Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 15 november 2013 - 13:29

Knoesten en een scheurtje? Da's alleen maar karakter! ;)

Gr. Ed

#27 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 15 november 2013 - 15:04

Bekijk Post Eemspoort, op 15 november 2013 - 14:29, zei:

Knoesten en een scheurtje? Da's alleen maar karakter! ;)

Gr. Ed

Heb ik ook helemaal geen problemen mee :P :P

grtz
Steven

#28 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 18 november 2013 - 11:35

hopla, gisteren plankje opgehaald..... beetje verlijmd voor de juiste dikte
en zojuist de eerste "schets" eruit geknaagd met de decoupeervriend en haakse slijpert (lamellenschijfje)

Bijgesloten Plaatje

is iets langer als nodig zodat ik wat speelruimte heb; in eerste instantie wil ik 'm opzetten met nette schoudercontour, mocht dat oncomfortabel zijn dan wordt het recht afgezaagd en komt er een buttplate tegenaan.

tussenplaatje is aluminium (2mm), bevestiging van verlenging gewoon met M5 of 6 imbus en met 2 busjes in de achterzijde van de kolf om scheuren te voorkomen.

Bijgesloten Plaatje

hier nog een plaatje met op de achtergrond de basis voor het verstelbare wangdeel en wat kleine blokjes voor onder de greep en als een onopvallend hamstertje wat tegelijkertijd de lompe gaten voor de trekkerbeugel afdekt.

Wangdeel heb ik alleen maar even verlijmd om te kijken of ik een beetje genoeg materiaal had meegenomen, de uiteindelijk vorm zal kleiner zijn, maar ga ik pas uitzagen als de kolf exact de juiste lengte heeft; pas dan kan ik namelijk goed bepalen hoe groot de wangrust moet zijn en of ik 'm inderdaad verstelbaar maak of dat ik 2 losse ga maken om te kunnen wisselen tussen kijker en keep/korrel

Deze post is bewerkt door 3wheel: 18 november 2013 - 11:37

#29 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 19 november 2013 - 15:01

en na een half-uurtje lomp wezen met een lamellenschijf............ (en gehoorbescherming)

Bijgesloten Plaatje

kun je redelijk zien waar ik naartoe wil...........

ps, als je goed kijkt kun je op de laatste foto's ook het eerder genoemde scheurtje zien zitten........ zit daar verder niemand in de weg, maar is wel waarom de verlenging met schroefbussen en bouten is gedaan i.p.v direct in de bestaande kolf geschroefd

#30 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 20 november 2013 - 11:57

kleurproefje............

Bijgesloten Plaatje

de ebbenbeits blijft dus staan, als ik het zo bekijk is deze kleur van de aanpassingen heel mooi in combinatie met het notenhout; beitsen tot bijna zwart van de nieuwe stukken gaat dus niet door (ik wilde ebben gebruiken en heb uit financiele beweegredenen uiteraard alleen een potje beits gekocht)

Als er nog iemand belangstelling heeft voor een potje Cetabever ebben-beits?? mag weg voor weinig, nooit open geweest.

nu alleen nog de juiste schouder contour erin en dan de onderkant van de greep gaan maken, als dat allemaal goed is kan ik uit gaan meten/proberen waar de wangsteun moet komen

Deze post is bewerkt door 3wheel: 20 november 2013 - 12:00

• (21 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers