Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (21 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 19
  • 20
  • 21
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Raider? Of Toch Wat Anders........ eigen maken webley raider 2 schots

#301 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 23-juli 13

Gepost 17 september 2018 - 19:08

Het antwoord van Chambers was snel, kort en duidelijk; er zijn op dit moment geen FAC valve-units beschikbaar: maar zelfs als ze er al waren worden die niet naar Nederland verstuurd omdat daarvoor een export-licence benodigd is.

Nog even gevraagd of bestellen via de reguliere wapenhandel in Nederland wel mogelijk zou zijn of dat eventueel een losse klep tot de mogelijkheden zou behoren..

We wachten weer even af, anders bestel ik gewoon nog een klephuis zoals ik nu heb en gooi ik 'm onder de boorkolom.

Grt
Steven
knsa 10mtr luchtpistool met een Webley Hurricane .177

Webley Raider .177 voor de HFT

Webley Raider .22 voor de 100mtr klaarmaken??????

#302 Gebruiker is offline   103 Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 31-augustus 08

Gepost 18 september 2018 - 06:26

Hoi Steef

volgens mij heb ik nog ergens een los klepje voor de Raider liggen.

#303 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 18 september 2018 - 15:55

Bekijk Post 103, op 18 september 2018 - 06:26, zei:

Hoi Steef

volgens mij heb ik nog ergens een los klepje voor de Raider liggen.

Dat zou heel mooi zijn, want Chambers heeft inmiddels weer antwoord gegeven en zegt dat sub12ft/lbs parts no longer available zijn....

Ga wel een dezer dagen weer een dlinke bestelling doen daar voor dingen die er nog wel zijn, dus als ik wat mee moet bestellen voor je dan hoor ik het wel.
Even voorraad aanleggen voor de brexit een feit is en/of alle originele webley delen echt op zijn

Grt
Steven

#304 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 30 september 2018 - 08:35

Met dank aan 103, die gisteren de moeite heeft genomen om naar de Noarderloft te komen....

Bijgesloten Plaatje
Een knutselbob klepje (zijn woorden.... ik doe het 'm niet na) passend voor een Raider maar met een iets langere klepsteel (waardoor de klep potentieel verder opent)

Omdat de o-ring rond de steel ontbreekt is de steel sterker maar zal er ieder schot iets lucht langs de steel ontsnappen...

Ga de klep eerst zo monteren, gewoon om te kijken of het met de langere steel een beetje af te stellen is op de gewenste joules (30 of hoger) en wat dan in de praktijk het luchtverbruik is..

Daarna (omdat ik zachte dingen zoals messing die niet aan de hoge drukzijde zitten wel zelf durf te bewerken) zou onderstaande schets een oplossing zijn voor het luchtverlies..
Bijgesloten Plaatje
Omdat ik niet de mogelijkheid heb om een o-ring passing rechtstreeks in de klepschacht te draaien boor ik het huis uit, leg een o-ring rond de klep en schroef er een messing dop boven die gelijk met de buitenkant van het klephuis komt te liggen.

Kortom wordt vervolgt...
Eerst vanavond maar eens een boodschappen lijstje samenstellen en meneer chambers verlossen van zijn laatste voorraad webley reserve delen....

Grt
Steven

Ps...
Gisteren op de Loft een match-gevalletje gescoord, met dank aan Roel die 'm daar voor me klaar had gezet..

Bijgesloten Plaatje
Als de tijd daar is komt daar nog wel een appart topic voor... buksje functioneert het grootste deel van de tijd naar behoren, maar vertoond haperingen. Onderdelen moet je met een lampje zoeken, dus is projectje voor de saaie winteravonden (als ik tijd en zin heb)
Eerst even over de chrony halen en het diopter op de SV fatsoenlijk afstellen en dan beslissen of ik er zo even mee door hobbel of dat ik 'm eerst volledig reviseer.

#305 Gebruiker is online   Rik Icoon

• Veilingmeester
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 18-oktober 09

Gepost 30 september 2018 - 09:08

Hoi Steven, ik denk dat je in de praktijk erg weinig zal merken van dat luchtverlies hoor. De klep heeft nu ook gelijk minder weerstand met heen- en weer bewegen.
Het lijkt mij een prima oplossing.
G®oeten, Rik

*Proud member of KiKa Organisatie
*GKG
*SV "De Heerhugowaard"

I never lose. Either I win, or I learn.

"All animals are equal. But some animals are more equal than others." [G. Orwell, Animal Farm]

#306 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 30 september 2018 - 09:58

Rik,

Denk wel dat je gelijk heb, maar aangezien ik 'm klaar probeer te maken voor de 100mtr fully naked? Is iedere puf lucht die de verkeerde kant op gaat er 1 teveel, het reservoir van de Raider is niet supergroot en bij een vermogen wat lekker is om ook buiten 100mtr te kunnen schieten (minimaal de fabrieks 27-28joule) zit ik al heel snel op maximaal 30schoten constant en dat is aan de krappe kant voor een wedstrijd los van de fles..

Streven is luchtverbruik optimaliseren en vermogen verhogen door 60cm loop om uiteindelijk uit te komen op ca 40 schoten binnen de sweetspot met een vermogen van 30-35joule

Met de huidige klep en loop heb ik de 40 welliswaar gehaald, maar dat is met een dusdanig zware hamerveer dat de grendel waarschijnlijk op korte termijn afbreekt... bovendien haal je de 40 alleen de eerste 3-4 schoten, daarna gaat ie constant zakken om uit te komen op 12joule voor ie bij het 20ste schot afblaast omdat de klep niet meer dichtgaat...

De fabrieks opgave van de Raider 5,5 is 70schoten op 12fp, wat de fac zou moeten doen kan ik zo snel niet terugvinden, maar 35 schoten (de helft) op 32 joule (een verdubbeling) is mijns insziens niet zo'n rare wens....

Knutselen is leuk...

#307 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 30 september 2018 - 18:39

Vanavond maar even het klephuis in elkaar gezet....

Eerst maar eens een beetje modificeren, het oude klephuis heeft 1 klein gaatje waar de luchtstroom ook nog eens deels geblokkeerd wordt door de retourveer..
Bijgesloten Plaatje

Het moderne klephuis ziet er toch een tikkie anders uit... maar dat is niets wat een boorkolom niet oplost...
Bijgesloten Plaatje

Bijgesloten Plaatje
Opgelost...

Ver genoeg verder af monteren om de boel onder deuk te zetten, beetje zonde om eerst alles te monteren en er dan morgen achter te komen dat de boel niet volledig drukvast is....
Bijgesloten Plaatje

Zo ligt het er nu bij, ver genoeg gemonteerd om de klep te testen (gaatie open) zonder weer de halve buks uit elkaar te hoeven trekken als blijkt dat de boel niet helemaal drukvast is (heb de oude o-ringen gebruikt.. ik heb geen andere meer...)

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

Deze post is bewerkt door 3wheel: 30 september 2018 - 18:46

#308 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 30 september 2018 - 19:05

Ben trouwens heel benieuwd hoe het een en ander uitpakt... achter de originele klep zat een vrij stugge retourveer, die heb ik ook gelijk vervangen door de retourveer uit het nieuwe klephuis, nu kan je van het losse klephuis de klep zonder moeite met de hand volledig openen....
Dat kon je met de oude retourveer vergeten, daar kreeg je geen beweging in... misschien kan er nu zelfs een lichtere hamerveer in....

Grt
Steven

#309 Gebruiker is offline   3wheel Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 03 oktober 2018 - 18:08

oke, met een pellet in de loop en de actie in de kolf heeft 103 helemaal gelijk, de Raider blaast door het ontbreken van de o-ring op de klepsteel een scheiding in je haar....

hoeveel lucht er langs deze wijze daadwerkelijk verloren gaat zal de praktijk uit moeten wijzen.

Eerst maar eens een shotstring:

setup:
nieuwe klep met langere steel, lichte retour veer uit moderne klephuis van chambers en de originele 28-29 joule hamerveer waar de boel 30 schoten mee uit het standaard reservoir perste..... pellet H&N sniper light 0,91gram
vulling 195 bar

1- 286,3m/s = 37,3joule
2- meetfout
3- 280,3m/s = 35,7joule
4- 276,6m/s = 34,8joule
5- 271,1m/s = 33,4joule
6- 265,2m/s = 32,0joule
7- 257,4m/s = 30,1joule
8- 246,9m/s = 27,7joule (fabrieksopgave)
9- 240,1m/s = 26,2joule
10- 229,9m/s = 24,0joule
11- 218,5m/s = 21,7joule
12- 204,9m/s = 19,1joule
13- 192,5m/s = 16,9joule (bijna HFT waardig)
14- 177,1m/s = 14,3joule; blaast af... klep gaat niet meer dicht, ook niet als de hamer wordt gespannen

kortom mooie waardes, prachtige rechte lijn; beetje jammer dat het een strakke dalende lijn is.

nu kunnen we met lichtere hamerveren gaan werken, om weer terug te gaan naar rond de 30 joule en dan het lucht verbruik te gaan optimaliseren.

maar de klep werkt goed 103 nogmaals dank...

greetz
Steven

ps, er is een pakketje van Chambers onderweg met een revisiekitje, ben benieuwd wat daar in de praktijk allemaal in zit. Ook geprobeerd nog een klephuis mee te laten komen maar die waren op.
Nu ziten er verder voornamelijk o-ringen en wat andere slijtagedeeltjes in (vulklepje bijvoorbeeld), verder voor de zekerheid nog een revisieset voor een Huricane mee laten komen.

Zou een dezer dagen op de mat moeten ploffen.

Deze post is bewerkt door 3wheel: 03 oktober 2018 - 18:16

• (21 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 19
  • 20
  • 21
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers